//

enkel geluid via dock connector?

enkel geluid via dock connector? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allen, Woensdag heb ik gebruik gemaakt van de Navigon Europe aanbieding. Als hardcore TomTom gebruiker, moet ik toegeven dat Navigon toch prima werkt . ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-04-12, 11:38
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard enkel geluid via dock connector?

Hallo allen,

Woensdag heb ik gebruik gemaakt van de Navigon Europe aanbieding. Als hardcore TomTom gebruiker, moet ik toegeven dat Navigon toch prima werkt .

Ik loop echter tegen een 'probleem' aan.......

Mijn iPhone 4S sluit ik via de dock connector aan op mijn auto (aux + opladen). Op die manier kan ik - al - het geluid uit mijn iPhone via de autospeakers beluisteren. Ik moet mijn autoradio dan op 'aux' zetten.
Als ik radio wil luisteren, dan moet ik de autoradio op 'fm' zetten. Uiteraard komt het geluid van mijn iPhone dan niet meer door de autospeakers. Het nadeel is dat ik dan helemaal geen navigatiegeluiden meer hoor, niet via de autospeakers, maar ook niet via het telefoonspeakertje. Dat laatste is 'logisch', omdat de telefoon het geluid via de dock connector stuurt. De iPhone ontkoppelen is geen optie, omdat de batterij dan niet meer wordt opgeladen......

Is er een mogelijkheid om - tijdens het laden - te kiezen of het geluid via de dock connector, dan wel via het iPhone speakertje moet komen? Ik heb het zelf nog niet kunnen ontdekken.......
Het liefst wil ik namelijk: iPhone opladen + navigeren met geluid uit het speakertje + radio luisteren uit de autospeakers.

Bij voorbaat dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-04-12, 11:54
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Bij mijn made for iPod radio zat ik met hetzelfde probleem. Ik heb mezelf aangeleerd om zonder gesproken aanwijzingen te navigeren; ik kijk dus regelmatig op het scherm.

Ik stoorde me sowieso al een tijdje aan de 'logica' van de gesproken aanwijzingen, want bijv waar de doorgaande weg afbuigt naar rechts zegt Navigon dat je af moet slaan. En dan rijd je al gauw verkeerd als je 'blind' rijdt...

Maar terug naar jouw vraag en wens - krijg je een AirPlay icoontje te zien links van de multitask bar, als de iPhone aangesloten is?

Ik krijg dat wel en kan dan kiezen voor geluid via dock, koptelefoon, bluetooth en speaker. Ik weet alleen niet meer zeker of alle opties ook beschikbaar zijn voor al het geluid. Deze opties krijg ik wanneer ik een telefoongesprek voer. Ik zal er vanmiddag nog eens naar kijken.
  #3  
Oud 06-04-12, 13:40
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Bij mijn made for iPod radio zat ik met hetzelfde probleem. Ik heb mezelf aangeleerd om zonder gesproken aanwijzingen te navigeren; ik kijk dus regelmatig op het scherm.

Ik stoorde me sowieso al een tijdje aan de 'logica' van de gesproken aanwijzingen, want bijv waar de doorgaande weg afbuigt naar rechts zegt Navigon dat je af moet slaan. En dan rijd je al gauw verkeerd als je 'blind' rijdt...

Maar terug naar jouw vraag en wens - krijg je een AirPlay icoontje te zien links van de multitask bar, als de iPhone aangesloten is?

Ik krijg dat wel en kan dan kiezen voor geluid via dock, koptelefoon, bluetooth en speaker. Ik weet alleen niet meer zeker of alle opties ook beschikbaar zijn voor al het geluid. Deze opties krijg ik wanneer ik een telefoongesprek voer. Ik zal er vanmiddag nog eens naar kijken.
Beste ballegooier,

Dank voor de snelle reactie! Helaas krijg ik dat AirPlay icoontje niet te zien wanneer hij is aangesloten in de auto. Thuis heb ik een AppleTV 2. Daar krijg ik het AirPlay icoontje wel altijd te zien. Maar daar heb ik in de auto niets aan
  #4  
Oud 06-04-12, 16:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Helaas. Ik kan het AirPlay icoontje ook alleen aantikken als mijn iPhone middels Bluetooth is gekoppeld aan de autoradio middels A2DP. En dan kan ik alleen kiezen tussen Bluetooth of Dock.

Tijdens bellen dus nog wel meer opties, waaronder luidspreker. Die optie krijg ik niet bij iPod of andere geluid uitvoer vanaf de iPhone zelf. Helaas dus. Enige optie is alleen nog radio luisteren vanaf je iPhone via internet. Maar dat is niet ideaal en eigenlijk geen oplossing natuurlijk...
  #5  
Oud 07-04-12, 13:11
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Bij mij lukt het dan wel zonder dock.Wel met een losse laadkabel.Telefoon is dan via BT aan carkit gekoppeld.Radio kan ik dan luisteren zonder onderbreking, en geluid van Navigatie komt dan uit de telefoon.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afspelen in dock connector uitschaken. rsdragonboy iPhone algemeen 0 29-08-11 02:25
Gebroken dock connector maxmax iPad algemeen 0 06-08-11 13:23
Dock connector problemen iPad iDaniel iPad algemeen 5 06-08-10 09:29
[iPhone V1] Dock Connector stuk? Stibou iPhone algemeen 3 15-07-10 15:37
Dock connector audio probleem RoniSize iPhone algemeen 7 13-01-10 23:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:44.