iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Remote App vindt geen bibliotheek (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/75295-remote-app-vindt-geen-bibliotheek.html)

martijn110271 16-10-10 16:41

Remote App vindt geen bibliotheek
 
Heb geprobeerd om de Remote App te installeren. Code keurig ingevoerd in iTunes en de koppeling lijkt in orde te zijn tussen mijn iPhone en iTunes. Om de een of andere reden wordt er geen bibliotheek gevonden :confused:. Instellingen voor remote staan aan en ik heb ook geporbeerd om connectie te maken zonder firewall. ik werk met Windows 7.

Heeft iemand een suggestie?

Bedankt!

Remco. 16-10-10 16:56

Heb je de TCP en UDP poorten die Remote gebruikt geopend?

TCP-poort: 3689
UDP-poort: 5353

martijn110271 16-10-10 17:08

Hoi Remco,

Waar kan ik die instellen?
Dank voor je reactie!

Martijn

Remco. 16-10-10 17:27

Zou als het goed is bij de firewall instellingen moeten staan. Gebruik je Windows Firewall of die van een virusscanner?

martijn110271 16-10-10 17:51

Hoi Remco,

Ik werk met Windows Firewall en met Zonealarm. Maar ik heb beiden uitgezet om te kijken of dat het probleem veroorzaakte. Daarmee is het niet opgelost...

Remco. 16-10-10 18:02

Probeer dit eens:

Start > Configuratiescherm > Beveiliging > Windows Firewall > Programma via Windows Firewall toestaan (links in het menu) > Poort toevoegen

In dat venster moet je TCP-poort 3689 en UDP-poort 5353 openen.

martijn110271 16-10-10 18:42

Hoi Remco,

in Windows 7 zitten die instellingen een beetje anders, geloof ik, maar uiteindelijk heb ik de poorten wel open gekregen. Het probleem is nog niet opgelost... overigens zou ik dat ook heel vreemd vinden, want ik heb het ook geprobeerd nadat ik Windows firewall en Zonealarm heb uitgezet...

Er is nog één ding wat ik niet heb geprobeerd... ik zal mijn pc ook eens via Wi-fi verbinden met de router. Hoewel iTunes alles lijkt te zien, is dat misschien de oorzaak?

Remco. 17-10-10 14:46

Je PC en iPhone moeten wel verbonden zijn met hetzelfde (Wi-Fi) netwerk, dus dat zou je wellicht eens kunnen proberen.

Hertog58 20-11-10 18:27

Mijn Remote deed het ook niet meer sinds update naar iTunes 10.
Mijn hardware: Windows7 / Airport Expres / Experiabox / iTunes 10 / iPhone 3GS / Remote app / AVG.

Ik heb het probleem opgelost door een TCP en UDP poort toe te voegen aan de lijst binnenkomende verbindingen in de Windows Firewall. De bestaande poorten van iTunes heb ik laten bestaan, omdat deze niet gewijzigd konden worden van willekeurige/alle poorten naar specifieke poorten. (Standaard instelling voor iTunes)

Werkwijze:
A. Controleer eerst of de iPhone en de computer met iTunes op het zelfde netwerk zitten;
B. Controleer of de iPhone en de computer met iTunes Wi-Fi is ingeschakeld en werkt.
C. Schakel de Windows Firewall uit en controleer of er verbinding vica versa is:
Werkt het nog niet:
D. ga naar: Start > Configuratiescherm > Windows Firewall > Geavanceerde instellingen >
(li.Kolom) “regels voor binnenkomende verbindingen” aanklikken >
(re.kolom) “nieuwe regel…….” aanklikken > Je komt dan in de wizard nieuwe regel voor…> Doorloop de 5 stappen :
1. Regeltype : POORT
2. Protocollen…. : TCP
Specifieke poort : 3689
3. Bewerking : de verbinding toestaan
4. Profiel : prive
5. Naam : Remote iphone”
Voltooien.
Herhaal deze stappen voor het configureren van een UDP-poort 5353 in de Windows Firewall.

Heel veel succes.

dionsimon 24-12-10 02:40

Remote app
 
werkt het sowieso niet als je desktop via de kabel met de router is verbonden ??
dus iphone Wi-Fi <> pc kabel (wel op het zelfde netwerk)

itunes ziet me iphone wel.. code invoeren.. iphone vind niets..

port triggering gedaan in me router en windows firewall.

ik kom der niet uit.

(Laptop (vista) verbonden met Wi-Fi kon ik wel de bibliotheek vinden..)

nog suggesties?

deuxani 24-12-10 09:16

Ik heb exact hetzelfde probleem en heb het al een tijdje geleden opgegeven. Desktop via kabel aangesloten direct op router, laptop via Wi-Fi. De laptop werkt perfect met Remote, de desktop geeft hetzelfde probleem als hierboven beschreven: hij ziet de iPhone, code invullen in iTunes, iTunes zegt dat hij connected is en de iPhone vindt vervolgens geen library. Ik heb echt alles geprobeerd wat hierboven staat en meer! Het is mij (dankzij comments in een of ander blogpost) toch gelukt om op mijn iPhone een librarynaam te vinden (door een bepaalde volgorde van connecten, settings wijzigen en Bonjour opnieuw installeren dacht ik), maar ook toen werd er geen muziek getoond. Het ligt dus of aan het feit dat iTunes en/of Remote niet kan connecten tussen Wi-Fi en wired.... of aan beperkte mogelijkheden van de router. Ik heb zelf een modemrouter van Tele2 en deze is heel beperkt qua settings. Als het iemand lukt... let me know..... maar ik heb de hoop opgegeven en hoop allen maar bij elke update van Remote/iTunes dat het probleem is opgelost. Tot nog toe tevergeefs.

