iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   App uitzetten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/81324-app-uitzetten.html)

iPhone38GB 02-01-11 01:13

App uitzetten
 
Hoi,

Mijn batterij raakt snel op en ik hoor vaker dat ze dan nog op de achtergrond (door)draaien. Er werd me verteld dat je 2x op de home button snel moet klikken en dan de apps tevoorschijn komen, maar bij mij komen de favorieten/recente belgesprekken tevoorschijn. Hoe kan dit aanpassen naar Apps?

apotheosis 02-01-11 02:56

Waarover ik spreek is multitasking ook, bij mij als ik 2maal de homebutton induw dan verschijnen onderaan de laatste gebruikte apps en die kan ik wissen zodat ze niet in de achtergrond blijven draaien.

Mijne maat heeft mijne 3Gs overgekocht; die zit hier naast mij, als die hetzelfde als mij doet dan is dat ook bij hem het geval deze onderaan apps ziet staan die deze het laatst heeft gebruikt.

Bizar dat bij u dan niet gaat, ik kan me niet voorstellen de 3Gs 8Gb dit niet zou kunnen?

iPhone38GB 02-01-11 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 621868)
Waarover ik spreek is multitasking ook, bij mij als ik 2maal de homebutton induw dan verschijnen onderaan de laatste gebruikte apps en die kan ik wissen zodat ze niet in de achtergrond blijven draaien.

Mijne maat heeft mijne 3Gs overgekocht; die zit hier naast mij, als die hetzelfde als mij doet dan is dat ook bij hem het geval deze onderaan apps ziet staan die deze het laatst heeft gebruikt.

Bizar dat bij u dan niet gaat, ik kan me niet voorstellen de 3Gs 8Gb dit niet zou kunnen?

Ik heb een iPhone 3G 8GB.

iPhone38GB 02-01-11 14:54

Kan iemand me helpen?

iWiefring 02-01-11 15:39

Bij een iPhone 3G, of het nou een 8GB of een 16GB model is, is het niet mogelijk om te multitasken dus is 2x klikken op de home button, nutteloos.

iPhone38GB 02-01-11 15:44

Dus bij een 3G kan dat helaas niet.

Kan ik wel op een andere manier de Apps uitzetten?

iWiefring 02-01-11 15:45

Ja dat kan, gewoon op de home knop drukken, en als het om sociaal netwerk apps gaat, eerst afmelden en vervolgens op de home knop drukken.

XIII 02-01-11 15:46

Als je geen multi-tasking hebt (dat kan overigens wel op een 3G via JB tools) hoef je ook geen applicaties uit te zetten, want ze worden dan al automatisch afgesloten door het OS, zodra je op de Home button drukt... (op de mail, telefoon en browser applicaties van Apple zelf na)

iPhone38GB 02-01-11 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 621994)
Als je geen multi-tasking hebt (dat kan overigens wel op een 3G via JB tools) hoef je ook geen applicaties uit te zetten, want ze worden dan al automatisch afgesloten door het OS, zodra je op de Home button drukt... (op de mail, telefoon en browser applicaties van Apple zelf na)


Bedankt voor jullie behulpzame reacties.

Ik vind het best ingewikkeld. Ik heb niet zo veel verstand van iPhone's.
Als ik 2x op de Homebutton klik krijg ik me recente gesprekken, en als ik er 1x op klik dan krijg ik me Homepagina, dus met de aandelen, foto's, camera, standaard apps die in het toestel horen, ik zet me mail, msn en dergelijke altijd uit.
Maar hoe zet ik de gedownloade apps uit, dus o.a. games, kranten, nieuws etc.

Wat is JB tools?

iWiefring 02-01-11 15:52

Bij alles is het gewoon zo simpel als op de home-knop drukken verder niets. JB tools (Jailbreak tools) zijn dingen die je kunt gebruiken op een jailbroken iPhone, maar heb al vaker gelezen dat je jou iPhone niet jailbreaken wil, dus heeft dit geen nut.

iPhone38GB 02-01-11 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 622002)
Bij alles is het gewoon zo simpel als op de home-knop drukken verder niets. JB tools (Jailbreak tools) zijn dingen die je kunt gebruiken op een jailbroken iPhone, maar heb al vaker gelezen dat je jou iPhone niet jailbreaken wil, dus heeft dit geen nut.

nee, hij is niet gailbrookt.

iWiefring 02-01-11 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 622004)
nee, hij is niet gailbrookt.

Dus is de app al afgesloten als je een simpel drukje op de homeknop geeft!

iPhone38GB 02-01-11 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 622011)
Dus is de app al afgesloten als je een simpel drukje op de homeknop geeft!


Dus met 1 klikje op de homebutton zijn ze meteen al afgesloten? Maar als ik soms weer over een halfuurtje op de zelfde app klik dan krijg ik wel dat er pauze staat soms..

iWiefring 02-01-11 16:21

Misschien moet je dan eerst in de app helemaal terugkeren naar het hoofdmenu (als dit beschikbaar is) en dan pas de applicatie afsluiten!

XIII 02-01-11 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 622034)
Dus met 1 klikje op de homebutton zijn ze meteen al afgesloten? Maar als ik soms weer over een halfuurtje op de zelfde app klik dan krijg ik wel dat er pauze staat soms..

Voor iOS 4.x raadde Apple ontwikkelaars aan om vlak voor het afsluiten van de App de huidige toestand op te slaan. Bij het opnieuw opstarten kun je dan verder gaan waar je gebleven was. Het lijkt dan alsof de App doordraaide, maar dat is niet zo. Ze stond niet in het geheugen en ze gebruikte geen stroom; die toestand werd gewoon opnieuw ingeladen bij het opstarten.

iPhone38GB 02-01-11 16:24

XIII; Kan ik ook zoals iWiefring zegt terug naar het hoofdmenu van de app gaan? is dat ook een goede oplossing? dat is namelijk makkelijker voor me.

XIII 02-01-11 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 622045)
XIII; Kan ik ook zoals iWiefring zegt terug naar het hoofdmenu van de app gaan? is dat ook een goede oplossing? dat is namelijk makkelijker voor me.

Nee, volgens mij maakt dat allemaal niets uit.

Het is heel simpel: zonder JB heb je op 3.x geen multitasking, dus op de home button drukken is voldoende (en ook het enige wat je kunt doen).

We zitten dicht tegen een slotje aan...

iWiefring 02-01-11 16:29

Het probleem is, is dat hij z'n instellingen in het fora heeft aangepast (zoals je vroeg) en dat hij geen 3.x heeft, maar 4.x

iPhone38GB 02-01-11 16:30

Top iWiefring en XIII.

De topic mag gesloten worden, bedankt.

Topsite!

XIII 02-01-11 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 622052)
Het probleem is, is dat hij z'n instellingen in het fora heeft aangepast (zoals je vroeg) en dat hij geen 3.x heeft, maar 4.x

Ja, aantal malen aangepast... Ik raak de draad kwijt...

Maar omdat op een 3G (zonder JB) ook geen multitasking met 4.x mogelijk is maakt het in dit geval gelukkig niet uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.