iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Vaste flitspalen verwijderen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/120449-vaste-flitspalen-verwijderen.html)

bassmanjunior 16-06-12 18:35

Vaste flitspalen verwijderen.
 
Ik heb het vaste flitspalen pakket op de navigon select voor de iPhone. Nu is het o.a. in Frankrijk verboden om deze op het toestel te hebben. Nu heb in in de software de mogelijkheid om de flitspalen te de-instaleren. Ben ik deze dan definitief kwijt, of kan ik deze via het toestel weer opnieuw instaleren?

Bassmanjunior

Guest-20180925190238 16-06-12 18:44

Gekocht is gekocht en die kan je met "Restore Purchases" weer installeren. Ik heb die flitspalen er ook eens afgehaald voor een reis naar Zwitserland en ze er daarna weer terug opgezet.

bassmanjunior 16-06-12 19:15

Thanks. Dan kan ik met een gerust hart naar Frankrijk zonder €1500,-- extra vakantiegeld af te tikken.

Bassmanjunior

AbeTheBabe 20-06-12 23:37

Maar hoe DOE je dat?
Hoe verwijder ik flitspalen uit de iPhone Tomtom app?

(Moet dus volgende week ook naar Frankrijk.... kai...)

ballegooier 21-06-12 06:21

TS had zijn vraag over Navigon Select gesteld; TomTom was nog niet aan de orde geweest.

Kan het überhaupt wel bij TomTom? Is dit bij TomTom een in app aankoop of abonnement?

Wilbie 21-06-12 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 804022)
TS had zijn vraag over Navigon Select gesteld; TomTom was nog niet aan de orde geweest.

Kan het überhaupt wel bij TomTom? Is dit bij TomTom een in app aankoop of abonnement?

De vaste flitspalen zitten in de app. Mobiele flitsers en real-time updates via een abonnement (in app-purchase).

Ik meen te hebben gelezen (geen idee waar) dat er geen flitspalen van landen waar dat niet mag in TomTom zitten, maar pin me er niet op vast

wouter1981 21-06-12 13:09

Rechtstreeks van de TomTom support site: Is TomTom Flitsers legaal?

Voor iPhone-gebruikers: TomTom heeft versie 1.10 van de TomTom-navigatieapp voor de iPhone/iPad uitgebracht. Deze versie voldoet nog niet volledig aan de Franse wetgeving met betrekking tot flitsers. In versie 1.10 wordt de service Flitsers uitgeschakeld voor alle eigenaren van de app die een kaart van Frankrijk hebben (Frankrijk, West-Europa, Europa). Later dit voorjaar zal er een versie van de app worden uitgebracht die is voorzien van de service Gevarenzones voor Frankrijk en die volledig aan de wet voldoet.

ballegooier 21-06-12 14:55

Fijn dan, ná de zomervakantie... Kennelijk loop je op dit moment een risico als je in Frankrijk komt.....?

wouter1981 21-06-12 15:12

"Later dit voorjaar zal er een versie van de app worden uitgebracht die is voorzien van de service Gevarenzones voor Frankrijk en die volledig aan de wet voldoet."

Vandaag is de (astronomische) zomer begonnen. Benieuwd wanneer de update komt.

ballegooier 21-06-12 18:43

Oh stond er voorjaar. Maar ja die is inmiddels ook voorbij, ja...

Wally© 21-06-12 19:08

Much a do about nothing...

Gewoon de iPhone in je binnenzak steken en het geluid via BT streamen...

Zo maak ik gebruik van het ingebouwde navi-systeem in mijn wagen MET de flitspaalmeldingen via BT vanaf mijn iPhone...

bassmanjunior 21-06-12 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 804238)
Much a do about nothing...

Gewoon de iPhone in je binnenzak steken en het geluid via BT streamen...

Zo maak ik gebruik van het ingebouwde navi-systeem in mijn wagen MET de flitspaalmeldingen via BT vanaf mijn iPhone...

:D mooi man zo'n Ford met extern geheugen!

Bassmanjunior

huibregt 22-06-12 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 804238)
Much a do about nothing...

Gewoon de iPhone in je binnenzak steken en het geluid via BT streamen...

Zo maak ik gebruik van het ingebouwde navi-systeem in mijn wagen MET de flitspaalmeldingen via BT vanaf mijn iPhone...

Je bent dan natuurlijk toch gewoon strafbaar! Als de politie in Frankrijk of Zwitserland je aanhoudt en je hebt navi-apparatuur (dus ook iPhone met bv. Navigon) met flitspaal-software bij je krijg je een boete. Ook als die apparatuur uit staat en bv. in het dashboard kastje of in je zak zit.
Blijft de vraag hoe groot de kans is dat je wordt aangehouden en de politie uitvoerig controleert op extra apparatuur......

Guest-20180925190238 22-06-12 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 804338)
Blijft de vraag hoe groot de kans is dat je wordt aangehouden en de politie uitvoerig controleert op extra apparatuur......

Kansberekening heeft niets te maken met het niet naleven van de wetten van soevereine staten. Het is niet omdat de kans klein is dat je wordt betrapt bij een fietsdiefstal dat je het ook moet doen :d Die vraag moet dus niet gesteld worden.

ballegooier 22-06-12 14:28

Ik vind het een vreemde regel; in theorie mag men dan iPhones in beslag nemen van argeloze gebruikers. Ik bedoel wie weet dit nou. Mijn ouders zouden echt niet op zoek gaan naar een de-installatie van de flitspalen. Standaard staat die bij Navigon bijv op 'uit', dus zouden ze zich er ook niet bewust van zijn dat het erop staat.

huibregt 23-06-12 10:22

De 'vreemde regel' is waarschijnlijk bedacht om te voorkomen dat men nog snel even de flitspaal meldingen uit kan zetten bij aanhouden door de politie.
Overigens waarom zouden ouderen dit niet de-installeren? Ikzelf ben 66 jaar en weet dit wel. Ik de-installeer echt de flitspalen wel als ik bv. naar Frankrijk ga.

putnik 26-06-12 09:54

Wat dachten jullie allemaal over een veel eenvoudiger oplossing?
Gewoon zich aan de gestelde snelheid te houden.
Dan is de kans op aanhouden aanzienlijk kleiner.
De regel over het verbod op flitspalen is ingesteld zodat je niet weet waar die zitten en je ten allen tijde aan de regels houdt!

ballegooier 26-06-12 17:53

@Putnik: lezen is ook een vak, blijkt maar weer...

putnik 27-06-12 14:01

Nou, ballegooier mijn reactie is op de laatste posts. En die waren al van de eigenlijke thema verdwaald.
Of ben jij iemand die lak aan de regels heeft?

ballegooier 27-06-12 18:52

Oké, sorry voor de chagrijnige reactie.

Maar je schrijft 'jullie allemaal' dus dan denk ik dat je het hele draadje bedoeld.

Overigens houd ik me altijd strikt aan de max snelheid, waardoor ik het lot van vele boze bumperklevers op me afroep als ik ook eens een vrachtwagen in moet halen... ;) dus nee, ik lak geen (vekeers)regels aan mijn laars.

Maar het punt is simpelweg dat deze regel niet alleen vérgaand is (denk aan de situatie dat je een iPhone hebt met flitspalen in je navi, zonder dat je je iPhone überhaupt gebruikt, bij controle ben je je iPhone kwijt) maar je moet het ook maar net ergens hebben opgevangen.

De regels voor bijv max snelheden worden bij de grens weergegeven op een bord. Dat zou met deze regel welhaast ook mogen, vind ik....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:03.