//

Vliegtuig apps

Vliegtuig apps discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Bestaan er vliegtuig apps liefst niet te duur ( geen 30-50euro) die je off line kan gebruiken als je op de vlieger zit? Ipad/iphone app ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-05-11, 18:39
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard Vliegtuig apps

Bestaan er vliegtuig apps liefst niet te duur ( geen 30-50euro) die je off line kan gebruiken als je op de vlieger zit? Ipad/iphone app mag het zijn.

Ik ga binnenkort naar spanje op reis mee den vlieger en wil eens zien wat zo een vliegtuig apps allemaal kunnen.. Maar welke is de correctste enz...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-05-11, 20:56
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

FlightTrack is wel een goede app, maar ook aan de prijzige kant.. Offline kan je dan zien boven welk land je vliegt (gebaseerd op tijd, niet op locatie ).
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 27-05-11, 21:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
FlightTrack is wel een goede app, maar ook aan de prijzige kant.. Offline kan je dan zien boven welk land je vliegt (gebaseerd op tijd, niet op locatie ).
Hug? Ik ben nie lang naar school geweest, zeg me eens wat je met dit juist bedoeld?

(gebaseerd op tijd, niet op locatie
  #4  
Oud 27-05-11, 21:46
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Hug? Ik ben nie lang naar school geweest, zeg me eens wat je met dit juist bedoeld?

(gebaseerd op tijd, niet op locatie
Haha, ik bedoel dat je de locatie van het vliegtuig op dat moment niet ziet op basis van GPS. De applicatie weet echter wel hoe laat het vliegtuig is vertrokken, hoe lang de vlucht duurt en hoe laat het vliegtuig zou moeten aankomen. Op basis van die gegeven genereert FlightTrack een route tussen het vertrek- en het eindpunt en zie je dus een 'uitgerekende' locatie van het vliegtuig. Snap je?
  #5  
Oud 27-05-11, 21:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
Haha, ik bedoel dat je de locatie van het vliegtuig op dat moment niet ziet op basis van GPS. De applicatie weet echter wel hoe laat het vliegtuig is vertrokken, hoe lang de vlucht duurt en hoe laat het vliegtuig zou moeten aankomen. Op basis van die gegeven genereert FlightTrack een route tussen het vertrek- en het eindpunt en zie je dus een 'uitgerekende' locatie van het vliegtuig. Snap je?
Nu wel ja haha .

Hm,ziet er idd goeie app uit .

Heb wel nog een vraagske; stel, ik zit in het vliegtuig, je weet dat je je iphone voor je vertrekt op vliegtuigmodus moet inschakelen (uitleggen doe ik niet ). De vraag is dan, weet de applicatie dan nog wanneer je vertrekt want daar heb ik mijn twijfels aan.
Of ik zou het echt moeten doen passen die stewardesses het niet zien en ik de iphone op vliegtuigmodus gaan zetten vanaf we beginnen te bollen .

Laatst gewijzigd door iScorpio; 27-05-11 om 22:10. Reden: volgende keer de edit knop gebruiken!
  #6  
Oud 27-05-11, 22:08
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik neem aan dat het om de geplande vertrektijd gaat?

Die is onafhankelijk van het moment waarop je de flight mode aanzet zoals dat hoort...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 27-05-11, 22:19
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

FlightTrack neemt ook vertragingen mee, dus de vertrektijd zou realistisch moeten zijn. Ik zet meestal de FlightModus pas aan als ik daadwerkelijk in het vliegtuig zit, dus de vertrektijd zou dan actueel moeten zijn.
  #8  
Oud 27-05-11, 22:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ok, bedankt voor de info, het zal toch een test worden zo te zien.

ps; zit charleroi erbij? Want het is vandaar we vertrekken .
Ik denk het niet veel zin heeft om een applicatie aan te schaffen waarbij je charleroi niet kan gebruiken, dan zal je waarschijnlijk ook niks kunnen volgen/ingeven?
  #9  
Oud 12-06-11, 13:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
FlightTrack neemt ook vertragingen mee, dus de vertrektijd zou realistisch moeten zijn. Ik zet meestal de FlightModus pas aan als ik daadwerkelijk in het vliegtuig zit, dus de vertrektijd zou dan actueel moeten zijn.
Betaal ik 11 euro voor een vliegtuig app en wat blijkt; charleroi zit er niet tussen, em vind wel een vlucht en het vertrekuur is dezelfde om 6u30 maar deze toont een andere luchthaven aan dan waar wij gaan landen in tenerife, 11 euro uitgegeven voor noppes, tzal wachten zijn als we nog eens in brussel de vlieger nemen.lol
  #10  
Oud 12-06-11, 14:06
pcmarcel's schermafbeelding
pcmarcel pcmarcel is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 48
Standaard



Toch wel zonde voor een app die just nice to have is, die vaak niet nauwkeurig zal zijn (als de piloot afwijkt van de gebruikelijke route ivm zwaar weer klopt-ie al niet meer) en ook nog maar een paar keer per jaar op z'n hoogst te gebruiken is.

