//

Ski app

Ski app discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, in januari gaan wij weer op jaarlijks skiverlof (Gerlos - Oostenrijk) Weet er iemand een goede ski app die kan bijhouden welke pistes er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-10-10, 10:08
Tony Tony is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 64
Standaard Ski app

Hey,

in januari gaan wij weer op jaarlijks skiverlof (Gerlos - Oostenrijk)

Weet er iemand een goede ski app die kan bijhouden welke pistes er gedaan zijn, hoogteverschillen, afstand, ....

Greetzzz
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-10, 11:58
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Mijn ervaring met de ski apps welke aanwezig zijn in de app store, is dat ze over het algemeen achterlopen.
Zeker als je wil weten of een piste geprepareerd of open is, is het wel handig als deze informatie real time is en niet met een vertraging van een paar uur.

Wat ik zelf doe is gewoon een linkje maken naar de website van het gebied en deze op mijn springboard plaatsen.
  #3  
Oud 22-10-10, 15:50
janvandijk96 janvandijk96 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 14
Stuur een bericht via MSN naar janvandijk96
Standaard

Ik ben ook op zoek naar een ski app, maar dan een die je gemiddelde snelheid, hoogste snelheid, hoogte en gemiddelde daling en allemaal van dat soort leuke dingetjes meet... Kent iemand zo'n app?
__________________
Iphone 3G 16 GB, Groen! Mac Mini 1,67 GHZ, Mac OS X 10.5.8
  #4  
Oud 22-10-10, 15:57
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Al eens gekeken naar ski tracks
  #5  
Oud 22-10-10, 16:25
markzijlstra markzijlstra is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janvandijk96 Bekijk bericht
Ik ben ook op zoek naar een ski app, maar dan een die je gemiddelde snelheid, hoogste snelheid, hoogte en gemiddelde daling en allemaal van dat soort leuke dingetjes meet... Kent iemand zo'n app?
Lijkt me dat zoiets ook met runkeeper te realiseren is. Weet eigenlijk niet of er een ski/snowboard functie inzit. Gebruik het al een tijdje niet meer..
__________________
iPhone US-> iPhone 3G 8GB-> iPhone 3GS 16GB-> iPhone 4 16GB... iMac 27'' 3.2ghz 8gb ram... iPad Wi-Fi 16GB
  #6  
Oud 25-10-10, 22:32
janvandijk96 janvandijk96 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 14
Stuur een bericht via MSN naar janvandijk96
Standaard

Hartelijk bedankt voor de reacties! @tony, de app ski info is heel handig! Doet ook live wevcams enzo, maar is wel in het duits...

Laatst gewijzigd door XIII; 25-10-10 om 23:50. Reden: Illegale verwijzing verwijderd
  #7  
Oud 29-11-10, 13:03
paco paco is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemmie Bekijk bericht
Al eens gekeken naar ski tracks
Die Ski Tracks (Lite) ga ik deze winter ook maar eens proberen voor hoogte,afstand,snelheid registratie.

Overigens voor sneeuwhoogte's en piste info, weer en webcams zijn onderstaande winterse apps wel aan te raden:

Bergfex/Ski (0,79ct) TIP - de beste app wat mij betreft. Zeker nu aan het begin van het seizoen zie je dat de net zoals hun site het meest actueel is. Daarnaast ziet het er gelikt uit met berg/dal skihoogte, aantal km piste open, aantal liften open (nog niet exacte piste,liften helaas), weersvoorspelling,webcams,piste kaarten en hebben ze ook veel webcams in lijst staan. Een push notificatie is er nog niet helaas. Daarnaast helaas alleen in het Duits (voor mij minder probleem). Ze reageren ook snel op e-mails als iets niet klopt of als je zelf een webcam aanvulling hebt. Overigens bevat de app alleen informatie van Oostenrijk, Zwitserland, Italie en Duitsland. Frankrijk, VS of Canada zul je toch een andere app voor moeten gebruiken.

Ik vond wel een klein bugje dat bij sommige webcams als je ze aanklikt om in te zoomen het beeld op je iphone ineens volledig wit wordt en je alleen de app kunt sluiten en opnieuw openen. Maar hoe dan ook voor de rest zeker 0,79 ct waard.

Overigens de website nl.bergfex.com is ook ideaal als je een pc bij de hand hebt voor sneeuw info, webcams e.d.

Snow and Ski Report by REI (gratis)
helaas (nog) geen info voor skigebieden waar Bergfex al wel info toont. Wel gratis en een gelikte app even afwachten wat de komende weken gaat doen qua updates.

iSki Austria of iSki Swiss (gratis)
Wel gratis en een redelijk gelikte app. Wel wat onoverzichtelijk. Even afwachten wat de komende weken gaat doen qua updates.

Ski Club Snow Reports (gratis)
start traag op, helaas (nog) geen info voor skigebieden waar Bergfex al wel info toont.

The Snow Report (gratis)
een app van The North Face die voorheen te downloaden was maar ik momenteel niet kan downloaden. Vorig jaar minder up2 date dan Ski Club app.

Salomon Powfinder (gratis)
je moet wel eerst een account hebben via wepowder.com of lid zijn van Facebook.
Het is een soort sociale app waarmee je van mensen die bij je favoriete skigebied zijn of jijzelf kunt doorgeven waar verse sneeuw is gevallen en hoeveel en welke verdere omstandigheden er zijn. Kleinere skigebieden ontbreken.


Zelf niet getest maar ook in de App store:

Sneeuwhoogte '10|'11 (0,79 ct)
zeer basic info alleen van sneeuwhoogte's berg/dal voor hetzelfde geld heb je de uitgebreide Bergfex app.

Sneeuwhoogtes (0,79 ct)
zeer basic info voor hetzelfde geld heb je de uitgebreide Bergfex app.

Ski Resort (2,99 euro)
prijzig app waar de mening uiteenlopen in de app store.

Skiinfo Snow Report (1,59 euro)
prijzig app waarbij veel reacties in de app store aangeven dat de app niet naar behoren werkt.

Fizz Snow (0,79 ct)
veel reacties in de app store geven aan dat de app niet naar behoren werkt, skigebieden ontbreken, niet up2date.

Laatst gewijzigd door paco; 02-12-10 om 13:27.
  #8  
Oud 02-12-10, 12:04
doceb doceb is offline
• iOS 11.2
• 6.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 22
Standaard

Bergfex is inderdaad fantastisch. Dank voor de tip.
  #9  
Oud 02-12-10, 13:28
paco paco is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doceb Bekijk bericht
Bergfex is inderdaad fantastisch. Dank voor de tip.
Half december komt er ook update voor de webcam fix zag ik in de beschrijving in de app store en hoorde t via e-mail.

Overigens bevat de app alleen helaas informatie van Oostenrijk, Zwitserland, Italie en Duitsland.
Frankrijk, VS of Canada zul je toch een andere app voor moeten gebruiken.
  #10  
Oud 10-12-10, 21:43
SirOcco31 SirOcco31 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 46
Standaard

navionics heeft net ski:europe uit. Ziet er goed uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gezocht: hoes ideaal voor op ski Mcmichel iPhone accessoires en onderdelen 0 29-01-11 12:30
App door review krijgen / hoe app meer diepgang te geven voor app store klaverentwee Ontwikkelen voor iOS 2 10-01-11 19:18
Ski jump NoFeaR iPhone Apps 2 08-04-10 18:03
Apple komt binnenkort met conversie app en vertaal app? app? libia Chat en geruchten 3 29-09-09 20:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.