iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Hoe moet ik WIKANGO instellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/73284-moet-wikango-instellen.html)

Cayenneke 28-09-10 11:07

Hallo ,

Ik heb sedert vorige week mijn eerste Iphone, en ik heb daarop Wikango gedownload...
Nu gebruikte ik dat gisteren voor het eerst... maar meer dan de snelheid aangeven deed het programma niet.
Vandaag probeerde ik het opnieuw, en tijdens het opstarten van Wikango kreeg ik nu de vraag om mijn "gebied" zeg maar aan te duiden op een wereldbol.
Resultaat: nu krijg ik melding telkens ik in de buurt kom van verkeerslichten.
Maar daar blijft het ook bij.
Ik krijg geen melding van flitspalen, terwijl mijn tom tom die wel aangeeft, en ik ook de flitspalen zie staan, en weet staan.
Wat doe ik verkeerd... of wat moet ik doen aan mijn instellingen hiervoor...
Kan ik ergens uitleg vinden over het goede gebruik van Wikango?
Alvast bedankt voor de hulp...:p

Moet ik hier mss toch eerst een maandelijkse bijdrage voor betalen?
Ik meende te geloven dat het gratis was... of bedoelde men hier eigenlijk alleen mee dat het programma op zich enkel gratis is.... maar het uiteindelijke gebruik ervan niet.....
Niet dat ik dat niet wil betalen.... maar wou toch eerst eens weten hoe goed dergelijke programma 's uiteindelijk wel zijn....

Wook 28-09-10 15:27

Wikango is gratis. Normaal moet je niks instellen, enkel je gps moet werken en je moet een data-abonnement hebben.

Cayenneke 28-09-10 16:05

Ik heb een data-abonnement, ik kan overal surfen en mijn emails opvragen, dus dat lijkt mij in orde.
Maar je zegt: enkel je GPS moet werken.... bedoel je dat er dan nog een ander programma moet openstaan dan Wikango alleen?
Ik krijg wel de melding dat ik verkeerslichten nader... meer echter niet:(

Jake67 28-09-10 21:14

Hallo Cayenneke,
je hebt helemaal geen abonnement nodig voor Wikango. Dat je niet meer meldingen krijgt, kan te maken hebben met het feit dat je in een zone zit waar andere gebruikers nog geen locaties doorgegeven hebben. Je kan zelf, op het moment dat je en camera ziet die niet gemeld wordt deze doorgeven. Dat doe je zo: tik op je scherm en volg de procedure... Soort camera, snelheid, enz... Daarna wordt de door jou doorgegevn locatie op de server opgeslagen en krijgt achteraf iedereen die daar passeert een melding van Wikango.

Cayenneke 29-09-10 16:13

Dank u voor de informatie !
Ik ga inderdaad doen wat u me zegt... echter ondervond ik tot op vandaag dat ik op meerdere kruispunten flitspalen zie staan, maar die telkens niet worden gemeld op mijn scherm, op 1 uitzondering na.
Mag ik dan geloven dat er nog niet zoooo veel gebruikers zijn van Wikango?
Of anders, er passeren zo goed als geen Wikango-gebruikers aan de kruispunten waar ik meestal langs kom.... heb ik weer pech zeg....:eek:
In elk geval krijg ik wel mooi netjes een melding dat ik een verkeerslicht nader.:cool:
Misschien nog een vraagje, namelijk is er ook een programma die werkt als een GPs maar tevens ook de meldingen weergeeft die Wikango doet?
:confused:
Of zullen dat dan enkel betalende programma 's zijn, wat ik uiteraard wel zou begrijpen hoor !!!:P

Jake67 29-09-10 19:19

Dat zou ik zo direct niet weten.
Er zijn verschillende gratis cameramelders en navigatieprogramma's maar of ze beiden in één doen dat weet ik niet.
Probeer deze eens: Cams Ahoy, i SpeedCam, MobileNavigator Benelux,...

Wook 29-09-10 20:29

In Belgiê werkt Wikango heel goed, vrijwel alle vaste flitspalen staan erin alsook de veelgebruikte of effectieve flitslocaties van de politie. Ik gebruik de app echter niet zoveel omdat ik me meestal aan de snelheid hou en behoorlijk alert ben.

Cayenneke 29-09-10 21:29

Ikke hou me ook wel meestal aan de max. toegelaten snelheid, maar tegenwoordig moet je al nie veel meer 'boucheren' éééé, is 't nie waar?
En vooral op autowegen, waar je ellenlang geen huis tegenkomt.... maar er wel om de haverklap geflitst wordt....
Allé, ik bedoel maar, tis gewoon handig om iets meer zekerheid te hebben...., want je bent al gauw over uw toegelaten snelheid, en daarom moet je echt geen hardrijder te zijn........;)

Cayenneke 29-09-10 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jake67 (Bericht 573296)
Dat zou ik zo direct niet weten.
Er zijn verschillende gratis cameramelders en navigatieprogramma's maar of ze beiden in één doen dat weet ik niet.
Probeer deze eens: Cams Ahoy, i SpeedCam, MobileNavigator Benelux,...

Ik zal ne keer wa "googlen" op uw voorstellen....

ikkeg 29-09-10 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cayenneke (Bericht 573415)
Ik zal ne keer wa "googlen" op uw voorstellen....

Werk met wikango en flitsmeister (geeft pushmeldingen: zeer actueel!), ook werkt Qflits zeer goed, enkel raadplegen. Flitspalen geeft ook veel meldingen.
Bij wikango werkt de live functie alleen onmiddelijk bij een abbo.
PS heb nog een Snooper Saphire in de aanbieding.

u145495 29-04-13 09:27

Kan ik bij wikango enkel werken met gps of moet ik daar ook internet voor hebben zoals bij icoyote

ikkeg 29-04-13 09:29

wikango
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door u145495 (Bericht 892933)
Kan ik bij wikango enkel werken met gps of moet ik daar ook internet voor hebben zoals bij icoyote

voor de update bij opstarten heb je internet verbinding nodig (3G)

u145495 29-04-13 09:36

Dus kan ik wikango gewoon gebruiken met gps


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:29.