//

Waze en handfree over bluetooth

Waze en handfree over bluetooth discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik gebruik sinds kort Waze als navigatie. Nu heb ik afgelopen week mijn 4s geupdate naar 5.0.1. Voor de update kon ik navigeren en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-12-11, 16:45
shoarmadude shoarmadude is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 1
Question Waze en handfree over bluetooth

Hallo,

ik gebruik sinds kort Waze als navigatie.
Nu heb ik afgelopen week mijn 4s geupdate naar 5.0.1.
Voor de update kon ik navigeren en bellen over de speakers van mijn auto via bluetooth met mijn radio.
Na de update kan ik alleen nog maar bellen, en komt er geen geluid meer van Waze uit mijn 4s of mijn speakers.

Nu heb ik een gegoogled en las wat over 2 signalen via bluetooth dat dat niet mogelijk is.
Ik vind dit wel appart, want hij heeft het wel gedaan.
Kan dit misschien een instelling zijn in mijn 4s die ik heb veranderd, of is het de update?

Mvg.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-12-11, 23:12
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heb je gecontroleerd waar je iPhone de audio uitvoer naartoe stuurt? Als je iPhone via bluetooth verbonden is, en de iPod.app iets afspeelt, moet je eens dubbelklikken op de home-knop (de multi-task bar tevoorschijn toveren) Schuif dan 2 x naar links: je ziet als 1e de quick-play bar en dan als laatste de volume slider. Daarnaast zie je misschien een AirPlay - icoontje. Als je daar op klikt, kun je kiezen, als het goed is uit het bluetooth apparaat, koptelefoon (of iPhone speaker) of dock-connector.

Verder moet je even controleren welke bluetooth profielen jouw autoradio ondersteund (en welke iOS 5 ondersteunen)

Hoewel ik juist het tegenovergestelde wil, merk ik hier hetzelfde.

Mijn aftermarket Sony (type heb ik zo niet bij de hand) autoradio 'Made for iPhone' is ook uitgerust met bluetooth. Vóór iOS 5 kon ik muziek, gesproken navigatie (Navigon) en telefoon via bluetooth luisteren. Overigens schakelt de autoradio bij een uit- of ingaand telefoongesprek automatisch over op een andere source / bron "phone" en na het gesprek weer terug naar de input waar die op stond. Dat heeft te maken met de verschillende bluetooth profielen die worden ondersteund, denk ik (zowel AD2P en Handsfree bellen)

Muziek en gesproken navigatie instructies luister ik altijd via USB luister. De kwaliteit van Bluetooth valt me zwaar tegen. De iPhone is dus in mijn geval met een gewone USB dock kabel aan de autoradio verbonden. Voordeel: de iPhone wordt bijgeladen en 'uitgelezen' (muziek) via die USB kabel, dus geen kwaliteitsverlies. Maar telkens na het starten van de auto (dan gaat de radio even uit) schakelt de iPhone automatisch over naar geluidsuitvoer via bluetooth. Dat was op iOS 4 zo en nu nog steeds zo met iOS 5. Dat komt, omdat als de autoradio even uit is geweest, de bluetooth verbinding opnieuw wordt gezocht en op het moment dat die gevonden (of gepaired) is, schakelt de iPhone over van geluidsuitvoer via USB naar bluetooth.

Het verschil van vóór de update zit hem erin, dat sinds iOS 5 de iPhone dat nog steeds doet, maar nu hoor ik ook niets meer op de autoradio via de bluetooth verbinding. De verbinding is nog actief, en ik zie ook het play-icoontje rechtsbovenin het scherm staan (er word dus nog steeds muziek afgespeeld)

