//

nummer blokkeren

nummer blokkeren discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb gezocht op forum, maar kan niets recents vinden... Wie weet een app of een manier om bepaalde mob. nummers te blokkeren op een iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-06-11, 12:55
martine1312 martine1312 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Almere
Berichten: 50
Standaard nummer blokkeren

Heb gezocht op forum, maar kan niets recents vinden...

Wie weet een app of een manier om bepaalde mob. nummers te blokkeren op een iphone 4 zonder jailbreak.
Of is dat er nog steeds niet?
Mijn zoon heeft een eenvoudige samsung Ch@t335 en kan dit al....op zijn mobiel. Zou op de iphone toch ook moeten?
Alvast bedankt voor antwoorden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-06-11, 13:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kan alleen met een jailbreak en iBlacklist.
  #3  
Oud 12-06-11, 10:18
martine1312 martine1312 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Almere
Berichten: 50
Standaard

Heb iets gevonden....

TrueCaller

Meerdere functies maar ook Call Filter waardoor de blokkeert!
Helaas heeft diegene niet weer gebeld, dus kan niet met 100% zekerheid zeggen of eea goed werkt. Maar probeer het!
  #4  
Oud 16-06-11, 04:07
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Apps op je iPhone kunnen anonieme bellers niet filteren, dus het omzeilen van zo'n app is een fluitje van een cent!

De enige manier dat je dit kunt bereiken is door dat nummer al bij het netwerk te blokkeren. Hiervoor moet je naar je provider gaan. Zonder goede reden (stalking e.d.) zullen ze het niet voor je doen.

Zonder jailbreak is dit enige echte optie, ik zal die app die je noemt ook eens bekijken. Maar nogmaals, dit kan geen anonieme nummers blokkeren, aangezien het nummer niet naar je apparaat wordt meegestuurd.
  #5  
Oud 16-06-11, 08:46
martine1312 martine1312 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Almere
Berichten: 50
Standaard

Wie heeft het over anoniem???

Lezen is moeilijk dat geef ik toe, maar ik heb het echt over "bepaalde mobiele nummers"...in mijn eerste posting om te blokkeren.
  #6  
Oud 16-06-11, 10:49
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Vertel Martine, ooit gehoord van nummerherkenning? Het is een functie die bepaalt of jouw nummer wordt meegestuurd naar nummers die jij belt. Deze kun je aanzetten of uitzetten bij 'Instellingen -> Telefoon' op je iPhone.

Als ik mijn nummerherkenning uitzet en jou bel, staat op jouw iPhone "Geblokkeerd". Sommige andere mobieltjes/smartphones geven dan "Anoniem" of "Onbekend" weer. Als je nu nog niet weet wat ik bedoel zou ik zeggen probeer het uit met je telefoon. Want als die "bepaalde nummers" hun nummer verbergen kan je iPhone het niet blokkeren en dan staat er heel simpel in beeld:
Screenshot van m'n iPhone
  #7  
Oud 16-06-11, 17:24
martine1312 martine1312 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Almere
Berichten: 50
Standaard

BLIJFT MOEILIJK dat lezen!!

Vraag was:

Wie weet een app of een manier om bepaalde mob. nummers te blokkeren op een iphone 4 zonder
  #8  
Oud 16-06-11, 17:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martine1312 Bekijk bericht
BLIJFT MOEILIJK dat lezen!!

Vraag was:

Wie weet een app of een manier om bepaalde mob. nummers te blokkeren op een iphone 4 zonder
Ik heb leren lezen, en ik hoop u ook.

zo'n app bestaat niet omdat Apple niet toestaat dat er apps de functionaliteit van de standaard apps veranderen.

Quid scribet, bis legit

  #9  
Oud 16-06-11, 17:56
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martine1312 Bekijk bericht
BLIJFT MOEILIJK dat lezen!!

