iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon 2.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/104658-navigon-2-0-a.html)

mooiebloem 26-03-12 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterNiceguy (Bericht 778447)
Ik heb ook het probleem dat Navigon opeens niet meer werkt omdat ik geen simkaart van T-Mobile blijk te hebben, terwijl dit toch echt het geval is en ik de iPhone een kleine 3 weken heb.

Iemand al een oplossing hiervoor? Anders ga ik morgen de klantenservice maar weer eens lastigvallen.

Heb je toevallig onavo (heet dat zo, weet t niet meer zeker) op je iphone? Dat had ik namelijk en ik kreeg dezelfde melding. Als je deze erop hebt, dan wil navigon niet (of een ander data-shrink programma). Je moet deze volledig verwijderen, dus ook uit de instellingen. Dan werkt het weer. De klantenservice verteld je alleen maar dat je m opnieuw moet opstarten of aan itunes moet hangen...

topkeepertje 27-03-12 12:56

Ik heb nog een originele TT6 op een Cdtje liggen kan ik die via mijn iMac op mijn iPhone 4S zetten ?
bvbd

maartenn 27-03-12 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door topkeepertje (Bericht 783153)
Ik heb nog een originele TT6 op een Cdtje liggen kan ik die via mijn iMac op mijn iPhone 4S zetten ?
bvbd

Dat gaat niet nee!

mavvdh 28-03-12 08:09

Heb ervaring met mobile live
maar vindt het niet naar behoren werken het kost niet veel 0.79 cent per maand maar levert weinig op.

ballegooier 28-03-12 08:46

Je bedoelt mobile live alerts? Ik heb het ook een tijdje geactiveerd gehad, maar het is een nieuwe functie die nog niet erg veel en actief gebruikt wordt in NL op dit moment.

putnik 29-03-12 12:32

Afgelopen weekeinde en t.n dinsdag noodgedwongen naar het buitenland geweest.In Nl navigon aan met dataroaming uit. Wil geen GPS fix makenen dus de route berekenen???? Alleen een route simulatie! Even dan dataroaming aangezet(maakte toch niets uit ik was immers in NL)GPS fix gevonden en de route uitgezet. Werkt naar behoren. Dan weer dataroaming uit en rijden.Werkte feiloos tot aan de besteming.Daar navi uit en paar dagen later op weg terug weer aan. Werkt probleemloos.Na latste Navigon en IoS update is geluid harder wat het probleem met BT comunicatie deels goed maakt.

KvdS 29-03-12 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door putnik (Bericht 783711)
Afgelopen weekeinde en t.n dinsdag noodgedwongen naar het buitenland geweest.In Nl navigon aan met dataroaming uit. Wil geen GPS fix makenen dus de route berekenen???? Alleen een route simulatie! Even dan dataroaming aangezet(maakte toch niets uit ik was immers in NL)GPS fix gevonden en de route uitgezet. Werkt naar behoren. Dan weer dataroaming uit en rijden.Werkte feiloos tot aan de besteming.Daar navi uit en paar dagen later op weg terug weer aan. Werkt probleemloos.Na latste Navigon en IoS update is geluid harder wat het probleem met BT comunicatie deels goed maakt.

Het zal wel aan mij liggen, maar dit begrijp ik niet helemaal.
Als je Navigon NL op je iPhone hebt staan, hoe kan je dan de weg vinden in het buitenland? Die kaaten staan er toch niet in?

huibregt 29-03-12 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 783723)
Het zal wel aan mij liggen, maar dit begrijp ik niet helemaal.
Als je Navigon NL op je iPhone hebt staan, hoe kan je dan de weg vinden in het buitenland? Die kaaten staan er toch niet in?

Er staat nergens dat hij Navigon NL heeft, dus heeft hij zeer waarschijnlijk NIET alleen de NL-versie.

mopar 29-03-12 17:57

Je hebt toch geen 3G nodig voor Navigon 2.0 op je iphone vanaf de 3GS modellen? Ik heb een 3GS en zonder 3G werkt dit overal, ook route berekening, er is een GPS ontvanger/software aanwezig in je iphone, dus kost je geen dataverbruik, enkel batterijverbruik...

debroei 29-03-12 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mopar (Bericht 783828)
Je hebt toch geen 3G nodig voor Navigon 2.0 op je iphone vanaf de 3GS modellen? Ik heb een 3GS en zonder 3G werkt dit overal, ook route berekening, er is een GPS ontvanger/software aanwezig in je iphone, dus kost je geen dataverbruik, enkel batterijverbruik...

Tenzij je hem geunlocked het dmv de iPad baseband.
Dan werkt je Gps functie mogelijk niet meer op je 3GS.

corne64 29-03-12 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mopar (Bericht 783828)
Je hebt toch geen 3G nodig voor Navigon 2.0 op je iphone vanaf de 3GS modellen? Ik heb een 3GS en zonder 3G werkt dit overal, ook route berekening, er is een GPS ontvanger/software aanwezig in je iphone, dus kost je geen dataverbruik, enkel batterijverbruik...

