//

Apps downloaden via wifi

Apps downloaden via wifi discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb sinds een tijdje een iPhone 4 & een iPad en alles werkte prima over wifi. Sinds vanochtend heb ik het probleem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-01-11, 16:43
Champing Champing is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 24
Standaard Apps downloaden via Wi-Fi

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een iPhone 4 & een iPad en alles werkte prima over Wi-Fi. Sinds vanochtend heb ik het probleem dat ik geen apps meer kan downloaden via Wi-Fi. De app komt wel op het springboard te staan maar het blijft wachten... aangeven. Via iTunes heb ik alsnog geprobeerd de apps de downloaden en daar geef die helemaal geen reactie op.

Iemand enig idee wat ik moet doen? Overigens downloaden de apps wel via 3G verbinding.

Mvg.

*Doet het nog steeds niet ...

Laatst gewijzigd door Champing; 09-01-11 om 23:06.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-01-11, 23:27
gufra gufra is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: nederland
Berichten: 125
Standaard

Mischien een instelling op je router?
  #3  
Oud 09-01-11, 23:32
nelliebellie nelliebellie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Dat probleem heb ik ook. Ik kan de apps niet via de pc op mijn iphone krijgen. Ook niet via Wi-Fi. En wat nu?
  #4  
Oud 09-01-11, 23:48
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik denk dat ik vanmiddag via Wi-Fi werkte, het duurde eindeloos voordat de app geladen werd. Op de iPod 4 m.b.v. Wi-Fi ging het wel snel.

Ja zeg het maar waar het aan ligt.
  #5  
Oud 09-01-11, 23:55
nelliebellie nelliebellie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Fijn dat je even reageert. Als ik Wi-Fi aanzet dan vraagt hij:" kies een netwerk", maar er komt niets.
Vraag om verbinding heb ik aanstaan.
Ik begrijp het niet.
Kun jij mij helpen?
Groetjes,
Nelliebellie
  #6  
Oud 10-01-11, 00:13
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nelliebellie Bekijk bericht
Als ik Wi-Fi aanzet dan vraagt hij:" kies een netwerk", maar er komt niets.

Kijk dit is een heel ander probleem.
Je kan geen Wi-Fi verbinding krijgen.
Ook kan je geen app's dowloaden m.b.v. de PC
Dan vraag ik mij af heb je wel een internet verbinding?
Als je hier kan posten, dan moet dat wel zo zijn.
Of werk je nu m.b.v. 3G?

Als je via 3G werkt, herstart dan eerst je router eens.
Stekker er uit een minuut wachten stroom er op een minuut of 5 wachten dat alles weer draait. Herstart je PC ook. En doe eventueel een soft reset van je iPhone (De uit/aan knop + de home knop 10 seconden ingedrukt houden tot je het witte apple teken ziet.)

Succes
  #7  
Oud 10-01-11, 00:19
nelliebellie nelliebellie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Hoi,