Vraag was:

Wie weet een app of een manier om bepaalde mob. nummers te blokkeren op een iphone 4 zonder
Blijf maar zo reageren, het laat enkel zien hoe dom dit blijft.. Zelfs al jailbreak je en blokkeer je een nummer via iBlacklist, die persoon omzeilt dit binnen 5 seconden op de wijze die ik beschreef.

Maar goed, sommige mensen snappen de ballen van technologie en daar ben jij er dus een van.

Ik heb je al uitgelegd dat er 1 echte manier is om een nummer 100% te blokkeren en dat is om naar je provider te gaan. Maar als je zo tegen ze praat als je hier denkt te kunnen tegen mensen die jou willen helpen, blokkeren ze eerder jouw abonnement.
  #10  
Oud 16-06-11, 18:28
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Blijf maar zo reageren, het laat enkel zien hoe dom dit blijft.. Zelfs al jailbreak je en blokkeer je een nummer via iBlacklist, die persoon omzeilt dit binnen 5 seconden op de wijze die ik beschreef.

Maar goed, sommige mensen snappen de ballen van technologie en daar ben jij er dus een van.

Ik heb je al uitgelegd dat er 1 echte manier is om een nummer 100% te blokkeren en dat is om naar je provider te gaan. Maar als je zo tegen ze praat als je hier denkt te kunnen tegen mensen die jou willen helpen, blokkeren ze eerder jouw abonnement.

Lol idd Martine stank voor dank?
__________________
All work and no play makes Dirk a dull boy
  #11  
Oud 16-06-11, 20:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

De Cydia App iBlackList claimt nochtans dit:

Call Blocking facility (Including Unknown/Restricted ID callers);

En blijven we wel een beetje aardig tegen elkaar?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #12  
Oud 16-06-11, 20:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
De Cydia App iBlackList claimt nochtans dit:

Call Blocking facility (Including Unknown/Restricted ID callers);

En blijven we wel een beetje aardig tegen elkaar?
Dat schreef ik al in post #2. Ik wil niet onaardig zijn maar lezen is blijkbaar toch echt moeilijk.
  #13  
Oud 16-06-11, 21:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat schreef ik al in post #2. Ik wil niet onaardig zijn maar lezen is blijkbaar toch echt moeilijk.
Blijkbaar; ik lees daar (nog steeds) nergens dat je schrijft dat het ook voor "unknown ID" werkt...
  #14  
Oud 17-06-11, 00:41
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
De Cydia App iBlackList claimt nochtans dit:

Call Blocking facility (Including Unknown/Restricted ID callers);

En blijven we wel een beetje aardig tegen elkaar?
Nou, ze zijn er op de website inderdaad erg oppervlakkig over. Wat ze hiermee bedoelen is dat ze onbekende nummers blokkeren. Waardoor enkel iemand jou kan bereiken als diegene nummerherkenning aanzet.

Bron: iBlacklist_User_manual_En.pdf (Let op: dit downloadt het bestand.)
Citaat:
Question: What is unknown ID and restricted ID?
Unknown ID calls are calls from devices that can originate it with no number identification at all. As a result, the call does not have any caller ID.
They show up in your iPhone’s call alert as Unknown, and so in iBlacklist history when blocked by the firewall.

Restricted ID calls are calls form devices that do have a phone number, but this information is suppressed on source. As a result, the call has the callerID flag suppressed in the call data.
They show up in your iPhone’s call alert as Blocked, and so in iBlacklist history when blocked by the firewall.

Question: How do I block unknown ID callers?
1) Select Call Settings row on the main view;
2) Set the Block Unknown ID to ON;
3) Click on Save.

Question: How do I block restricted ID callers?
1) Select Call Settings row on the main view;
2) Set the Block Restricted ID to ON;
3) Click on Save.
iBlacklist biedt ook de mogelijkheid om jezelf af te sluiten van de wereld, tenzij er een nummer wordt meegestuurd dat in jouw contactlijst staat.