Klopt maar dan kan het wel eens een eeuwigheid duren voordat je een gpsfix hebt.

huibregt 29-03-12 19:38

Klopt dat een werkende dataverbinding dikwijls een snellere GPS-fix geeft als je de navigatie inschakelt op een ver verwijderde plaats van de laatste inschakeling. (De GPS software veronderstelt eerst dat je nog ongeveer op dezelfde plaats bent als de laatste keer). De dataverbinding hoeft m.i. echter niet persé een 3G verbinding te zijn. GPRS werkt ook, zij het waarschijnlijk ietsje langzamer.

Guest-20180925190238 29-03-12 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 783856)
Klopt dat een werkende dataverbinding dikwijls een snellere GPS-fix geeft als je de navigatie inschakelt op een ver verwijderde plaats van de laatste inschakeling.

Als die afstand tussen de oude locatie en de nieuwe zeer groot is moet de GPS-software opnieuw de efemeriden en almanak data van alle satellieten downloaden. Geen paniek, die data komt niet uit het Internet maar uit de satellieten zelf.

Heb je wel een dataverbinding dan haalt de iPhone/iPad die data op bij een van de organisaties die die ter beschikking stellen oa. NOAA, en dan gaat het inderdaad vlugger.

Het helpt als de GPS-sofware middels triangulatie op GSM-basisstations de nieuwe positie ongeveer kan bepalen.

mopar 29-03-12 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 783831)
Klopt maar dan kan het wel eens een eeuwigheid duren voordat je een gpsfix hebt.

Ik kan alleen maar uit ervaring spreken dat dit bij mij binnen de 30sec het geval is, dus in België (Mechelen/Lier) en dat mijn laatst trip naar Brunssum (NL) vlekkeloos is verlopen.

putnik 31-03-12 09:53

Ik had het dan ook niet over Navigon NL, maar over aanzetten van Navigon in NL. Ik heb Navigon Europa in zitten.Ik zou niet weten waar ik Navigon voor het laatst uitgezet heb. Die optie is er dan ook.Met behulp van triangulatie had ik de fix zo binnen.Mijn verhaal was eigenlijk vervolg van een paar berichten eerder waarin ik schreef dat ik in D geen GPS signaal had vanaf/tot plmin 30 km van NL! In combinatie met een update van Navigon alsook IoS.

jpwg001 19-04-12 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 750172)
Precies ;)
Je kunt natuurlijk proberen hoe ver je komt met dataroaming uit; ik meen gelezen te hebben dat Navigon Select vanzelf gaat protesteren als 'ie die check niet kan uitvoeren. Dan zet je data roaming gewoon even kort een aan en weer uit, toch?

Misschien mosterd na de maaltijd, maar die Navigon Select is alleen voor Nederland. Je hebt niets met roaming re maken. Ook niet met buitenlandnavigatie.

peterwillem 23-04-12 13:32

Nieuwe kaarten duurder!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 737350)
Navigon 2.0 is uit!

Navigon 2.0: navigatiesoftware op iPhone krijgt nieuw uiterlijk - iPhone - iPhoneclub.nl



Ben benieuwd naar hoe deze functies werken. Wel fijn dat je nu niet meer een App van > 2GB op je iPhone hoeft te hebben staan, als je alleen maar kaarten van NL op je iPhone wilt.

Hm. Ik vind de UI verandering niet erg mooi. De sobere, sjieke zwarte weergave van hiervoor vond ik mooier.

De menu structuur vind ik er ook niet per-se logischer op geworden.

De app werkt in ieder geval wel weer een stukje sneller.

Best of all natuurlijk nieuwe kaarten (Q3, 2011) en voor 15,- euro levenslang, ieder kwartaal nieuwe kaarten. Ik zeg: doen! :D



Die nieuwe kaarten kosten nu 30,- euro


peterwillem

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 april 2012 om 13:42 ----------

Moet je nu in de navigon 2 voor iPhone ook flitspalen apart aanschaffen of zitten zij er al in?
Zo ja, hoe doe je dit dan? Zie nl bij Extra'S geen Flitspalen staan.

Bij instellingen kan je ze wel aanvinken, maar als ik op de kaarten surf zie ik ze niet staan. ook niet daar waarvan ik weet dat ze er zijn.


peterwillem

jpwg001 23-04-12 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterwillem (Bericht 789868)
Die nieuwe kaarten kosten nu 30,- euro


peterwillem

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 april 2012 om 13:42 ----------

Moet je nu in de navigon 2 voor iPhone ook flitspalen apart aanschaffen of zitten zij er al in?
Zo ja, hoe doe je dit dan? Zie nl bij Extra'S geen Flitspalen staan.

Bij instellingen kan je ze wel aanvinken, maar als ik op de kaarten surf zie ik ze niet staan. ook niet daar waarvan ik weet dat ze er zijn.


peterwillem


Flitspalen staan er bij mij wel in. Je wordt er op geattendeerd met de melding 'gevaarlijk punt'.

putnik 24-04-12 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 789886)
Flitspalen staan er bij mij wel in. Je wordt er op geattendeerd met de melding 'gevaarlijk punt'.


Dat is op deze wijze gemaakt omdat er in Duitsland, Zwitserland en nog een paar landen verboden is flitsers en verkeers controlle op je navigatie te hebben.Zelfs als de navi niet aan staat.

ballegooier 24-04-12 20:57

Navigon laat bij mij wel degelijk de flitspalen zien op de kaart...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:18.