iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Is het mogelijk om een iphone met infrarood of bluetooht te bedienen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/88103-mogelijk-om-iphone-infrarood-bluetooht-bedienen.html)

Herrem 02-04-11 08:48

Is het mogelijk om een iphone met infrarood of bluetooht te bedienen
 
Mijn vraag is of iemand weet of je de iphone van buiten af kan bedienen.
met infrarood of via een ander manier.:confused::confused:

Guest-20180925190238 02-04-11 09:01

Nee, dat is niet mogelijk met IR of BT.

Herrem 02-04-11 09:30

Is er wel een andere manier??

debroei 02-04-11 09:52

Met wat zou je het willen bedienen? En waarom?

Herrem 02-04-11 10:11

Mijn vrouw heeft een hoge dwarslaesie, ze heeft een soort ir afstandbediening waarmee wij een telefoon willen bedienen.
Er zijn wel systemen voor smartphone`s met windows maar die werken alleen met veroudere telefoons, die moellijk of nauwelijks te koop zijn. wij zijn eigenlijk op zoek of iemand dit ook voor een iphone kan maken en of dit uberhaupt mogelijk is

Guest-20180925190238 02-04-11 10:16

Voor Mac OS X is er myPhone Desktop. Daarmee kan je van een Mac met een iPhone bellen, sms versturen, URL's ingeven voor mobile Safari, notitities en to-do's aanmaken, foto's versturen.

Of er zoiets voor Windows is weet ik helaas niet, met Windows ben ik niet zo bekend.

iOzan 02-04-11 14:32

Veency of wel VNC, werkt op Windows, je krijgt gewoon het scherm van je iPhone op het scherm van je pc te zien en kan hem met je muis bedienen, weet niet of het op Mac werkt.

Guest-20180925190238 02-04-11 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iOzan (Bericht 658742)
Veency of wel VNC, werkt op Windows, je krijgt gewoon het scherm van je iPhone op het scherm van je pc te zien en kan hem met je muis bedienen, weet niet of het op Mac werkt.

Dat zijn Remote Desktop progjes, die zijn er voor de Mac natuurlijk ook in overvloed.

ppl 03-04-11 15:23

Met IR kan niet omdat de iPhone geen IR aan boord heeft waardoor er ongetwijfeld ook geen enkele rekening is gehouden met IR. Met bluetooth en de dock connector zou het kunnen omdat men dit ook gebruikt voor bijv. blinden (denk aan een braille apparaat). Verder is de iPhone grotendeels ook met je stem te bedienen, levert alleen wat problemen op bij titels en namen in een andere taal dan het Nederlands (zie de toegankelijkheid opties in Instellingen > Algemeen). Je zult dingen dan op z'n Nederlands moeten uitspreken. Ik denk dat je toch eens moet gaan kijken naar vervanging voor de IR afstandsbediening omdat IR inmiddels niet meer gebruikt wordt. Het is allemaal bluetooth tegenwoordig en daar zal men ongetwijfeld wel op hebben ingespeeld.

Opties als vnc/rdp zijn alleen handig in je eigen netwerk omdat je dan een vast ip-adres uit kunt delen aan het apparaat. Met een willekeurig aangewezen ip-adres wordt het lastig omdat je eerst dat adres moet opzoeken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:04.