iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   [vraag] Agenda voor werk-rooster (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/92822-vraag-agenda-voor-werk-rooster.html)

joerieve 08-06-11 19:28

[vraag] Agenda voor werk-rooster
 
Goedendag,

Ik heb een eigen werkrooster (Werk in de zorg) en omdat op werk enkel een kant en klare rooster staat waar wij de werknemers onze uren(uren codes) moeten overschrijven en ik het dan weer thuis verwerk in excel en dan weer uitprint vroeg ik me iets af

Is er geen app die werkt met een windows programma zodat ik in dat programma mijn rooster kan verwerken en dat weer kan syncen met iphone. Ik weer dat er een ical functie is maar ik heb geen mobileme en ook geen belangen bij.

Dus weet iemand hier een goeie app die aan me eisen voldoen ? :P

Eisen:
Uren invoor
Alarm per agendapunt/werkrooster instellen (dus perdag) en bepalen hoeveel uur van te voren de wekker afgaat
Kleuren schema
Syncen met pc
Altijd zichtbaar/beschikbaar op iphone (zodat ik ook zonder pc me rooster kan bekijken)
Nieuwe agenda punten toevoegen en syncen met pc


mvg
joerie veninga

Rav3n 08-06-11 20:16

Ik werk ook onregelmatige diensten (overheid) en gebruik hiervoor al jaren de agenda in Outlook. Alles wat je vraagt is mogelijk.
Een nadeel is dat de kleurtjes van Outlook niet in de iPhone agenda terugkeren. De basisagenda is erg basic, da's jammer, maar het voldoet prima (voor mij dan toch :) ).

Het leuke van Outlook is, dat je je verschillende diensten met alarmen, kleurtjes en de hele santemikmak eigenlijk maar 1x hoeft in te voeren.
Heb je bv vandaag vroege dienst 07:00 - 15:30, alarm 05:30u, kleur geel etc en je wilt de planning invullen voor bv woensdag 29 juni waar je ook een vroege dienst hebt, dan hoef je de dienst van vandaag 8 juni maar te slepen (kopieëren) naar 29 juni.

Na invoeren van m'n planning, sync ik m'n iphone met m'n pc en klaar.

Larss 08-06-11 20:31

Google Calendar zou prima moeten werken toch.

Rav3n 08-06-11 22:44

Je kunt on- en offline werken met Google Calendar, maar als je wilt syncen doe je dat online.
Weet dus dat al je afspraken en contacten bij derden (=Google) worden opgeslagen.
1 vinkje verkeerd en iedereen kan je afspraken zien.
Wie zegt mij dat deze gegevens niet (mis)gebruikt worden of door derden te bekijken zijn.

Ik heb het zelf in het verleden gebruikt en 't is idd erg makkelijk. Ik sla mijn gegevens echter niet op bij derden. Ik houd niet van dergelijke clouddiensten. De safety is zo lek als een mandje.

XIII 08-06-11 22:56

Als je geen clouddiensten wil gebruiken maak je de sync wel moeilijker; die zal dan alleen mogen werken tussen iPhone en PC/Mac op hetzelfde Wi-Fi netwerk.

Ik denk dat je daarmee een hoop Apps weg kunt strepen...

joerieve 09-06-11 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 681338)
Als je geen clouddiensten wil gebruiken maak je de sync wel moeilijker; die zal dan alleen mogen werken tussen iPhone en PC/Mac op hetzelfde Wi-Fi netwerk.

Ik denk dat je daarmee een hoop Apps weg kunt strepen...

ja maar ik wil geen 80 euro pj aan licentie betalen enkel voor zon app

Rav3n 09-06-11 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 681338)
Als je geen clouddiensten wil gebruiken maak je de sync wel moeilijker; die zal dan alleen mogen werken tussen iPhone en PC/Mac op hetzelfde Wi-Fi netwerk.

Ik denk dat je daarmee een hoop Apps weg kunt strepen...

Yep, I know ;)
Maar ik maak verschil tussen mijn zakelijke gegevens en privé/fun-apps.
De zakelijke gegevens bewaar ik echt alleen (basic) op mijn pc/iphone, terwijl ik bij het gebruik van privé/fun-apps zo veel mogelijk oplet dat niet alles zo maar gedeeld wordt. Ik zal hier wss meer tijd aan besteden dan wellicht de gemiddelde gebruiker, maar dat geeft niks :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:48.