iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   hulp nodig met probleem whats app (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/96954-hulp-nodig-probleem-whats-app.html)

JerryAmsterdam 07-08-11 20:46

hulp nodig met probleem whats app
 
hoi,

ik heb een oude I phone 8GB ooit in New York gekocht en is daar ook simlock vrij gemaakt en werkt verde prima. Heb een T-Mobile sim only (al 3jaar) en sinds kort ook internet. Ik heb vd App store voor €0.79 cent Whats app gekocht en geinstalleerd. Alleen werkt het niet?...alles gedaan incl de code activeren, maar ik kan niks versturen via Whats app??
Wie kan mij hiermee helpen (ben ook al naar de App store geweest, maar zij wisten het ook niet?)

Alvast dank voor jullie hulp!

groetjes, Jerry

takis 07-08-11 21:21

Misschien dat de FAQ op de site van de ontwikkelaar je verder kan helpen er staan daar meerdere mogelijke fouten die je kan krijgen icm met Jailbreak en hoe deze op te lossen.

WhatsApp :: Faq

JerryAmsterdam 07-08-11 21:33

dank je voor de info!...voordat ik mn reactie plaatste keek ik al naar wat oplossingen, maar nope hielp mij niet.
Ik heb nu 3 mensen bij mn favorieten waar ik zeker van weet dat ze whats app hebben. Als ik op 1 vd namen klik moet ik hem uitnodigen voor whats app. Is dit normaal?...Ik heb het al eens gedaan, maar bleek ik gewoon een sms te hebben verstuurd. Maakt t trouwens wat uit als je de nrs opslaat met eerst +316........ipv meteen 06........?

groetjes, Jerry

vuurvreter 07-08-11 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JerryAmsterdam (Bericht 697679)
dank je voor de info!...voordat ik mn reactie plaatste keek ik al naar wat oplossingen, maar nope hielp mij niet.
Ik heb nu 3 mensen bij mn favorieten waar ik zeker van weet dat ze whats app hebben. Als ik op 1 vd namen klik moet ik hem uitnodigen voor whats app. Is dit normaal?...Ik heb het al eens gedaan, maar bleek ik gewoon een sms te hebben verstuurd. Maakt t trouwens wat uit als je de nrs opslaat met eerst +316........ipv meteen 06........?

groetjes, Jerry

Volgens mij is het +31 6...... en niet 06 .... invullen

JerryAmsterdam 07-08-11 22:37

thanx. Had iedereen al met het netnr erinstaan

ik heb whats app maar opnieuw geinstalleerd incl toestemming geven voor mn tel.boek. Favorieten worden nu aangemaakt, maar zie geen namen bij mn favorieten.
Heb mn vriendin toegevoegd en ik moet haar nu uitnodigen en er wordt nu gevraagd; Belangrijk!....Tik dubbel in tekstveld voor sms-berichten, plak de uitnodiging en verstuur. Maar ik kom steeds in t sms gedoe uit?
Wat doe ik verkeerd?
gr. Jerry

takis 07-08-11 23:51

Bij mij duurde het ongeveer 15 minuten voordat mijn contacten met hun naam in de favorieten tevoorschijn kwamen. Na die tijd kon ik ook pas mensen berichten sturen met Whatsapp direct.

Ik heb mijn contacten alleen maar met landcode in mijn Iphone staan en dan werkt het althans op mijn iphone 4.

Misschien een stomme vraag maar ik ga er vanuit dat je de nieuwste versie van Whatsapp heb geinstalleerd staan? Als er een update beschikbaar staat in de Appstore heb ik soms ook problemen om berichten te kunnen versturen.

JerryAmsterdam 08-08-11 01:11

nou ik heb het via de app store in mn I phone gezocht en gekocht....staat maar 1 whats app te koop nl.
Ik heb had het er vorige wk al opzitten, maar nix. Heb het nu weer opnieuw erop gezet en helaas....
Bij de app store aan de rozengracht zeiden ze dat ik whatsapp maar moet mailen, want ook zij weten het niet, want alle instellingen staan wél goed?

Ohja, volgens mijn neefje moet ie toch automatisch in mn gastenboek iedereen pakken en dr een groen vinkje bijzetten wie whatsapp heeft toch? Of moet ik eerst mensen toevoegen aan mn favorieten?
Sorry, maar ben hier echt een leek in.

Nogmaals dank!!

Jerry

Rav3n 08-08-11 09:39

Zorg dat je een goede 3G- of Wi-Fi-verbinding hebt.
Start Whatsapp.
Tik rechtsonder op Instellingen.
Tik op werk favorieten bij.
In Favorieten staan nu de contacten uit het telefoonboek met Whatsapp.
Je kunt nu (normaal gezien) vanuit: Favorieten je vrienden een bericht versturen. (Niet vanuit de optie: Contacten)
Onder Chats staat de geschiedenis en kun je de chat met je vrienden vervolgen.

