iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   apps en synchroniseren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/80764-apps-synchroniseren.html)

ikuvuer 24-12-10 15:27

apps en synchroniseren
 
Ik heb momenteel nog geen iPhone, maar ik denk eraan eentje tweedehands te kopen.
Nu zit het zo dat je vaak op die tweedehandssites ziet staan:

vele apps geïnstalleerd met totale waarde van: ...
tomtom twv 70euro aanwezig enzovoort.

Nu werd mij verteld dat wanneer ik zo'n iPhone zou kopen en die aan mijn mac zou hangen en dan zou synchroniseren (agenda updaten, contacten overzetten, ...) deze apps zullen verdwijnen, omdat die aan je iTunes account zou blijven hangen of iets dergelijks.

Klopt dit? Of hoe zit het nu?

Bedankt.

XIII 24-12-10 15:30

Ja, App aankopen zijn gekoppeld aan je iTunes account, niet aan je iPhone.

ikuvuer 24-12-10 15:38

Ok, dus ik heb er niks aan als iemand anders daar de app TomTom op had staan, hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

iWiefring 24-12-10 16:00

Misschien kun je deze persoon erop aanspreken en vragen of je dan ook z'n account mee mag overnemen. Anders heb je niet echt veel aan de apps die eropstaan, want die worden er inderdaad afgehaald bij synchronisatie.

apotheosis 24-12-10 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikuvuer (Bericht 618604)
Ik heb momenteel nog geen iPhone, maar ik denk eraan eentje tweedehands te kopen.
Nu zit het zo dat je vaak op die tweedehandssites ziet staan:

vele apps geïnstalleerd met totale waarde van: ...
tomtom twv 70euro aanwezig enzovoort.

Nu werd mij verteld dat wanneer ik zo'n iPhone zou kopen en die aan mijn mac zou hangen en dan zou synchroniseren (agenda updaten, contacten overzetten, ...) deze apps zullen verdwijnen, omdat die aan je iTunes account zou blijven hangen of iets dergelijks.

Klopt dit? Of hoe zit het nu?

Bedankt.

Klodderij noem ik zoiets en beter sparen voor een nieuwe iphone die volgend jaar uitkomt ;).
En koop geen iphone 3G 2de hands, bepaalde zaken werken er minder goed op.

Je moet minstens een 3Gs kopen al raad ik nogmaals aan beter extra te sparen nu en meteen de aller nieuwste te kopen volgend jaar.

ikuvuer 24-12-10 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 618628)
Klodderij noem ik zoiets en beter sparen voor een nieuwe iphone die volgend jaar uitkomt ;).
En koop geen iphone 3G 2de hands, bepaalde zaken werken er minder goed op.

Je moet minstens een 3Gs kopen al raad ik nogmaals aan beter extra te sparen nu en meteen de aller nieuwste te kopen volgend jaar.

Ja, ik was van plan een 32 gig iPhone 3GS zwart tweedehands te kopen (gejailbreakt, vraagt 500euro), en heb inderdaad ook getwijfeld om te wachten te sparen en een nieuwe te kopen..


Bedankt voor de reacties!

ButcherJF 25-12-10 08:52

Die vraagprijs ligt sowieso te hoog.
Kijk eens in het verkoopdeel van dit forum en je komt ze voor minder tegen. Bovendien zou je dan een indruk van de verkoper kunnen krijgen aan de hand van de posts die de verkoper heeft gedaan, plus of hij/zij er problemen mee heeft gehad....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.