Ik heb de bluetooth verbinding dus maar weer uitgezet, in mijn geval omdat de iPhone steeds stopt met uitsturen via USB / dock connector als er ook een bluetooth verbinding beschikbaar is. Ik kan dus nog steeds niet hands-free bellen. Echt waardeloos.
  #3  
Oud 22-12-11, 11:31
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Ik heb dan wel geen usb connector, maar als ik bluetooth aan heb en ipod speelt krijg ik geen AirPlay icoon te zien.Heb ook nooit geinstaleerd AirPlay.Muziek luister ik via de radio.Maar navigatie zou ik graag via bluetooth willen horen.Ik heb nergens een instelling kunnen vinden die mij laat zien dat ik de navi via bluetooth kan afspelen.Heb nooit gekund.
Is er iemand die mij daarin kan helpen?
  #4  
Oud 05-01-12, 08:40
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@putnik; AirPlay installeer je ook niet. Lees mijn eerste 2 alinea's hierboven daar staat denk ik het antwoord...
En wat voor autoradio heb je?
  #5  
Oud 05-01-12, 08:54
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Geen problemen hier met iOS 5.0.1 BT verbinding in mijn 2010 Mondeo...

De integratie is bijna 100 % Kan enkel geen afspeellijsten selecteren...

(Kan wel als ik de iPhone via USB aansluit op de fabrieksingebouwde BT/VC module...voor zover de afspeellijst Ford01...Ford02...etc heet...)

Audio streaming werkt heerlijk terwijl de TomTom dame netjes over de speakers van de Mondeo te horen is omdat de muziek dan lekker uitfade en daarna gewoon terug opkomt...

Handsfree telefoneren met voicecontrol kon ik voor iOS5 ook al...

Misschien eens kijken bij de fabrikant of er geen firmware update bestaat voor je BT module...
  #6  
Oud 05-01-12, 21:24
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
@putnik; AirPlay installeer je ook niet. Lees mijn eerste 2 alinea's hierboven daar staat denk ik het antwoord...
En wat voor autoradio heb je?
Het is een geintegreerde radio.Ik zou dan een dergelijke kabel kunnen bestellen.Als die bestaat.
Ik heb de alineas van jou gelezen, maar als ik doe wat je zegt krijg ik AirPlay icoon niet te zien!
  #7  
Oud 05-01-12, 22:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dan denk ik dat jouw Bluetooth autoradio geen AD2P protocol ondersteund? Ik weet het ook effe niet, anders...
Je hebt iPhone wel succesvol kunnen 'pairen' (koppelen) via Bluetooth?
  #8  
Oud 06-01-12, 00:21
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Voor zoveer ik weet zou ik alleen maar een kabel kunnen bestellen want er bestaat mogelijkheid om een ipod aan te sluiten.Deze moet je dan bij het bestellen v/d nieuwe auto meebestellen.Gezien ik de auto 2e hds kocht en het niet inzit blijft deze optie nog voor mij.Iphone is succesvol gekoppeld aan carkit via bluetooth!Niet aan de radio.De radio heeft geen BT optie bij mij.2006 is de bouwjaar.En er zit niets anders in (er kan bijna niet een ander radio in)Of met enorm veel ombouw en knip en soldeer werk om ac van de radio te scheiden.Dan is er optie om een ander radio in te bouwen.
Maar evengoed bedankt voor meedenken!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 januari 2012 om 23:23 ----------

I zocht optie om navi evt skype te laten horen via BT meer niet.Ik heb nokia ck7w carkit in de auto en de telefoon werkt problemlos. Helaas de rest niet.
  #9  
Oud 06-01-12, 04:58
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja. Dan snap ik het probleem wel: een Bluetooth carkit kan je alleen mee bellen (handsfree)
Zon apparaat ondersteund geen muziek afspeel protocol (AD2P) dus dat is zo gek niet. Met zon ding kun je echt alleen maar bellen....


Als je muziek en/of gesproken instructies van de navigatie wil horen over de speakers van je autoradio, zul je idd een kabeltje moeten kopen. Aangezien er geen Bluetooth op je autoradio zit! Rij eens langs een dealer, als er destijds zon kabel als optie bij de auto geleverd kon worden, moet hij daar aan kunnen komen, of kijk eens op eBay of vraag rond op het forum van het merk of type auto die je hebt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Waze Robin1979 iPhone Navigatie 20 03-05-10 17:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:07.