On-topic samenvatting: noch iBlacklist kan een provider hacken en zo achter een anoniem nummer komen, noch andere bestaande apps kunnen dit. Zulke illegale activiteiten zijn technisch zelfs onmogelijk, tenzij er een fors en onopgemerkt lek aanwezig is bij de providerS. Die kans acht ik persoonlijk net zo groot als dat er een helikopter op jou neerstort
  #15  
Oud 17-06-11, 06:30
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Langzamerhand een onleesbaar topic geworden.

De TS wil bellers, die kennelijk hun nummerherkenning nog aan hebben staan, blokkeren die haar (blijven) bellen.
Zij vraagt niet hoe hoe ze anonieme bellers kan blokkeren en ook niet hoe ze kan voorkomen dat haar eigen nummer wordt meegezonden. De TS heeft evenmin behoefte aan technisch geneuzel over de mogelijkheid van het omzeilen van een blokkade, terwijl ze die blokkade nog niet eens heeft op haar niet-gejailbreakte iphone.

De technologisch kennis van de TS heeft niets te maken met de gestelde vraag. De geplaatste opmerkingen hieromtrent raken dan ook kant noch wal en getuigen van weinig respect en empathie.


@Timosha en XIII bedankt, ik ga het eens proberen.

En wat mij betreft mag het topic ingekort/opgeschoond worden, mijn reactie incluis
  #16  
Oud 17-06-11, 13:55
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Rav3n, al denk jij dit wel, het is geen misdaad om iemand beter te helpen dan waar diegene om vraagt.

Om te beginnen stel jij dat de TS het blokkeren van een openbaar nummer als doel heeft. Ik ben het niet met je eens. Ik denk dat haar doel is om een persoon te blokkeren en dat deze poging het middel daartoe is. Als ik gelijk heb, moet zij goed begrijpen dat dit enkel en alleen kan door naar haar provider te gaan.

Daarbij worden er alternatieven gesteld, waaronder 1 app die zijzelf gevonden heeft en 1 jailbreak-middel. Ik leg uit dat beiden alsnog niet een anoniem nummer kunnen blokkeren. Wat betekent dat de persoon die TS wilt blokkeren, daarmee niet gehinderd wordt.

Aangezien TS respectloos omgaat met degenen die haar proberen te helpen, moet ze niet een koninklijke behandeling verwachten. Dat jij dit verwacht vind ik dan ook onzin en je moet goed begrijpen dat ik geen vriendje ben. Dus jouw opmerkingen over respect en empathie doen mij zeer weinig, aangezien je niet eens probeert iemand verder te helpen dan haar neus lang is.

De groeten verder
  #17  
Oud 17-06-11, 14:34
martine1312 martine1312 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Almere
Berichten: 50
Standaard

Rav3n heeft helemaal gelijk, verwoordt wat ik bedoel en wat ik steeds probeer uit te leggen, maar nog denkt Bubbly het beter weten.
Hetzij zo!

Graag slotje
  #18  
Oud 17-06-11, 14:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht

@Timosha en XIII bedankt, ik ga het eens proberen.
Met iBlacklist kan je elk nummer blokkeren, niet alleen onderdrukte nummers maar ook nummers uit de contacten of uit de lijst "recent" van de telefoon.

Je kan er zelfs een schema opzetten: als mijn baas belt tussen 20:00 en 08:00 gaat hij automatisch naar mijn voice mail, om maar een voorbeeld te noemen.
  #19  
Oud 17-06-11, 14:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martine1312 Bekijk bericht
Graag slotje
Het gevraagde slotje.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps blokkeren Doblie Wi-Fi 4 01-05-11 17:11
Mobiel nummer blokkeren alexander1 iPhone algemeen 7 19-02-11 17:07
blokkeren van een nummer op 3GS bertusbots Odido (T-Mobile) 2 27-02-10 10:21
Nr's blokkeren boy1308 Archief 3 29-11-09 18:27
nummer blokkeren dsimons Archief 5 02-07-08 06:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.