iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Ik zoek iPhone app om batterijverbruik te monitoren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/90460-zoek-iphone-app-om-batterijverbruik-monitoren.html)

Carlos007 06-05-11 13:23

Ik zoek iPhone app om batterijverbruik te monitoren
 
Soms gaat de batterij sneller leeg dan anders, dat kan aan een gewijzigde instelling liggen of een app die je net gedownload hebt. Ik ben daarom op zoek naar een app die aangeeft welke onderdelen/apps op dat moment stroom verbruiken en hoeveel. Dat kan in percentages zijn of anders. Ik kom niet verder dan apps die aangeven hoe lang ik nog iets kan gebruiken, maar ik wil zien wat mijn verbruikers zijn op dat moment. Dan kan ik gericht actie ondernemen. Kent iemand zo'n app?

bennie010 06-05-11 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlos007 (Bericht 670970)
Soms gaat de batterij sneller leeg dan anders, dat kan aan een gewijzigde instelling liggen of een app die je net gedownload hebt. Ik ben daarom op zoek naar een app die aangeeft welke onderdelen/apps op dat moment stroom verbruiken en hoeveel. Dat kan in percentages zijn of anders. Ik kom niet verder dan apps die aangeven hoe lang ik nog iets kan gebruiken, maar ik wil zien wat mijn verbruikers zijn op dat moment. Dan kan ik gericht actie ondernemen. Kent iemand zo'n app?

Gebruik eens de zoekfunctie van deze site.

Carlos007 06-05-11 18:49

Zoeken hier levert een echte hit op. Maar daar werd geen enkele app aangedragen, wel off topic over Jailbreak.

bennie010 06-05-11 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlos007 (Bericht 671126)
Zoeken hier levert een echte hit op. Maar daar werd geen enkele app aangedragen, wel off topic over Jailbreak.

je zoekt niet goed knul:

iPhoneclub.nl - Zoeken - battery

Carlos007 08-05-11 15:23

Hoezo zoekt niet goed? Ik heb jou zoekopdracht geheel nagelezen en kom nergens uit. Volgens mij heb je mijn vraag niet goed gelezen. Geef jij dan direct aan welke app ik moet hebben en laat me niet extra zoeken.
Ik vond wel onderstaande tekst bij "Battery Gauge": Zou de iPhone achtergrondprocessen ondersteunen dan zou de applicatie individuele applicaties kunnen bijhouden en kunnen analyseren hoeveel een bepaalde applicatie verbruikt als je het een bepaald aantal minuten zou gebruiken. Blijkbaar kan er dus geen app zijn die aan mijn wensen voldoet.

XIII 08-05-11 15:35

De tekst die je aanhaalt komt uit 2009. Toen kon multi-tasken niet. Inmiddels wel (een beetje).

Desondanks is er volgens mij geen App die doet wat jij wil. Apps kunnen dan wel het batterijpercentage meten, maar volgens mij niet detecteren welke (andere) App hoeveel gebruikt.

flashingst 08-05-11 15:38

Er is (eigelijk was) wel degelijk een app om dat te doen. Battery Logger Pro! Als je die opstart als je batterij is opgeladen, draait hij op de achtergrond.. Hij is nu uit de App Store maar nog wel te koop in Cydia..

Carlos007 08-05-11 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 671652)
De tekst die je aanhaalt komt uit 2009. Toen kon multi-tasken niet. Inmiddels wel (een beetje).

Desondanks is er volgens mij geen App die doet wat jij wil. Apps kunnen dan wel het batterijpercentage meten, maar volgens mij niet detecteren welke (andere) App hoeveel gebruikt.

Oke, bedankt. Maar je zegt "volgens mij", hoe kom ik dat echt te weten?
Is toch wel jammer als dit niet kan met de iPhone, met mijn vorige HTC kon dat wel. Het zou een veel zinvollere app zijn dan de resterende tijd weergeven.

