//

Syncen van fotos/ videos zonder dat iphone en mac in hetzelfde wifi netwerk staan?

Syncen van fotos/ videos zonder dat iphone en mac in hetzelfde wifi netwerk staan? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Naar aanleiding van de gratis applicatie van vandaag, scotty, stuur ik deze post op dit forum. Scotty is zoals bijvoorbeeld photosync een app waarmee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-05-11, 13:18
RuudM123 RuudM123 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Asten
Berichten: 53
Standaard Syncen van fotos/ videos zonder dat iphone en mac in hetzelfde Wi-Fi netwerk staan?

Hallo,

Naar aanleiding van de gratis applicatie van vandaag, scotty, stuur ik deze post op dit forum. Scotty is zoals bijvoorbeeld photosync een app waarmee fotos en videos eenvoudig van iphone/ ipad naar de mac gesynct kunnen worden.

Het is erg handig natuurlijk om dit draadloos via Wi-Fi te doen, weliswaar is het puur gemakzucht waarbij alleen het draadje van iphone naar mac overbodig wordt gemaakt. Scotty heeft direct toegang tot verschillende locaties op de mac waarbij photosync het iets complexer maakt door eigen mac software ertussen te laten komen.

Het syncen van fotos en videos waarbij beide apparaten, iphone en mac aangesloten zijn tot hetzelfde Wi-Fi netwerk is makkelijk maar ook redelijk overbodig.

Mijn vraag is de volgende:
Is er ook een app waarmee fotos en videos kunnen worden gesynct direct naar de mac waarbij beide apparaten niet aangesloten zijn tot hetzelfde netwerk.

Bijvoorbeeld wanneer ik op vakantie ben is het handig om de fotos direct op mijn mac te plaatsen, dat zou echt iets toevoegen aan het draadloos syncen in mijn ogen.

Ik begrijp dat bv. dropbox hiervoor als oplossing dient maar zijn er geen oplossingen waarbij ik het niet op een server plaats maar direct op mn mac?

Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-05-11, 17:32
pcmarcel's schermafbeelding
pcmarcel pcmarcel is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 48
Standaard

Ehhh... Photosync gebruikt ook Bluetooth en dan heb je geen netwerk nodig.

Nog eens goed gekeken : Syncen tussen iDevice en Mac gaat mbv Wi-Fi. Sorry.

Je zou iBlueNova(en hier) kunnen proberen.

Laatst gewijzigd door pcmarcel; 20-05-11 om 18:43.
  #3  
Oud 20-05-11, 17:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RuudM123 Bekijk bericht
Ik begrijp dat bv. dropbox hiervoor als oplossing dient maar zijn er geen oplossingen waarbij ik het niet op een server plaats maar direct op mn mac?
Dan is uw Mac bereikbaar via het Internet en in dat geval start je op de Mac een FTP-server.

De plaatjes kan je dan uploaden met FTP Picture Upload uit de App Store.
  #4  
Oud 31-01-12, 14:49
Bralmica Bralmica is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 1
Standaard adhoc netwerk?

Is het op de een of andere manier mogelijk om een soort adhoc netwerkt te maken tussen de iphone en de mac om zo foto's makkelijk over te zetten zonder Wi-Fi of internet?
Ik voel er weinig voor om mijn iphone te jailbreaken... ben daar ook een beetje huiverig voor. dus bon ook ik opzoek naar een oplossing voor deze vraag die via appstore of instellingen kan.
  #5  
Oud 31-01-12, 15:39
raptile's schermafbeelding
raptile raptile is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 149
Standaard

Ik heb helaas nog geen sync software kunnen vinden die bijvoorbeeld met webdav kan werken.
photosync kan toch ook naar SFTP uploaden?

Ik ben geen fan van uploaden.
Ik wil ook daadwerkelijk syncen zoals icloud dat doet.
Maar dan op je eigen netwerk ipv icloud.

En ik heb daar helaas nog geen oplossing voor gevonden.
__________________
I love my job! I could sit and watch it all day long
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verwijderde fotos & videos terughalen Stef16 Muziek, foto & video 1 29-03-11 10:07
Muziek van iPhone kopieren zonder senuti (MAC) ifolkert Desktop-applicaties 0 25-09-09 16:21
TomTom op een andere iphone syncen zonder dat gegevens verloren gaan... zuhoor iTunes 9 31-08-09 17:15
Syncen zonder dat iPhone op syncstand springt. fedorr iTunes 1 21-01-08 13:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.