Ik heb geen router. Dus kan ik de Wi-Fi ook niet gebruiken bedenk ik me nu. Niet slim. Ik gebruik 3 G. Als ik een app van meer dan 20 mb wil downloaden dan moet dat via de pc. Dat lukt. Maar... ik krijg de app dan niet op de iphone.
  #8  
Oud 10-01-11, 00:22
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Vertel eens wat je normaal doet om een grote app op je iPhone te krijgen?
stap voor stap
  #9  
Oud 10-01-11, 00:55
nelliebellie nelliebellie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik ga op mijn pc naar itunes. Telefoon is aangesloten op pc.
Naar i tunesstore; wordt gesynchroniseerd. Ga naar app store;ga naar games. Vervolgens naar gratis apps. Kies app 106 Move it. Klik op gratis. Zie venster Apple ID; toets wachtwoord in. Klik downloaden aan.
Dan staat er: Iphone synchronisatie is voltooid..
Kijk dan op mijn i phone: geen app.
Kijk in bibliotheek bij apps: daar staat hij! Klik erop. Geeft aan waar hij in mijn pc staat. Nml. Bij documents and settings.
Dan klik ik in de bibliotheek in de linker kolom op mijn naam (I phone). Zie in de balk bovenin: overzicht-info-apps-muziek etc
Als ik daar op app klik dan krijg ik wazige app afbeeldingen en krijg er geen beweging in. Als ik klik op app synchroniseren dan volgt een waarschuwing dat ik alle apps op mijn i phone zoe verwijderen.
Nou dit was het dan. Hopelijk zie jij wat ik niet goed doe.
  #10  
Oud 10-01-11, 15:59
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik werk veel met Windows, maar deze zaken handel ik af met mijn iMac.
Als je nu boven de koppeling (met je naam) in de linker kolom kijkt dan zie je ook nog een keer App's / Programma's staan. Klik daar eens op en kijk of je programma daar bij staat.
Zo nee, open dan eens een verkenner venster en versleep vandaaruit het programma naar de linker kolom van iTunes (boven in). Staat hij nu wel in de bibliotheek?

Als dat zo is, dan pas staat de app in iTunes en dan moet de synchronisatie naar je iPhone / iPod / iPad nog plaats vinden.
Sluit de iPhone weer aan op je PC en klik op je naam.
Midden bovenin het rechterscherm kan je nu verschillende tabbladen doorlopen en kijk daar hoe de synchronisatie is ingesteld.

Succes

PS het kan zijn dat ik het niet helemaal top omschreven heb, maar ik doe dit uit mijn hoofd, ik heb hier geen iTunes bij de hand.
  #11  
Oud 11-01-11, 00:10
nelliebellie nelliebellie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Hallo KvdS,

Bedankt voor je reactie.
Het volgende. Zoals ik al schreef, staan de apps in de app linker kolom van itunes. Alleen krijg ik ze van daaruit niet op mijn iphone. Met muziek geen probleem. Als ik in het tabblad boven in de app klik dan zie ik afbeeldingen van de apps heel wazig. Links een aantal apps die in met geen mogelijkheid in beweging krijg of naar beneden kan scrollen. Rechts ervan zie ik de apps afgebeeld zoals op mijn iphone. Nergens staat bijvoorbeeld toepassen zoals bij het importeren van muziek.

Groetjes en mischien vind je een antwoord op mijn probleem.
  #12  
Oud 29-01-11, 02:10
Nummer14 Nummer14 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Champing Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een iPhone 4 & een iPad en alles werkte prima over Wi-Fi. Sinds vanochtend heb ik het probleem dat ik geen apps meer kan downloaden via Wi-Fi. De app komt wel op het springboard te staan maar het blijft wachten... aangeven. Via iTunes heb ik alsnog geprobeerd de apps de downloaden en daar geef die helemaal geen reactie op.

Iemand enig idee wat ik moet doen? Overigens downloaden de apps wel via 3G verbinding.

Mvg.

*Doet het nog steeds niet ...
Ik heb hetzelfde probleem. Als mijn iPhone verbonden is met mijn Wi-Fi dan blijven de Apps op laden staan. Heb ik 3G dan download hij de Apps wel of als mijn iPhone 4 verbonden is met een andermans Wi-Fi dan download hij het wel. Ligt dus aan mijn Wi-Fi! Mijn iPad, iPhone 4 en mijn vrouws iPhone 3GS heeft het probleem. Maar wat is de oplossing? Heeft altijd gewerkt!!!!
  #13  
Oud 29-01-11, 02:32
MoRaNi's schermafbeelding
MoRaNi MoRaNi is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Volendam
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nummer14 Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem. Als mijn iPhone verbonden is met mijn Wi-Fi dan blijven de Apps op laden staan. Heb ik 3G dan download hij de Apps wel of als mijn iPhone 4 verbonden is met een andermans Wi-Fi dan download hij het wel. Ligt dus aan mijn Wi-Fi! Mijn iPad, iPhone 4 en mijn vrouws iPhone 3GS heeft het probleem. Maar wat is de oplossing? Heeft altijd gewerkt!!!!
Handig om te vertellen wat voor modum of router je hebt.Je kan eventueel ook je provider van je internet om raad vragen, bellen is vrij om te doen en daar zijn ze voor.
Ik zou dan gewoon een reset doen van je modum en alles opnieuw instellen, dan weet je in iedergeval dat je dat goed hebt staan, toch?