Harley4 24-12-10 10:50

Werkt hier ook niet icm W7, alle tips al doorlopen. Na code invullen einde oefening.

edwinnospam 28-12-10 21:32

Ik heb het na een dag geklooi werkend met Windows7 (64 bit) in combinatie met de speedtouch 780 en ipad

Zorg dat je even alle firewall en virusscanners uitzet.
uiteraard in itunes, de bibliotheek delen en thuisdeling aanzetten.

in de speedtouch 780
Home > Thuisnetwerk > Interfaces > WLAN: <<je SSID>
in het detailsscherm staat:
Multicast toestaan vanaf breedbandnetwerk: Ja

hij stond bij mij al op ja, maar nadat ik deze een keer uit en weer aan had gevinkt is het geheel gaan werken.
don't ask me why, maar deze config is dus wel werkend te krijgen gelukkig.

deuxani 29-12-10 15:13

Ik heb die optie helaas niet in mijn Tele2 routermodem, dus voor mij is dat ook geen oplossing. Ik heb overigens ook met meerdere versies van Bonjour gewerkt en ook dat mocht niet baten.

Wat mij overigens net opviel was dat ik vanaf mijn desktop (wired) middels homesharing wel mijn iTunes library op mijn laptop (wireless) kan zien, maar andersom niet. Het is gewoon heel duidelijk dat de library op mijn desktop gewoon niet toegankelijk is via wireless devices. Ik heb alle poorten open gezet in de firewall, de firewall uitgeschakeld, verschillende volgordes geprobeerd van iTunes, Quicktime en Bonjour installeren i.c.m. de forget all remotes optie, homesharing, normale sharing, etc. Ik blijf het op de router gooien (en natuurlijk op Remote en iTunes, zal wel met security te maken hebben ofzo).

robbie18 07-01-11 17:57

Remote met de iphone
 
Ook ik zit met het Remote probleem. Ik heb een wired desktop en een laptop die ik zowel wired als wireless kan gebruiken. Ik heb een router Linksys WRT 160N met software 1.53.0.
Remote op mijn Iphone 3G Software 4.2.1 (niet gejailbreaked) werkt feilloos op mijn wired desktop, sterker nog: remote werkt ook feilloos op mijn wired laptop, maar niet op mijn wireless laptop. Wat ik ook verander (ip-adressen, firewalls etc) het lukt mij niet om Remote te laten communiceren met mijn wireless laptop.
Wie heeft er nog een suggestie?

deuxani 09-01-11 11:36

Jij hebt dus het omgekeerde probleem van mij. Heel apart.

Puff 30-01-11 18:03

Kleine kick voor dit Topic....

Ben hier aanbeland omdat ik aan het zoeken was op dit probleem en hier terecht kwam.
Ik heb dus exact hetzelfde probleem.

MAAR......het heeft bij mij wel gewerkt en ineens niet meer.

Dus mn Wi-Fi laptops pakt ie wel gewoon echter mijn wired HTPC opeens niet meer.
Ik kan alleen niet meer terughalen of ik Itunes geupgraded heb of misschien een Firmware update op mn router.....

Na de reacties hier gelezen te hebben ga ik eens mn HTPC op Wi-Fi aansluiten met een Wi-Fi adapter en kijken of dat het probleem oplost....

Ben ook benieuwd of de anderen hierboven inmiddels een oplossing hebben....

Alvast bedankt.
Danny.

martjonker 07-02-11 21:36

Ik ben er ook een poos mee bezig geweest. Ik heb een Wired desktop met Windows 7 32 bit.
Ik was vergeten om in de Itunes voorkeuren (Bewerken --> voorkeuren) Onder het tabblad "delen" een vinkje te zetten voor "mijn bibliotheek delen in mijn lokale netwerk".

Ik hoop dat het werkt!

jel 13-04-11 21:38

met een linksys router kan het helpen om filter multicast in je security settings vd router aan of uit te zetten..

Mijn probleem is dat ik wel gewoon verbinding krijg tenzij mijn computer met itunes aan in sleep mode springt. Als ik dan weer uit sleep mode kom dan kan ik vanaf iphone/ipad/atv de itunes library niet meer benaderen.

Workaround is de bonjour service opnieuw starten en dan itunes opnieuw starten, maar weet iemand hoe dit te fixen is zodat hij gewoon direct weer werkt?

Puff 14-04-11 12:07

Ik ben inmiddels er ook uit....
Na vele uren proberen en opnieuw installeren, Firewalls uit en aan etc etc ben ik ook bij mijn Linksys router uitgekomen.....

Het leuke was dat als ik de PC aansloot met een Wi-Fi dongle het dus wel werkte.

Uiteindelijk in de Firewall instellingen van mn router....(dus niet WIN7) de oplossing gevonden.....
Voor mij werkte het om de Firewall uit te zetten......dan je telefoon verbinden met Itunes.....en dan de Firewall weer aan...

Ik denk dat de bestaande verbindingen dan automatisch doorgelaten worden of zo maar voor mij werkte het....

Gr,
Danny.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:10.