iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Vraagje over navigatie delen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/100201-vraagje-over-navigatie-delen.html)

iphonedirk 08-10-11 15:49

Vraagje over navigatie delen
 
Wie kan mij vertellen als ik b.v. Tomtom koop is het dan mogelijk dat mijn vrouw en mijn zoon ook deze app kan gebruiken of moeten we dan 3 x tomtom kopen?
Wij hebben geen jailbraik.
Ik hoop dat iemand mij dat kan uitleggen het zou toch raar zijn dat we die app 3 x moeten kopen, als ik een losse tomtom koop kunnen we er ook alle 3 gebruik van maken.

Groetjes, Dirk

WDS001 08-10-11 16:22

Als jullie hetzelfde App Store account gebruiken is dat mogelijk, ja. Je kan TomTom dan maximaal op vijf verschillende iDevices installeren.

iphonedirk 08-10-11 16:31

We hebben alle drie een eigen computer met daar een eigen I-tunes.

WDS001 08-10-11 16:37

Dat kan goed zijn, maar gebruiken jullie hetzelfde iTunes account? De bedoeling is dus dat je de app op één account downloadt en betaalt op dat account en daarmee vervolgens inlogt op de andere twee iPhones.

Een app die je ooit kocht kan je steeds opnieuw downloaden uit de App Store, op maximaal vijf verschillende devices. Je kan de app dus probleemloos op die drie verschillende iPhones zetten als je gebruikmaakt van hetzelfde account waarmee je TomTom eerst hebt gekocht.

iphonedirk 08-10-11 17:14

Ik begrijp het nu, helaas hebben we allemaal een eigen account.
Hartelijk dank voor de uitleg en snelle reactie!

Jorco 08-10-11 17:25

Dan kan het nog steeds.
Inloggen met het account waarop de TomTom aangeschaft is op de iPhone waar je het wilt installeren.
Dan werkt het gewoon.

Zo hebben mijn broertje en ik dit ook gedaan ;)

debroei 08-10-11 17:31

Citaat:

Inloggen met het account waarop de TomTom aangeschaft is op de iPhone waar je het wilt installeren.
Dan werkt het gewoon.
De eerste volgende keer dan je hem dan weer met je eigen account synchroniseert gooit hij de app er dan weer af.Omdat je met een ander account wilt gaan synchroniseren.

Jorco 08-10-11 17:38

Log je even in met het andere account, en staat hij er weer op ;)

debroei 08-10-11 18:01

Das lekker handig in geval van app van bijna 2 gig. Bovendien als jehem met een 2 e account synchroniseert. Gooit hij automatisch de apps van het 1 e account er weer af.

Jorco 08-10-11 18:02

Tsja,

Ik heb geen enkel probleem.. En hij synchroniseert elke avond via Wi-Fi (ios5)... En elke ochtend staat de app er gewoon op...

iphonedirk 08-10-11 19:59

Jorco, zoals jij het beschreef heb ik gedaan en het werkt idd, ook na synchroniseren staat het er nog op.
Helemaal top!

Jorco 08-10-11 20:51

Graag gedaan ;)

Wilbie 10-10-11 23:01

Kleine aanvulling: de in-app aankopen, zoals HD-Traffic, werken maar op één iPhone tegelijk. Je kunt één keer per dag wisselen van toestel.

Pimirene 22-10-11 23:08

Is het dan handig om voor de gezamenlijke gekochte apps een aparte account aan te maken, alleen dus om app te delen? En verder dus je eigen account?

sjakkie123 02-11-11 23:56

is de tomtom ook aan je serienummer gelinkt? want ik heb mijn tomtom per ongeluk verwijderd en heb hem al 5x gebruikt..

crisjeb 12-01-12 15:35

Ik zit met eenzelfde vraag. Ik heb de software al op 5 apparaten staan. Nu ga ik een nieuwe iphone aanschaffen. Dit wordt dus de 6de installatie. Gaat dit problemen opleveren?

XIII 12-01-12 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door crisjeb (Bericht 758934)
Ik zit met eenzelfde vraag. Ik heb de software al op 5 apparaten staan. Nu ga ik een nieuwe iphone aanschaffen. Dit wordt dus de 6de installatie. Gaat dit problemen opleveren?

De limiet is toch alleen voor computers, maar niet voor iOS apparaten?

colliehome 12-01-12 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 758943)
De limiet is toch alleen voor computers, maar niet voor iOS apparaten?

Wel als je gaat syncen he

XIII 12-01-12 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 758949)
Wel als je gaat syncen he

Als crisjeb naast 5 iOS apparaten ook nog eens 5 PC's of Mac's heeft is hij/zij wel erg rijk...

Als ze niet allemaal van crisjeb zijn is hij/zij illegaal bezig.

colliehome 12-01-12 16:25

als ik via het account van een vriend een app download op mijn iphone en later ga syncen op mijn PC/Mac dan moet ik wel mijn Mac/PC gaan machtigen.

Niets illegal of wat dan ook. Moeten niet heiliger dan de paus zijn he. Het gaat hier niet over illegaal of niet. Dan kan je ook denken als de gozer al 5 iPhones heeft waarom is hij dan krenterig op de apps.

En dus zal mijn PC/Mac moeten "toelating" krijgen van de Apple ID van mijn vriend. Als deze al 5 andere mensen heeft gemachtigd dan val ik uit de boot en zal hij de app verwijderen. Ik kan ze dan wel via de iPhone er terug opzetten omdat hier geen limiet op staat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:35.