Vgr Ton

Laatst gewijzigd door MoRaNi; 29-01-11 om 02:35.
  #14  
Oud 29-01-11, 02:37
Nummer14 Nummer14 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Ik heb een UPC modem met een linksys wireless router. Het lijkt aan UPC te liggen, aangezien het bij een KPN Wi-Fi wel goed gaat. Heel vreemd!! Heb jij weleens getracht UPC te bellen hahaha ik hoop het antwoord hier te vinden. Zal een stuk sneller gaan ;-) Het heeft altijd goed gewerkt, maar sinds eergister heb ik dit probleem. Heel vervelend!!!
  #15  
Oud 29-01-11, 02:41
MoRaNi's schermafbeelding
MoRaNi MoRaNi is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Volendam
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nummer14 Bekijk bericht
Heb jij weleens getracht UPC te bellen hahaha ik hoop het antwoord hier te vinden. Zal een stuk sneller gaan ;-) Het heeft altijd goed gewerkt, maar sinds eergister heb ik dit probleem. Heel vervelend!!!
Ik snap je...........dan zou ik ook eerst hier proberen.
  #16  
Oud 29-01-11, 02:47
MoRaNi's schermafbeelding
MoRaNi MoRaNi is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Volendam
Berichten: 148
Standaard

Is al een oud berichtje maar wie weet............UPC-modem --> linksys draadloos probleem - Computer Idee Forum

Gr Ton


p.s. en anders http://lmgtfy.com/?q=Ik+heb+een+UPC+modem+met+een+linksys+wireless+router.. een geintje moet kunnen, toch?

Laatst gewijzigd door MoRaNi; 29-01-11 om 02:51.
  #17  
Oud 29-01-11, 02:59
Nummer14 Nummer14 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Ja maar mijn internet (draadloos en bedraad) doet het gewoon goed. Alleen de apps downloaden gaat heel traag, maar meestal helemaal niet. Blijft hij op laden staan. #geintjemoetzekerkunnen
  #18  
Oud 29-01-11, 08:32
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Alles werkt wel maar niet snel.
Heb je problemen met de iPad en de iPhone of een van beide?
Als ze het beide niet doen dan zou ik het ook zoeken in je modem en of router.
Als het probleem in een device zit dan zou ik eerst een reset op je iPhone of iPad proberen.
Heb je al gekeken op de site van UPC of er storingen en of onderhoud gepleegt word?
  #19  
Oud 29-01-11, 10:23
Nummer14 Nummer14 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Het zit niet in mijn iPhone, want mijn iPad en mijn vrouw d'r iPhone hebben het ook. Dus het zit in het modem/router of gewoon UPC. Er zijn geen meldingen/storingen bekend op de UPC site.
  #20  
Oud 29-01-11, 10:52
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

je kan dus wel op internet -> Wi-Fi werkt.
Er zijn geen storingen gemeld bij UPC.
Doe een reset van je modem en de Apple devices
Werkt internet mbv Wi-Fi wel op je iPda of iPhone?
Nee of moeilijk probeer ze dan op een vast IP adres te zetten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi valt weg op moment van downloaden Cydia toines Jailbreak apps en thema's 1 18-10-10 22:44
apps downloaden op pc alie91 Jailbreak apps en thema's 3 14-10-10 16:23
Apps downloaden JohnnyGui iPhone Apps 5 24-04-09 23:53
Windows: apps downloaden via itunes waalboer iTunes 4 29-09-08 19:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.