iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Bijna alle apps verdwenen van iphone 4?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/73475-bijna-alle-apps-verdwenen-iphone-4-a.html)

jordylucassen 30-09-10 12:49

Bijna alle apps verdwenen van iphone 4??
 
Beste Forumbezoekers,

Ik heb een probleem :confused:

Spontaan ben ik 80% van mijn apps kwijt, zelfs na het terugzetten van een reservekopie staan ze er nog niet bij?? Het vreemde is dat sommige jailbreak-apps en sommmige app-store apps (op verschillende pagina's) er nog op staan, de rest allemaal weg.

Herstarten hielp ook niet.

Omdat ik alle aps wel in i-tunes had, kon ik ze wel weer terug zetten, maar vindt het wel een vreemd probleem.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt? Wat is hier een oplossing voor?

Geen foutmelding gehad, en op het moment dat ik ze kwijt was , stond de iphone gewoon in standby?

ALvast bedankt voor de reacties!!:D

iAcid 30-09-10 13:09

Ik heb precies hetzelfde probleem! Gister ineens al me apps weg!

Gisteravond dus alles maar handmatig er weer in gezet via i-tunes.

Nou pak ik net me Iphone weer is alles weer weg. Ik even een broodje smeren. Kom ik terug staat alles er ineens weer!!!

lumikiller 30-09-10 15:54

Ik heb net hetzelfde op het moment . Zit een beetje te surfen en gaat vanzelf naar een homescreen met maar 6 Apps . Wtf

lumikiller 30-09-10 15:55

Ik heb net hetzelfde op het moment . Zit een beetje te surfen en gaat vanzelf naar een homescreen met maar 6 Apps . Wtf , reboot helpt niet . Maar ff syncen dan

lumikiller 30-09-10 17:47

Na het syncen staat alles er terug maar alle icoontjes die weg waren zijn allemaal beetje transparant grijs . Ik kan ze wel openen maar het blijft toch raar dat het gebeurt . En cydia en winterboard zijn wel blijven staan

Buur 01-10-10 02:35

Hier ook alle zelf geinstalleerde AppStore apps zomaar verdwenen. :(
Is het jullie ook opgevallen dat de geheugenruimte voor die verdwenen (AppStore)apps niet vrijgegeven wordt? De apps zijn dus niet benaderbaar meer als apps, maar staan nog weldegelijk op de iPhone (vermeld in iTunes als "Overig"). Ik heb dit ook nagekeken via SSH en zowaar zie ik al mijn apps gewoon in /var/mobile/Applications staan. Maar waarom zie ik ze dan niet meer op mijn springboard of in iTunes als zodanig? Vrrrreemd.

Ik zie trouwens wel dat iedereen hier een jailbreak gebruikt. Dat Cydia-apps blijven staan is logisch, die staan nl. niet in /var/mobile/applications, maar in /Applications (waar ook de standaard Apple-apps zoals Klok en Weer e.d. staan).
Ik heb nog gekeken of het een rechtenprobleem is met de map /var/mobile/Applications, maar dat is niet het geval.
Ook opvallend is natuurlijk dat het allemaal ineens vandaag gebeurd is bij iedereen die dit hier meldt.

Ik krijg het niet duidelijk... Een nieuwe sync levert niks op (want de geheugenruimte wordt niet vrijgegeven en dan staan de apps dus in de praktijk 2x erop), dus ik ben bang dat ik aan een herinstallatie zal moeten geloven... Als iemand nog andere ideetjes heeft?

iAcid 01-10-10 08:44

Ik heb hem uiteindelijk ook maar geupdate naar 4.1... Heel zonde want had alles heel mooi ingesteld!

Het is wel heel toevallig dat het bij meer mensen gebeurd en ook nog op 29 september! Ik heb niks meegekregen van een update van de jailbreak of van ios 4.0.1 zelf...

Heel vaag!!!

Buur 01-10-10 22:17

Nog niemand de oorzaak gevonden of mogelijk zelfs al een oplossing?
Ik kom niet verder dan wat ik eerder schreef. En zie op dit moment geen andere oplossing dan iOS4.01 weer van de Apple servers te downloaden en die dan via Option-klik op Herstel in iTunes te installeren (hopelijk laat mijn iPhone 4 dat toe, ik heb de SHSHblobs niet meer kunnen bewaren via Cydia, omdat Apple de ondertekening voor 4.01 de dag voordat ik mijn iPhone 4 binnenkreeg, net gestopt was)... En dan weer via jailbreakme.com te jailbreaken, etcetera... Een makkelijker oplossing ZOU heel fijn zijn, zeker ook omwille van de tijd die een herinstall+JB kost...

/edit (dag later):
Uiteindelijk heb ik voor een workaround gekozen i.p.v. het risico te nemen dat iTunes geen herinstallatie op mijn iPhone 4 zou toestaan van iOS4.0.1 (waar ik geen SHSHblobs voor heb kunnen bewaren, zie eerder) en ik dan niet meer anders zou kunnen kiezen als minimaal 4.0.2 (waar helaas nog geen JB voor is)... Ik heb ook die grote geheugenblok aan Overig weten terug te winnen.
Werkwijze:
- backup maken in iTunes
- alle (inmiddels dubbel geïnstalleerde) apps verwijderen
- met SSH inloggen
- naar /var/mobile/Applications gaan en daar alle alfanumerieke mappen verwijderen, incl. inhoud
Op deze manier is de iPhone weer "schoon" maar mèt jailbreak, alsof er een herinstallatie heeft plaatsgevonden, maar tegelijk zijn wel nog alle Cydia-toevoegingen geïnstalleerd en werkzaam. Ook blijven muziek en foto's en instellingen geïnstalleerd.
- hierna weer alle gewilde apps in iTunes aanvinken en dan weer syncen. Helaas zijn van deze apps de instellingen e.d. niet meer voorradig, dus apps als Facebook, Twitter, PingChat e.d. moeten opnieuw ingesteld worden, ook navigatie-app etcetera. (Ik heb eerst geprobeerd de laatste backup terug te zetten; resultaat was dat alle apps natuurlijk weer verwijderd werden. Dat had ik kunnen weten... :))
- na instellen van alle apps, weer een backup maken. Voor het geval het weer mis zou gaan.

Mijn iPhone 4 is weer hersteld, ik heb geen joekel van een geheugenblok Overig meer wat niet meer bruikbaar was EN ik heb niet alle JB-apps en utilities opnieuw hoeven installeren. Alles weer in orde zoals een paar dagen geleden dus.

Hopelijk komt dit niet opnieuw voor! Aangezien niemand tot op heden weet wat de oorzaak is geweest...

jordylucassen 02-10-10 21:22

Blijf het vreemd vinden..... meer mensen op dezelfde dag met hetzelfde probleem??? Ik kan me wel herinneren dat ik net via de app-store ge-update had.... paar apps, zoals whatsapp en angry birds.

Ik zal het trucgje van BUUR nog even proberen als ik tijd heb, want ik heb inderdaad in I-tunes nog veel OVERIGE data staan.

Bedankt voor de reacties, en mocht iemand nog de oorzaak weten, dan hoor ik dat graag!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.