iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Alle apps verdwenen?! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/90745-alle-apps-verdwenen.html)

claudiavanbeeck 10-05-11 19:02

Alle apps verdwenen?!
 
Ik heb mijn Iphone net geupdate naar 4.3.3. maar perongeluk tijdens de update uit de computer gehaald, waardoor ik hem verplicht over moest zetten naar fabrieksinstellingen. Nu heb ik hem kunnen overzetten naar de reservekopie en heb ik mijn contacten/filmrol etc wel, maar al mijn apps zijn verdwenen ook de gekochte. Weet iemand hoe ik mijn apps weer op mijn Iphone kan krijgen ???? Heeel erg bedankt alvast!

flashingst 11-05-11 17:37

Ten eerste hoef je je niet druk te maken, want AL je aankopen zijn gekoppeld aan een email adres met wachtwoord (je Apple ID) die je als het goed is zelf hebt aangemaakt! Ik neem ook aan dat al je apps nog op je computer staan, dus is het een kwestie van opnieuw synchroniseren.

1: Sluit je iPhone aan en wacht tot iTunes hem weergeeft
2: Ga in iTunes naar iPhone van.....
3: Ga naar de tap Apps
4: Druk op het vinkje "Apps synchroniseren"
5: Dan kun je al je apps aanvinken die je wilt en druk je vervolgens op toepassen/synchroniseren rechtsonderin iTunes.

Mocht het zijn gebeurt dat op een of andere manier al je apps OOK uit je iTunes bibliotheek zijn verwijderd, kun je ze opnieuw downloaden in de App Store.

1: Open iTunes en druk op: iTunes Store
2: Ga bovenin (zwarte balk) naar App Store
3: Rechtsbovenin kun je zoeken naar de apps die je wilt, die kun je dan downloaden (let op dat je ingelogd bent met het email adres waar je je aankopen mee hebt gedaan, JOUW Apple ID dus).
4: Vervolgens ga je verder met stap 5 hierboven.

Succes en als je er niet uitkomt, laat het weten.

innodirk 19-05-11 20:55

alle aps verdwenen
 
Hallo bedankt voor je antwoord dat je het opnieuw kunt laden. Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar met een ogenschijnlijk normale update. Alle aps op de pc weg. Nu heb ik je oplossing gevolgd, maar de gratis aanbiedingen kosten nu wel geld (bv weatherpro).
Ik heb eens op mijn schijf gekeken en zie dat de map itunes media op 12-5 is veranderd maar dat er geen app meer in staat. Laat nu 12-5 de update datum zijn. Hiermee lijken dus allegratis aanbiedingen verspeeld. Leuk is anders. Is er nog een oplossing ?
Groeten,
Dirk

XIII 19-05-11 21:05

Waaruit leid je af dat ze nu wel geld kosten?

Omdat dit op de iTunes knop staat? (dat is verwarrend ja!)
Of heb je een rekening van Apple gekregen?

@pple_nerd 22-05-11 23:45

Eenmaal aangeschaft/gekocht heb je recht op de app zonder er voor te hoeven betalen ook al was hij voorheen gratis. Dit staat in de voorwaarden.
Ik heb zoveel apps voor 0,79 gehad die nu 4 tot 8 euro zijn.

innodirk 23-05-11 13:01

Hallo allemaal,
Toch wil ik nog wat vragen, want ik durf niet te gaan synchroniseren. Ook de nieuwe apps die ik gedownload heb om te proberen of ik ze weer via itunes kon bemachtigen, staan nu is een diffuus scherm. Met diffuus bedoel ik dat het scherm niet helder is maar via een soort grijsfilter. Als ik sync. aanvink wordt het scherm helder, maar krijg ik ook de waarschuwing dat de PC apps de Iphone zullen overschrijven. Dat durf ik niet aan. Kan ik eerst ergens een abckup van de Iphone maken ? Dan kan ik tenminste terug als het fout gaat. Ik werk onder windows.

Gr,
Dirk

XIII 23-05-11 13:36

Apps zitten niet in je backup, maar in de iTunes library...

innodirk 23-05-11 15:49

Juist daar zijn ze weg en op mijn Iphone staan ze nog. Let op geen Jailbrake of andere illegaliteit, maar misschien wel weggegooid bij een vrij rigoreuze schoonmaak die ik pas heb gedaan. Daar sta ik niet voor in. Hoe krijg ik dan nu de files van de Ipod naar de PC ? Of is dat onmogelijk ? Als ik een app koop via de Iphone worden ze toch ook op de PC gezet ?


In ieder geval dank voor je snelle reply en groeten,
Dirk

XIII 23-05-11 16:19

Je zou "Aankopen overzetten" kunnen proberen?

innodirk 23-05-11 22:35

Dank je voor de tip, maar waar vind ik dat ? Ik heb wel mijn aankoopgeschiedenis met data en bedragen gevonden.

Groeten,
Dirk

ButcherJF 24-05-11 05:31

Hang je iPhone aan de pc, klik in iTunes rechts op het icoontje van je iPhone en kies in het dan verschijnende venster op 'Aankopen overzetten'.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.