iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Nieuwe simkaart? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/81220-nieuwe-simkaart.html)

iPhone38GB 30-12-10 23:53

Nieuwe simkaart?
 
Hoi,

Ik ga morgen een nieuwe simkaart van Vodafone halen. Als ik me eigen simkaart eruit haak (Lebara), moet ik dan eerst de hele telefoon resetten of niet? Volgens iemand moest het wel, maar ik wil niet al me apps kwijt, dus wat moet ik doen? Als ik me simkaart eruit haal en de andere erin doe, de andere simkaart moet ik toch wel activeren op iTunes. Kan iemand me helpen hierbij? Wat info graag.

apotheosis 31-12-10 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 621220)
Hoi,

Ik ga morgen een nieuwe simkaart van Vodafone halen. Als ik me eigen simkaart eruit haak (Lebara), moet ik dan eerst de hele telefoon resetten of niet? Volgens iemand moest het wel, maar ik wil niet al me apps kwijt, dus wat moet ik doen? Als ik me simkaart eruit haal en de andere erin doe, de andere simkaart moet ik toch wel activeren op iTunes. Kan iemand me helpen hierbij? Wat info graag.

Je iphone resetten?Neen man, dat hoeft al helemaal niet, manman, wat ze u toch wijsmaken ;).
Je apps ben je niet kwijt; zolang je meende ik je zelfde emailadres/account op itunes en rekeningnr enz...gebruikt behoud je je apps.
Steek gewoon die nieuwe simkaart erin en dat zou geen enkel probleem mogen geven.
Doe alvast geen domme zaken, als er wat zou zijn,vraag het hier eerst eens :).

Ik heb mijn iphone 3Gs aan mijne maat verkocht maar met mijn account, ik vetrouw mijne beste maat dus ik weet deze er geen misbruik van zal maken, die heeft zijn simkaart in m'n oude iphone gestoken en er was geen enkel probleem, je moet dus niks resetten en noem maar op :-).

iPhone38GB 31-12-10 01:52

Goede post en bedankt. Moet ik wel me iPhone uitschakel bij het plaatsen van de nieuwe sim? En moet ik de nieuwe 'sim op iTunes activeren of niet?

apotheosis 31-12-10 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 621245)
Goede post en bedankt. Moet ik wel me iPhone uitschakel bij het plaatsen van de nieuwe sim? En moet ik de nieuwe 'sim op iTunes activeren of niet?

Normaal gezien moet dit niet je iphone gaan uitleggen.

Uw nieuwe sim activeren moet normaal gezien niet maar ik ben dat geen 100% zeker want het is al een tijdje geleden ik dit allemaal nog eens gedaan heb :).

Tis simpel; je steekt je nieuwe kaartje erin die moet uiteraard wel door je provider geactiveerd zijn want anders ga je natuurlijk geene service hebben he en dan sluit je de iphone eens aan aan je itunes en synchroniseer deze eens, je zal heel snel zien of het zonder probleem lukt of niet, ik kan me dit helaas niet meteen volledig herinneren maar weet wel dit bij mijne maat toen geen probleem heeft gegeven dus normaal gezien zou alles perfect moeten verlopen, zoniet, post het hier dan maar en dan zien we wel verder :-).

iPhone38GB 31-12-10 12:22

Hmm, ik zal binnenkort een simkaart ophalen. Ik hoop dat dit probleemloos verloopt. :)

iWiefring 31-12-10 12:25

Ik heb gewoon andere simkaart eringeduwd, kreeg de goede aanbieder waarvan het simkaartje was et voila! Hij deed het, zonder hem aan iTunes te hangen of iets. Geen problemen or what-so-ever!

iPhone38GB 31-12-10 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 621333)
Ik heb gewoon andere simkaart eringeduwd, kreeg de goede aanbieder waarvan het simkaartje was et voila! Hij deed het, zonder hem aan iTunes te hangen of iets. Geen problemen or what-so-ever!