XIII 08-05-11 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 671653)
Er is (eigelijk was) wel degelijk een app om dat te doen. Battery Logger Pro! Als je die opstart als je batterij is opgeladen, draait hij op de achtergrond.. Hij is nu uit de App Store maar nog wel te koop in Cydia..

Heb ik een tijdje gedraaid (AppStore promo actie).

Ook deze meet alleen het totaal; niet per App...

Carlos007 08-05-11 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 671657)
Heb ik een tijdje gedraaid (AppStore promo actie).

Ook deze meet alleen het totaal; niet per App...

Op 24 juni 2009 heeft Gonny van der Zwaag een artikel geplaatst over "Battery Life Logging-profiel" wat dit wel kan. Maar de uitkomsten zijn alleen beschikbaar voor support medewerkers. Heeft Apple iets te verbergen?

Carlos007 09-05-11 21:58

Bennie010, flashingst, XIII, het is duidelijk dat "mijn" gewenste app (nog) niet bestaat.
Inmiddels wel mijn accu-slurper gevonden: de Google App.

XIII 09-05-11 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlos007 (Bericht 672093)
Bennie010, flashingst, XIII, het is duidelijk dat "mijn" gewenste app (nog) niet bestaat.
Inmiddels wel mijn accu-slurper gevonden: de Google App.

Welke Google App?

(Google heeft meerdere Apps)

Carlos007 09-05-11 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 672099)
Welke Google App?

(Google heeft meerdere Apps)

De Google Mobile App (categorie naslagwerken) 13,6MB

Guest-20180925190238 09-05-11 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlos007 (Bericht 670970)
Ik ben daarom op zoek naar een app die aangeeft welke onderdelen/apps op dat moment stroom verbruiken en hoeveel.

Een app, of elke ander stukje software, verbruikt geen stroom. Een app gebruikt capaciteit van de CPU/GPU.

Een CPU/GPU kan aangeven hoeveel capaciteit een bepaalde app van zijn totale capaciteit gebruikt of hoeveel mips een app gebruikt, maar nooit of te nimmer hoeveel stroom een app verbruikt.

Wat jij zoekt bestaat dus niet en zal tot nader order ook niet bestaan.

Carlos007 09-05-11 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 672107)
Een app, of elke ander stukje software, verbruikt geen stroom. Een app gebruikt capaciteit van de CPU/GPU.

Een CPU/GPU kan aangeven hoeveel capaciteit een bepaalde app van zijn totale capaciteit gebruikt of hoeveel mips een app gebruikt, maar nooit of te nimmer hoeveel stroom een app verbruikt.

Wat jij zoekt bestaat dus niet en zal tot nader order ook niet bestaan.

De software maakt gebruik van de CPU/GPU en dus stroom van de batterij. Hoe harder, vaker en langer de CPU/GPU moet werken des te meer stroom verbruik. Het is dus niet gek om het batterij verbruikt te relateren aan de App/sofware.
Ken jij dan wel een app die (Live) aangeeft welk % de apps/software van de CPU/GPU gebruikt?

Guest-20180925190238 09-05-11 23:02

Een app zoals jij zoekt is mij niet bekend.

Overigens, ik weet niet hoe dat in jouw iPhone is. In mijn iPhone zitten er naast de CPU/GPU nog een paar stroomvreters, die heel moeilijk te relateren zijn aan één bepaalde app, zoals bv. de display, de GSM modems, de UMTS/HSPDA modem, de Wi-Fi/Bluetooth modem en nog en GPS-ontvangertje.

Carlos007 09-05-11 23:41

Het hoeft ook niet gerelateerd te zijn aan een app, om groot verbruiker te zijn. Als ik even vergeten ben dat ik bv. Bluetooth had aangezet, of meer verlichting op display, of een navigatie app die blijft zoeken naar GPS zonder actief te zijn, dan wil ik dat zien via die app zodat ik dat snel kan herstellen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:13.