iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Beveiligen kopen apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/82733-beveiligen-kopen-apps.html)

Miro68 18-01-11 23:41

Beveiligen kopen apps
 
Ik heb voor het kopen van apps een creditkaart opgegeven. Ik vraag mij alleen af of het mogelijk is om voordat je een app koopt dat je een wachtwoord moet opgeven. Dit om te vookomen dat de kids dit onbewust doen. Ik zie met sommige gratis spellen dat je tijdens het spel iets extras kan kopen.

Groet,
Miro

mrfred 19-01-11 00:09

yep voor elke keer dat je een app koopt moet je je wachtwoord in typen,en idd in sommige apps kan je aankopen doen in de app zelf,ook daarvoor moet je je wachtwoord in typen.
dus geeft je wachtwoord dus niet aan 3den

gr mrfred

XIII 19-01-11 00:10

Misschien heb je hier nog iets aan (voor die In-App aankopen)?

Aankopen in apps uitschakelen - iPhone - iPhoneclub.nl

(afhankelijk van hoe vindingrijk je kinderen zijn)

Lees het in ieder geval even voor de info over het tijdelijk herinneren v/h wachtwoord!

Miro68 19-01-11 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrfred (Bericht 629955)
yep voor elke keer dat je een app koopt moet je je wachtwoord in typen,en idd in sommige apps kan je aankopen doen in de app zelf,ook daarvoor moet je je wachtwoord in typen.
dus geeft je wachtwoord dus niet aan 3den

gr mrfred

Als ik al een keer mijn wachtword heb ingevoerd dan krijg ik bij het aankopen van een volgende app geen verzoek tot invoeren van mijn WW.

Ik wil eigenlijk dat dit ten alletijde gevraagd wordt. Niet als mijn ipad een keer is uitgeweest.

mrfred 19-01-11 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miro68 (Bericht 630322)
Als ik al een keer mijn wachtword heb ingevoerd dan krijg ik bij het aankopen van een volgende app geen verzoek tot invoeren van mijn WW.

Ik wil eigenlijk dat dit ten alletijde gevraagd wordt. Niet als mijn ipad een keer is uitgeweest.

voor elke keer dat je een app koopt moet je je ww geven,anders is er iets niet goed.
ook voor in app kopen dus dat is als je een app gekocht hebt
en daar moet je dan in de app zelf meer kopen dan ook je ww geven,anders is er echt iets niet goed

XIII 19-01-11 21:47

Uit het artikel dat ik linkte:

Wanneer je een app hebt gekocht via je iPhone blijf je nog een tijdje ingelogd (ca. 15 minuten). In die periode kun je allerlei andere apps kopen en in app-aankopen doen, zonder dat je opnieuw je wachtwoord hoeft in te voeren.

Zo ervaar ik dat ook in de praktijk.

mrfred 19-01-11 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 630331)
Uit het artikel dat ik linkte:

Wanneer je een app hebt gekocht via je iPhone blijf je nog een tijdje ingelogd (ca. 15 minuten). In die periode kun je allerlei andere apps kopen en in app-aankopen doen, zonder dat je opnieuw je wachtwoord hoeft in te voeren.

Zo ervaar ik dat ook in de praktijk.

dat is idd zo,maar koop jij dan meerdere apps in een kwartier tijd????

XIII 19-01-11 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrfred (Bericht 630336)
dat is idd zo,maar koop jij dan meerdere apps in een kwartier tijd????

Nee, ik merkte dit toen ik meerdere Apps die 1 dag gratis waren (NL AppEvent en 12 dagen iTunes) vlak na elkaar "kocht"...

mrfred 19-01-11 23:07

moet eerlijk bekennen dat ik er zo ook achter kwam.maar als je dat eenmaal weet
doe je dat geen 2de keer meer
of je moet er zeker van zijn dat je die apps wil hebben


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:06.