iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Pocket Informant of Calengoo (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/82512-pocket-informant-calengoo.html)

mark61 16-01-11 12:29

Pocket Informant of Calengoo
 
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste topic/bericht hier, dus als dit topic fout heb geplaatst dan hoor ik dat graag.

Mijn vraag is:
Ik zit te twijfelen tussen Pocket Informant en Calengoo. Welke zou ik nemen?

Calengoo spreekt mij erg aan, omdat deze naar mijn inzicht goed kan samenwerken met Google agenda en dat je zelf ook nog de kleuren kan aanpassen als je dat wilt.
Maar kan je bij Calengoo ook nog andere agenda's toevoegen, bijvoorbeeld Microsoft Exchange?

Synchroniseert Pocket Informant de kleuren van mijn Google Agenda zo als ik hem heb ingesteld op mijn pc?
En kan je bij Pocket Informant ook nog andere soort agenda's toevoegen zoals Microsoft Exchange?

Kan je ook een agenda bij beide toevoegen die niet wordt gesynchroniseerd zoals het geval is bij de standaard agenda app van de iPhone. Dus die eentje wordt opgeslagen op je telefoon.

Het moet ook goed kunnen werken op een iPhone 2 (firmware 3.1.3).

Welke zouden jullie aanraden? Of hebben jullie tips?

Alvast bedankt.

vak20 16-01-11 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mark61 (Bericht 628590)
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste topic/bericht hier, dus als dit topic fout heb geplaatst dan hoor ik dat graag.

Mijn vraag is:
Ik zit te twijfelen tussen Pocket Informant en Calengoo.

Calengoo spreekt mij erg aan, omdat deze naar mijn inzicht goed kan samenwerken met Google agenda en dat je zelf ook nog de kleuren kan aanpassen als je dat wilt.
Maar kan je bij Calengoo ook nog andere agenda's toevoegen, bijvoorbeeld Microsoft Exchange?

Synchroniseert Pocket Informant de kleuren van mijn Google Agenda zo als ik hem heb ingesteld op mijn pc?
En kan je bij Pocket Informant ook nog andere soort agenda's toevoegen zoals Microsoft Exchange?

Kan je ook een agenda bij beide toevoegen die niet wordt gesynchroniseerd zoals het geval is bij de standaard agenda app van de iPhone. Dus die eentje wordt opgeslagen op je telefoon.

Het moet ook goed kunnen werken op een iPhone 2 (firmware 3.1.3).

Welke zouden jullie aanraden? Of hebben jullie tips?

Alvast bedankt.

Weekcal is ook een goede optie, gebruik die zelf ook en hij synct probleemloos met zowel mijn werk als prive agenda!

mark61 16-01-11 14:15

Bedankt voor je reactie.

Synchroniseert weekcal de kleuren van mijn Google Agenda goed mee?
Want ik heb nu een Microsoft Exchange acount (in combinatie met Goolge sync) in de standaard agenda app, maar die synchroniseert niet goed de kleuren mee.

vak20 16-01-11 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mark61 (Bericht 628655)
Bedankt voor je reactie.

Synchroniseert weekcal de kleuren van mijn Google Agenda goed mee?
Want ik heb nu een Microsoft Exchange acount (in combinatie met Goolge sync) in de standaard agenda app, maar die synchroniseert niet goed de kleuren mee.

Yip, en je kunt ook zelf bepaalde kleuren toewijzen!

mark61 16-01-11 14:21

Dat klinkt mooi:).

Deze app ziet er ook mooi uit qua design, maar helaas is deze niet geschikt voor firmware 3.1.3 (tenminste als ik de app store moet geloven).
Dat wil ik wel graag, want anders kan niet 1 agenda met andere delen. Want sommige van mijn familie heeft nog firmware 3.1.3

Of kan die wel 3.1.3 ondersteunen?
Zo niet, wat zou dan een alternatief kunnen zijn?

Cryptopsy 17-01-11 16:32

Calengoo is werkelijk een fantastische agenda. Ik heb me er al over zitten verbazen dat ik er hier niet meer over lees en was eigenlijk net van plan de redactie van IPC opmerkzaam te maken op deze app. Mag weleens wat aandacht aan besteed worden wat mij betreft, want het is de enige app die mij het gemis van mijn Palm-agenda deed vergeten.

De redenen waarom ik zo dol ben op Calengoo:
- Erg duidelijk en overzichtelijk. Goede weekview, duidelijke maandview waarin je je afspraken zelfs nog gedeeltelijk kunt lezen,
- Synct met Google Tasks,
- Invites versturen,
- Ondersteuning voor reminders per SMS, email, pop-up.
- Automatische sync met Google calendar.
- Bergen opties! Alles kun je instellen. De instellingen zijn in vier niveaus verdeeld (basic, advanced, expert, all). Je kunt allerlei lettergroottes (ook van de verschillende views) en kleuren instellen. En allerlei andere dingen, zodat het ding echt werkt zoals je wilt,
- Een badge die laat zien hoeveel afspraken je die dag hebt (en vanwege multitasking tegenwoordig wordt die ook netjes steeds bijgewerkt),
- Veel updates,
- Ontwikkelaar reageert vriendelijk en vlot op suggesties.

Het is echt mijn favoriete app op de iPhone. Het, naast GC, syncen met Exchange doe ik nu net weer niet. Daar kan ik je niets over vertellen. Maar dat zal vast te vinden zijn.

Pocket Informant heb ik gebruikt op Windows Mobile en destijds vond ik het een ellende die niet in de schaduw kon staan van de overzichtelijke Palm-agenda. Maar er zijn ook mensen die er tamelijk dol op zijn, dus het zal z'n kwaliteiten wel hebben. Neem ik aan.

mark61 27-01-11 13:06

Sorry voor de late reactie. Ik was wat dagen op vakantie.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb toch gekozen voor Pocket Informant omdat deze het beste draait op een iPhone 2.

Ik ben tot nu toe nog niet ontvreden. Vooral de takenlijst vind ik handig en de week weergave vindt ik er ook netjes uitzien.
Ik gebruik het nu zo 1 week

debievre 02-02-11 11:47

pocket informant ben ik tevreden over met als enige probleem dat het erg langzaam opstart. voor mijn gevoel langzamer sinds firmware updates (heb 3G). hoe is de ervaring met CalenGoo wat opstart snelheid betreft?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.