iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Tomtom update (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/123702-tomtom-update.html)

lang2650 22-08-12 13:26

Tomtom update
 
Tijdens het proberen updaten van de TomTom app krijg ik de melding dat ik niet voldoende geheugen heb op mijn Iphone. Ik heb het zojuist via de compueter geprobeerd, maar ik kan in itunes nergens meer iets vinden dat ik de nieuwste versie via itunes kan downloaden. Wat doe ik allemaal verkeerd, of is Itunes veranderd waardoor het tegenwoordig alleen nog maar via de iphone kan updaten. En wat kan ik op mn iphone doen zodat de update gewoon kan plaats vinden.
Bedankt

wouter1981 22-08-12 13:35

Gewoon even in iTunes inloggen in de Store en dan kijken bij Aankopen.

lang2650 22-08-12 14:00

daar staat hij om onbekende redenen niet meer in. Ik heb in de tussentijd wel updates gedaan enz bij Itunes enz. Misschien staat hij daardoor niet meer bij aankopen (???)

wouter1981 22-08-12 15:57

Alle apps die je eerder hebt gekocht staan daar. Tenzij je een aankoop hebt verborgen in de lijst met aankopen. En je moet wel ingelogd zijn met de Apple ID waarmee TomTom is gekocht.

thesjamp 23-08-12 20:48

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Ipod. Kan ook de update niet downloaden wegens niet genoeg lokale opslagruimte om deze artikelen te downloaden, maar heb wel 3,6 GB vrij. Kan iemand aangeven wat ik moet doen?

wouter1981 23-08-12 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thesjamp (Bericht 815046)
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Ipod. Kan ook de update niet downloaden wegens niet genoeg lokale opslagruimte om deze artikelen te downloaden, maar heb wel 3,6 GB vrij. Kan iemand aangeven wat ik moet doen?

Meer ruimte vrijmaken... (minimaal 2x de grootte van de app)

debroei 23-08-12 23:28

Gewoon de oude versie weg gooien, en de nieuwe versie opnieuw downloaden. Dat is het eenvoudigst. Mogelijk moet je dan wel wat zaken opnieuw instellen zoals je thuisadres.

robdeclercq 24-08-12 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lang2650 (Bericht 814846)
Tijdens het proberen updaten van de TomTom app krijg ik de melding dat ik niet voldoende geheugen heb op mijn Iphone. Ik heb het zojuist via de compueter geprobeerd, maar ik kan in itunes nergens meer iets vinden dat ik de nieuwste versie via itunes kan downloaden. Wat doe ik allemaal verkeerd, of is Itunes veranderd waardoor het tegenwoordig alleen nog maar via de iphone kan updaten. En wat kan ik op mn iphone doen zodat de update gewoon kan plaats vinden.
Bedankt


Antwoord:

Gewoon simpel op jou mobiel (dus niet aansluiten via jou pc ofzo);

> ga naar AppStore > ga naar Updates (rechtonder)> ga naar Aankopen en zoek Tom Tom. Deze verwijderen (je hebt hem gekocht, dus hij wordt niet echt verwijdert). Nu heb je meer geheugen vrij. Is er nog niet genoeg vrij, verwijder nog meer apps (deze kun je later in deze lijst zo weer installeren, ze worden immers niet echt verwijdert).
Ga nu naar de nieuwe update van de Tom Tom (klik op installeren/updaten) en zie hij wordt opnieuw geinstalleerd. Nu kun je ook weer de andere apps die je zgn. verwijdert hebt opnieuw installeren.

Succes ermee ! Groet Rob

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 augustus 2012 om 09:19 ----------

Antwoord:

Gewoon simpel op jou mobiel (dus niet aansluiten via jou pc ofzo);

> ga naar AppStore > ga naar Updates (rechtonder)> ga naar Aankopen en zoek Tom Tom. Deze verwijderen (je hebt hem gekocht, dus hij wordt niet echt verwijdert). Nu heb je meer geheugen vrij. Is er nog niet genoeg vrij, verwijder nog meer apps (deze kun je later in deze lijst zo weer installeren, ze worden immers niet echt verwijdert).
Ga nu naar de nieuwe update van de Tom Tom (klik op installeren/updaten) en zie hij wordt opnieuw geinstalleerd. Nu kun je ook weer de andere apps die je zgn. verwijdert hebt opnieuw installeren.

Succes ermee ! Groet Rob

wouter1981 24-08-12 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robdeclercq (Bericht 815110)
Antwoord:

Gewoon simpel op jou mobiel (dus niet aansluiten via jou pc ofzo);

> ga naar AppStore > ga naar Updates (rechtonder)> ga naar Aankopen en zoek Tom Tom. Deze verwijderen (je hebt hem gekocht, dus hij wordt niet echt verwijdert). Nu heb je meer geheugen vrij. Is er nog niet genoeg vrij, verwijder nog meer apps (deze kun je later in deze lijst zo weer installeren, ze worden immers niet echt verwijdert).
Ga nu naar de nieuwe update van de Tom Tom (klik op installeren/updaten) en zie hij wordt opnieuw geinstalleerd. Nu kun je ook weer de andere apps die je zgn. verwijdert hebt opnieuw installeren.

Succes ermee ! Groet Rob

De app verwijderen (verbergen) bij Aankopen levert je geen extra opslagruimte op...

Als je de app verwijderd van je iPhone (icoon vasthouden, kruisje tikken) levert dit wel extra ruimte op. Nadeel is alleen dat, wat je voorganger ook al aangeeft, je eventuele zelfgemaakte instellingen zoals thuisadres, favorieten kwijt bent.

robdeclercq 24-08-12 09:28

Wouter,

Klopt helemaal wat je schrijft. Heb het er zojuist niet bij vermeldt (misschien stom), maar jij hebt gelijk. Ik heb erzelf tijdens de update van Tom Tom op mijn mobiel wel rekening mee gehouden.

Bedankt voor de extra toevoeging (lees duidelijkheid).

Greetzzz Rob

Igor W 27-11-12 22:33

Er is zopas een nieuwe update ter beschikking via iTunes (v 1,12)

Loes87 29-11-12 12:41

ik heb een iphone 4s en tomtom. Sinds update naar 6 gaat hij niet automatisch terug naar tomtom bij het beiindigen van een telefoongesprek...dus moet ik ontgrendelen en opnieuw tomtom app aanklikken...hij is dan wel gelijk open, dus draait gewoon door op de achtergrond.. Erg gevaarlijk en lastig dit (330 eur??)...iemand dit ook? Bij ios 5 ging het wel gewoon zoals het hoort....

glaantje 29-11-12 13:07

Via Wi-Fi updaten werkt misschien beter? Zou ik als 1e proberen
In ieder geval moet je meer dan 2x de ruimte hebben die voor die app nodig is. Dus ongeveer 4gig inderdaad. Een beetje muziek eraf halen is misschien het makkelijkst, dat kun je na installatie weer erop zetten :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.