Kun je met een Wi-Fi-verbinding wel chatberichten versturen maar niet ontvangen, schakel dan eens in het instelligen menu van Whatsapp de optie firewall in.
Of stel je router opnieuw in.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 augustus 2011 om 08:53 ----------

Ik heb het topic nog eens helemaal na gelezen en lees dat je "gedaan" hebt wat er in de faq staat.
Dus je hebt pushinfo gekocht en uitgeprobeerd? (Heb ik ook oit gedaan met mn 3Gs+FW 3.1.2)
Dan kun je een foutmelding naar pushinfo sturen en word je op afstand geholpen.

Ik heb het over deze tekst:

"Wanneer een iPhone simlock-vrij is gemaakt en/of een jailbreak heeft en nooit juist is geactiveerd door Apple komt het vaak voor dat de pushberichtgeving niet goed werkt. Raadpleeg Pushfix.info om dit probleem op te lossen. Er is daar ook een uitgebreide pagina te bekijken vol oplossingen voor problemen die gebruikers met een simlock-vrij gemaakte iPhone kunnen ondervinden: Pushfix 2.0 • View topic - Push bugs. Vergeet niet om de applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren nadat u een oplossing van Pushfix heeft toegepast!"

JerryAmsterdam 08-08-11 21:06

dank je voor de info.
Hoelang duurt het gemiddeld om via whatsapp je favorieten bij te werken, want bij mij draaide het uren zonder resultaat. Volgens Netwerkstatus ben ik wél verbonden.
Wat gaat er verkeerd?

Alvast dank voor de reactie!!

Jerry

Rav3n 08-08-11 22:41

Hmm, normaliter een paar seconden of je moet 10000 contacten hebben ;-)

Heb je je iphone wel eens helemaal uitgezet en 5 minuten gewacht en daarna weer opgestart?

JerryAmsterdam 09-08-11 00:31

nou valt wel mee met mn contactenlijst.
heb mn iphone net 1uur uitgezet en via whatsapp weer proberen de contacten toe te voegen....t draait nu als iets van 20min??

vraagje, hebben anderen ook wel s problemen met whats app of is dit omdat het een buitenlands/amerikaans toestel is?

alvast dank!

jerry

Rav3n 09-08-11 15:36

Je hebt het steeds over contacten toevoegen, maar het enige dat je hoeft te doen is je favorieten bijwerken in het instellingen menu van Whatsapp.
Of bedoel je hetzelfde?

JerryAmsterdam 10-08-11 11:19

ja sorry bedoel hetzelfde, als ik op whatsapp klik heb je rechtsonder instellingen en dan zie je ergens halverwege favorieten staan en bij mij gaat ie dan uren draaien om alles bij te werken?? Zonder resultaat btw.
Doe ik iets verkeerd of lukt het niet omdat dit een buitenlands toestel is geweest denk ik dan??
gr. Jerry

Rav3n 10-08-11 23:45

Hmmm erg vreemd allemaal.
Check voor de zekerheid nog eens je eigen telefoonnummer.

Net nog even de FAQ doorgelezen:
Let op:
Je nummer MOET er zo uit zien: + 31 6 xxxxxxxx

Staat dat niet goed dan verander je dat.
Misschien heb je dat al gedaan, maar dan MOET je Whatsapp deleten (!!!!!) en opnieuw installeren en vervolgens opnieuw registreren met je goede telefoonnummer.

Check zelf even de helpsectie bij de Whatsapp-instellingen:
"I changed my phone number, how can I update Whatsapp?"

JerryAmsterdam 17-08-11 16:59

Hoi,

Ik zie bij contacten helemaal bovenaan mn nr staan met + 31 6 ........

Ik heb whatsapp al een paar keer gedelete, maar niks joh?
Kan het zijn dat ik een verouderde versie heb?

alvast dank!!

Jerry

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 augustus 2011 om 16:01 ----------

ohja als ik via whats app naar help gaat, blijft het bestand maar draaien zonder resultaat? pfff wat een gedoe man?!

Rav3n 18-08-11 21:01

Het versienummer controleer je door op instellingen te tikken en vervolgens op "Over" tge tikken.
Vervolgens zie je versienummer staan. Zou 2.6.4 moeten zijn.

Bovendien staat daar een knop: Neem contact op Vragen? Opmerkingen? Hulp nodig? Deponeer je vraag daar eens.
Of hier: WhatsApp :: Contact
Ik zou niet weten wat er misgaat.
Misschien de firmware 3.1.1. Dat weet ik echter niet.

Niet updaten, anders komt de simlock terug.

JerryAmsterdam 19-08-11 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 700494)
Het versienummer controleer je door op instellingen te tikken en vervolgens op "Over" tge tikken.
Vervolgens zie je versienummer staan. Zou 2.6.4 moeten zijn.

Bovendien staat daar een knop: Neem contact op Vragen? Opmerkingen? Hulp nodig? Deponeer je vraag daar eens.
Of hier: WhatsApp :: Contact
Ik zou niet weten wat er misgaat.
Misschien de firmware 3.1.1. Dat weet ik echter niet.

Niet updaten, anders komt de simlock terug.



ik schaam me diep, maar kwam er gister via mn collega achter dat Wi-Fi niet aanstond (sorry ben een echte leek nl).
kan nu whatsapp´en!!!

dank je voor alle info.

groetjes, Jerry

XIII 19-08-11 18:39

Fijn dat het alsnog gelukt is!

Kan hier een slotje op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:27.