iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Whattsapp, whattsUP????? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/90075-whattsapp-whattsup.html)

zonnebril 28-04-11 20:26

Whattsapp, whattsUP?????
 
Vandaag is mijn vrouw in italie aangekomen.
Zij heeft een italiaanse kaart die ze in italie gebruikt.
Nou stuurt ze me een whatssap bericht met haar italiaanse kaart en bij mij komt hier een bericht op mn telefoon dat ik dus een bericht heb van haar onder de naam Gabri.
Zij staat in mijn telefoon met haar nederlandse nummer opgeslagen onder GTabri.
haar italiaanse nummer heb ik niet in mn telefoon!!

Hoe weet mijn iphone dan dat het bericht van haar komt terwijl ze me whatsappt met haar italiaanse simkaart in de iphone???

ze zegt dat ze haar nederlandse vodafonekaart op tafel heeft liggen!
hoe kan dit??

Snapt iemand dit?

volgens mij kan het gewoon niet!

of zit ze me nou al te bedonderen?? hahahahahahahahah, ik denk "zeg het zelf maar"

ciao

remundo7000 28-04-11 20:31

Dit heb ik ook gehad: op één-of-andere manier is whatsapp gekoppeld aan je telefoon, en niet het telefoonnummer. Ik heb vanuit Hong Kong met een lokale simkaart ook met whatsapp berichten gestuurd die gewoon van mij kwamen voor de mensen in Nederland.
Ik heb ook wel eens whatsapp per ongeluk er af gegooid, weer teruggezet via de app store, en alle contacten en instellingen waren er nog!

mcbbvb 28-04-11 20:43

Je kan bij Whatsapp toch gewoon een naam invoeren die je wilt laten zien aan andere mensen als je een berichtje stuurt. Dan is het toch logisch dat je telefoon haar naar gewoon in beeld laat zien...

zonnebril 28-04-11 20:44

ok, dus geen rare kosten??
ben nu mn vrouw aan het overtuigen dat ze zich vergist en dat haar nederlandse sim in haar iphone zit!!
ze zegt uiteraard van niet, maar ik geloof haar niet! hahahahahah
bijna ruzie!

het zal wel kloppen dan!
dank voor je antwoord!

ga haar snel bellen!
bedankt

Jeffmeister 28-04-11 21:09

Zo lastig steek het niet in elkaar; je meld je bij whatsapp aan via hun netwerk via jouw telefoonnummer. Eenmalig. Dan mag je gebruik maken van die service (gaat dus via het internet).

Met een andere simkaart (zeg italie) met een italiaans telefoonnummer maakt het niets uit. Omdat het Nederlandse nummer nog steeds gekoppeld is aan die Whatsapp en je gebruik maakt via het internet via het 3G abbo op t italiaanse kaartje is er niets aan de hand.

Al met al; foutje.

zonnebril 28-04-11 22:12

Dank jullie voor de snelle en duidelijke antwoorden!

marinabulldoggie 29-04-11 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonnebril (Bericht 668989)

ga haar snel bellen!
bedankt

Een whatsapp berichtje is goedkoper :P

zonnebril 30-04-11 00:03

Hahaha, het was al bijna zover ge-èscaleerd dat ze niet meer terug wilde komen!! Belletje leek me beter!!



( grapje hoor)


Bedankt voor de antwoorden!!

Ciao


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.