iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Hoe veilig is internetbankieren op je iPhone? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/9777-veilig-internetbankieren-op-iphone.html)

firestarter 21-03-08 15:37

Hoe veilig is internetbankieren op je iPhone?
 
Zou het als je via GPRS naar rabobank.nl gaat en inlogt veilig kunnen Internet bankieren zonder andere je makkelijk kunnen hacken?

ykb1985 22-03-08 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door firestarter (Bericht 85469)
Zou het als je via GPRS naar rabobank.nl gaat en inlogt veilig kunnen Internet bankieren zonder andere je makkelijk kunnen hacken?

Voor zover ik weet kan dit niet eens via mobiel internet...

absrnd 22-03-08 21:00

Interessante vraag ?!

Ik zou zeggen dat het wel veilig is, er zitten geen keyloggers of virus op de iPhone ( voor zover bekend ), en het signaal kan niet zo gemakkelijk ontvangen worden.

of heb ik het mis...?

soCool 22-03-08 23:06

Via een beveiligde verbinding moet dit volgens mij geen probleem zijn.

Hunter 23-03-08 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ykb1985 (Bericht 85919)
Voor zover ik weet kan dit niet eens via mobiel internet...

Kan allang Rabo Mobiel - Rabo Mobiel

ykb1985 23-03-08 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hunter (Bericht 86115)

De link die jij geeft gaat over Rabo Mobiel. Dit is een complete telecommunicatie dienst van de Rabobank. Hierop moet je dus geabonneerd zijn alvorens je er gebruik van kan maken... :rolleyes:

herbie65 23-03-08 18:21

met de Postbabk is het superveilig. Het werkt namelijk niet. Je kan niet eens inloggen......:p:p:p

darkmanx 23-03-08 18:47

Je kan wel inloggen met de postbank op je iphone. Alleen verdwijnt de browser na een paar tellen van je scherm, maar je kunt (als je snel bent :p ) wel je saldo zien, maar niet iets overmaken enz.
Misschien is het wel mogelijk om gegevens te onderscheppen zoals gebruikersnaam en wachtwoord, maar om met de postbank te bankieren heb je TAN codes nodig , hiermee kan je geld overmaken enz, deze codes heeft de gebruiker alleen dus wat mij betreft veilig.

matic 23-03-08 19:22

postbank.nl doet het heel even, kan gewoon inloggen, nog net mijn saldo zien en daarna springt hij automatisch weer uit....:mad:

g-force 23-03-08 21:58

Met de rabobank werkt het wel :)

soCool 23-03-08 22:23

Komt waarschijnlijk door de browser.

absrnd 24-03-08 00:11

Net geprobeerd, en Fortisbank werkt ook prima !

S.A.F 24-03-08 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matic (Bericht 86352)
postbank.nl doet het heel even, kan gewoon inloggen, nog net mijn saldo zien en daarna springt hij automatisch weer uit....:mad:

Klopt. Venster sluit zodra je ingelogd bent. Heel irritant. Maar ach, ik gebruik het toch alleen zo nu en dan om mijn saldo te checken. Internetbankieren was ik niet van plan. Dus gelukkig kun je nog net je saldo aflezen voordat het scherm sluit.

Biatelli 10-04-08 08:43

Fortis werkt hier prima

timm6545 10-04-08 12:14

Bij rabobank heb je een beveiligde verbinding nog een SSL-ondersteuning !!!

Heeft iemand een iede hoe je die verbinding kunt opzetten met de iphone?

pupil 04-05-08 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timm6545 (Bericht 96237)
Bij rabobank heb je een beveiligde verbinding nog een SSL-ondersteuning !!!

Heeft iemand een iede hoe je die verbinding kunt opzetten met de iphone?

rabobank werkt gewoon al moet je elke keer dat je naar een andere pagina gaat je code invoeren

kan dus best lang duren :P

Downburstx 25-05-08 20:28

Ik heb net zoals S.A.F. het probleem dat postbank.nl afsluit na inloggen.
Dit heb ik opgelost door A. Postbank buddy aan msn toe te voegen. Hiermee kan je je saldo via msn checken.
En B via IDeal betalen, wat wel gewoon werkt op de Iphone en via de postbank. Laast nog via m'n Iphone een ticket online besteld. Ging echt super easy en binnen 5 minuten gepiept.

Beaux 29-05-08 00:37

Is het veilig dat is natuurlijk altijd de vraag.... Maar het is wel zo dat je mobile telefoon gesprekken wat inbereik is van de zendmast kan aftappen. Het is dus ook mogelijk dmv encriptie matriaal data van gprs te oncripten. Alleen zal dit heel lang duren plus dat het materiaal wat je nodig is niet in de winkel tekoop is en niet te betalen is.

Downburstx 06-06-08 13:59

Alles is te hacken, het is alleen een kwestie van tijd.
Hackers hebben denk ik geen in om jouw bank overdracht te hacken als dit wel een jaar duurt...
Misschien wel een tip voor als je van absolute veilligheid houd. De internet beveilleging WEP (Wired Equivalent Privacy) is al gekraakt! WPA en WPA2 etc nog lang niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:27.