Moet je wel het toestel uitschakelen?

PS: Hoe schakel je een iPhone uit? :d

iWiefring 31-12-10 12:41

Toestel hoeft helemaal niet uitgeschakeld te worden, gewoon de simkaart tray eruit halen, en vervolgens weer met de nieuwe erin steken.

iPhone schakel je uit dmv de lock-knop ingedrukt te houden en dan krijg je een slider waarop staat zet uit, en als je die naar rechts slide, dan wordt deze uitgeschakeld!

apotheosis 31-12-10 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 621336)
Moet je wel het toestel uitschakelen?

PS: Hoe schakel je een iPhone uit? :d

Zeg, spreek ik chinees ofzo? Ik heb u al gezegd dat niks uitmaakt je je simkaart eruit haalt en een andere erin steekt als de iphone aanstaat.

Iphone uitschakelen doe je aan de knop bovenaan je iphone in te houden en dan verschijnt er een slider met zet uit erop.

iPhone38GB 31-12-10 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 621345)
Zeg, spreek ik chinees ofzo? Ik heb u al gezegd dat niks uitmaakt je je simkaart eruit haalt en een andere erin steekt als de iphone aanstaat.

Iphone uitschakelen doe je aan de knop bovenaan je iphone in te houden en dan verschijnt er een slider met zet uit erop.

Mijn excuses, ik had niet zo goed opgelet.

Ik heb gebeld met de Apple Store en je moet het toestel wel uitschakelen. :rolleyes:

iWiefring 31-12-10 13:23

Onzin, hoeft echt niet hoor. Je kunt het toestel gewoon aanlaten.

iPhone38GB 31-12-10 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 621356)
Onzin, hoeft echt niet hoor. Je kunt het toestel gewoon aanlaten.

Ok, dat zou kunnen.

Bedankt allemaal!

apotheosis 31-12-10 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 621351)
Mijn excuses, ik had niet zo goed opgelet.

Ik heb gebeld met de Apple Store en je moet het toestel wel uitschakelen. :rolleyes:

Bullshit.
Waarom kom je het hier vragen als je toch niemand vertrouwt en zo'n pipo's die bij apple store werken geloof je wel? Dat zijn nu net degene waar je het meeste van moet opletten.

Ik heb al alle iphones gehad, bij ieder toestel kon ik van simkaart veranderen en dit terwijl m'n iphone aanstond.

iPhone38GB 31-12-10 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 621418)
Bullshit.
Waarom kom je het hier vragen als je toch niemand vertrouwt en zo'n pipo's die bij apple store werken geloof je wel? Dat zijn nu net degene waar je het meeste van moet opletten.

Ik heb al alle iphones gehad, bij ieder toestel kon ik van simkaart veranderen en dit terwijl m'n iphone aanstond.

Ok, ik geloof je. Voortaan laat ik 'm aanstaan

apotheosis 31-12-10 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 621466)
Ok, ik geloof je. Voortaan laat ik 'm aanstaan

Dat zeg ik nu ook niet he dat je dit persee moet doen, ik heb alleen gezegd dat het geen probleem zou mogen geven je dit doet, ik doe het altijd en dat lukt altijd. ;)
Wat jij wil doen is uw zaak, wil je toch geen risico nemen dan zet je je iphone gewoon uit, lang duurd dat allemaal niet he :-).

iPhone38GB 31-12-10 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 621469)
Dat zeg ik nu ook niet he dat je dit persee moet doen, ik heb alleen gezegd dat het geen probleem zou mogen geven je dit doet, ik doe het altijd en dat lukt altijd. ;)
Wat jij wil doen is uw zaak, wil je toch geen risico nemen dan zet je je iphone gewoon uit, lang duurd dat allemaal niet he :-).

Nee, ik wil zoiezo geen risico lopen:cool:

Top van je


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.