iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   xGPS: iPhone als navigatie: wat is de beste app? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/121709-iphone-navigatie-de-beste-app.html)

markdemey 11-07-12 09:54

iPhone als navigatie: wat is de beste app?
 
Ik vertrek volgende week naar Portugal en zou graag - voor het eerst - mijn iPhone gebruiken als navigatiesysteem. Heb daarbij 2 vragen: Vergt dat (duur) data-(telefonie-)verkeer? En: ben ik beter af met een betalende app zoals TomTom dan met een gratis app zoals Waze?
Thx!

ballegooier 11-07-12 10:27

Dit is wel de 'waar vind ik de eieren?' in de supermarkt variant, hoor.

Is al heeeeel vaak gevraagd. Lees/verdiep je o.a. hier eerst eens: iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS - Zoekresultaten daar vind je antwoord op je meeste vragen.

markdemey 11-07-12 12:58

Nou, ik ben nieuw in deze supermarkt en heb de eieren nog altijd niet gevonden hoor ;) Ik zocht onder iPhone Navigatie en vind daar vooral detail- of technische vragen. Zoeken op Waze leverde vreemd genoeg geen resultaten op, maar misschien deed ik iets fout. Ik zoek verder!

STIPHONE 11-07-12 14:05

In de laatste Testaankoop komt TOM TOM er heel goed uit

Jcop 11-07-12 14:14

Heb goeie ervaringen met Navigon

maartenn 11-07-12 14:16

Ik voel een nieuwe flamewar opkomen...:D

freestyle4all 11-07-12 14:58

Citaat:

A: Vergt dat (duur) data-(telefonie-)verkeer?

B: ben ik beter af met een betalende app zoals TomTom dan met een gratis app zoals Waze?
A: Nee

B: Ja, want Waze werkt juist uitsluitend met dataverkeer.

ballegooier 11-07-12 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markdemey (Bericht 807675)
Nou, ik ben nieuw in deze supermarkt en heb de eieren nog altijd niet gevonden hoor ;)

Oke, nou een paar facts: GPS signaal is gratis, dit belast niet je telecommunicatie (data of gsm verkeer) Er is hier veel verwarring over, omdat de iPhone een Assisted GPS heeft (google maar eens) waarbij de iPhone gebruik maakt van omringende mobiele zendmasten van het GSM en UMTS netwerk etc om te helpen zijn positie sneller te bepalen. Dit werkt echter ook zonder dataverbinding, bijvoorbeeld in het buitenland wanneer je dataroaming gewoon op UIT laat staan. Het duurt dan soms wel iets langer voordat je iPhone een goede GPS fix (positiebepaling) heeft gevonden.

Maar. Apps als Google Maps en Waze hebben zelf geen off-line kaartmateriaal 'aan boord' (in de app) dus trekken die van internet af. In het buitenland is dat niet ideaal (roaming kosten)

TomTom, Navigon etc. hebben wel kaartmateriaal aan boord en functioneren voor gesproken navigatie prima zonder gsm of dataverkeer (hoef je in het buitenland niet te roamen)

Als je T-Mobile hebt, kun je gratis gebruik maken van de Navigon T-Mobile Select versie. Kun je zelf eens kijken wat je er van vindt.

Tenslotte is het nog zo, dat apps als Navigon en TomTom diverse 'on-line' diensten hebben, die gebruik maken van internet voor gegevensverkeer, zoals bijv. verkeersinformatie of mobiele flitsers. Om gebruik te kunnen maken van die functies is een dataverbinding (internet) vereist. Echter kun je prima navigeren zonder dataverbinding en zonder deze diensten zolang je in het buitenland bent en geen dataroaming gebruikt.

markdemey 11-07-12 15:41

Eieren in de supermarkt
 
Heb ik de eieren in de supermarkt toch gevonden! Bedankt om me te tonen waar :). Heel goede, korte en eenvoudige uitleg hoor.

colliehome 11-07-12 19:19

Dit forum is voorzien van een uitstekende zoekfunctie en zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen). Ik verzoek je dan ook vriendelijk deze te gebruiken.

Omdat deze vraag/vragen al meerdere keren aan bod is/zijn gekomen, sluiten we deze discussie.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:39.