En waarom : je hebt een vluchtschema die aangeeft dat je op tijdstip A vertrekt en dan op tijdstip B aankomt op de bestemming.
Als je dan om A + 10 min. vertrekt, dan kun je zelf toch ook wel bedenken dat je normaal gesproken om B + 10 min. zult aankomen.
Je app zal geen rekening houden met een piloot die wat extra gas geeft of wind die wat harder waait dan normaal.

Weten waar je ongeveer bent ??
Als je uit het raam kijkt weet je precies waar je bent. Boven in de lucht.
En als het vliegtuig neerstort en je overleeft het, heb je aan deze app ook niet zo veel. Kun je beter een goeie kompas app hebben.
  #11  
Oud 13-06-11, 23:55
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pcmarcel Bekijk bericht


Toch wel zonde voor een app die just nice to have is, die vaak niet nauwkeurig zal zijn (als de piloot afwijkt van de gebruikelijke route ivm zwaar weer klopt-ie al niet meer) en ook nog maar een paar keer per jaar op z'n hoogst te gebruiken is.

En waarom : je hebt een vluchtschema die aangeeft dat je op tijdstip A vertrekt en dan op tijdstip B aankomt op de bestemming.
Als je dan om A + 10 min. vertrekt, dan kun je zelf toch ook wel bedenken dat je normaal gesproken om B + 10 min. zult aankomen.
Je app zal geen rekening houden met een piloot die wat extra gas geeft of wind die wat harder waait dan normaal.

Weten waar je ongeveer bent ??
Als je uit het raam kijkt weet je precies waar je bent. Boven in de lucht.
En als het vliegtuig neerstort en je overleeft het, heb je aan deze app ook niet zo veel. Kun je beter een goeie kompas app hebben.
Ik heb het mss toch mis omdat ik brussels zag staan en daar teveel op focuste maar het zit zo; er zijn blijkbaar 2 vliegvelden wat tenerife betreft en er is maar eentje die de bestemming doet voor 17juni en ik meende dat dat dat net degene is waar deze de vlucht niet voor vind, bij dat andere wel.

Dusja, kan hier goed zijn ik totaal fout zit en te luid geroepen heb, ik houd jullie zeker op de hoogte, alvast mijn excuses.
  #12  
Oud 16-06-11, 04:26
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Als je vlucht er niet in stond en je het uiteindelijk voor niets hebt gekocht en je wilt je €11 (toch wel een prijsje in app-land) terug, zou ik ze gewoon een eerlijk emailtje sturen met uitleg..

Anderzijds: die apps lijken me wel leuk, maar nuttig zijn ze niet. Tegenwoordig heeft vrijwel elk vliegtuig enkele monitoren hangen of in elke stoel een, waarop je de huidige locatie kunt zien..
  #13  
Oud 28-06-11, 15:21
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Als je vlucht er niet in stond en je het uiteindelijk voor niets hebt gekocht en je wilt je €11 (toch wel een prijsje in app-land) terug, zou ik ze gewoon een eerlijk emailtje sturen met uitleg..

Anderzijds: die apps lijken me wel leuk, maar nuttig zijn ze niet. Tegenwoordig heeft vrijwel elk vliegtuig enkele monitoren hangen of in elke stoel een, waarop je de huidige locatie kunt zien..
Je hebt gelijk; is z'n geld niet waard, effe ging het zelfs goed en zag je waar je zat maar nadien opeens gedaan ermee, boeltje flipte en ook de gates waar je moest zijn stonden er nooit op, helaas, allemaal zijn geld niet waard deze apps.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone in vliegtuig sentmen Chat en geruchten 34 23-07-11 17:53
vliegtuig app??? voske777 iPhone Apps 8 15-10-10 10:24
iphone uitzetten in vliegtuig Mad Hankey iPhone algemeen 16 02-10-10 10:19
TomTom: tomtom 1.2 airplane / vliegtuig mode neowam iPhone Navigatie 5 26-12-09 19:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:44.