iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   iPhone in navigatie in buitenland en in bergen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/131795-iphone-navigatie-buitenland-bergen.html)

Anneloore 20-12-12 12:12

iPhone in navigatie in buitenland en in bergen
 
Ik ben beginnend gebruiker ipad en ben aan het informeren voor gebruik van iphone. Ik zou de iphone willen gebruiken om plaatsbepalingen te doen in de bergen en het schijnt dat je nadien dan ook op pc kan zien hoe je gestapt hebt (afstand, route, tijd enz) via welke app? Hoe werkt de verbinding (sateliet of internet) en zijn hier kosten aan verbonden. Geen al te technische uitleg aub ben echt dummy en probeer nu uit alle macht op de technologische trein van apple te springen, wie helpt mij?

colliehome 20-12-12 12:30

Navigatie kan op verschillende manieren werken.
- Met een kaart die op je iPhone staat (zonder internet) bv met de TomTom app (satelliet)
- Met een kaart die hij ter plaatse - via locatievoorziening- gaat zoeken (met internet)bv met de Maps app (internet)

Indien je locatie bepaling gaat doen ga je internetverbinding nodig hebben. Zodat je op je iPhone gaat kunnen zien waar je bent op dat welbepaalde moment.


Er zijn vele apps die hiervoor in aanmerking komen. Zoek in de appstore eens op "navigatie" of "Hiking"

EwingNL 20-12-12 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 861914)
Indien je locatie bepaling gaat doen ga je internetverbinding nodig hebben. Zodat je op je iPhone gaat kunnen zien waar je bent op dat welbepaalde moment.

Nee, apps als runkeeper kunnen volgens mij gewoon zonder internet je route volgen. Deze kun je dan later, thuis, hotel, of andere Wi-Fi-plek uitlezen (met de kaart op de achtergrond). Anders zie je alleen je route, maar op een lege achterkant.

Anneloore 20-12-12 22:32

Dank je wel voor de duidelijke taal, ben weer iets wijzer geworden

freestyle4all 20-12-12 23:10

Voor locatiebepaling is vanzelfsprekend GPS voldoende.
Daar is geen data bij nodig.

Pas bij het later inloggen op een Wi-Fi of datanetwerk, kun je dan je afgelegde route e.d. terug zien.

corne64 22-12-12 10:35

Ik zelf gebruik navigon op mijn 4S. Zonder eerst je locatie te bepalen met gprs, werkt het gewoon niet. je zit dan uren op een fix te wachten. Misschien doe ik iets verkeerds, maar misschien is dit nuttige info om te weten dat zelfs apps die kaarten op je device op slaan eerst gprs nodig hebben.

Guest-20180925190238 22-12-12 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 862300)
Zonder eerst je locatie te bepalen met gprs, werkt het gewoon niet. je zit dan uren op een fix te wachten.

Dat kan gebeuren als je een "fix" hebt op een bepaalde plaats. Dan zet je de GPS-ontvanger uit, je verplaatst je over een grotere afstand waar je dan de GPS-ontvanger weer inschakelt.

In dat geval moet de volledige almanac en de Kepler elementen van alle satellieten weer opgehaald worden uit de satellieten. Heb je echter een dataverbinding dan kunnen die parameters voor je nieuwe locatie ook via het Internet gedownload worden (Assisted GPS of A-GPS).

Blokken 22-12-12 11:52

Ik gebruik de app MotionX GPS op mijn iPhone of MotionX GPS HD op mijn iPad.
Met deze app kun je zelf maps downloaden om ze later als men niet online is te gebruiken tijdens je trips/wandelingen/fietstochten.
Dit jaar heb ik mijn vakantie in de VS gehad. Hier heb ik alles getrackt van mijn rondritten en wandelingen. Zo kan ik via Google Earth/Maps alles reconstrueren.
Indien iemand geinteresseerd is in zo een voorbeeld van een track ben ik wel bereid om enkele tracks te mailen zodat je kunt zien wat het programma registreert.
In mijn ogen is dit het beste programma wat bestaat qua registartie van tracks en gebruik van offline kaarten.
Of kijk eens op de website van de ontwikkelaar MotionX® | MotionX News » MotionX-GPS

corne64 22-12-12 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 862304)
Dat kan gebeuren als je een "fix" hebt op een bepaalde plaats. Dan zet je de GPS-ontvanger uit, je verplaatst je over een grotere afstand waar je dan de GPS-ontvanger weer inschakelt.

In dat geval moet de volledige almanac en de Kepler elementen van alle satellieten weer opgehaald worden uit de satellieten. Heb je echter een dataverbinding dan kunnen die parameters voor je nieuwe locatie ook via het Internet gedownload worden (Assisted GPS of A-GPS).

Bedankt. Ik rij inderdaad soms hele afstanden voordat ik mijn iphone weer eens raadpleeg als ik op mijn TomTom 5150 een adres niet gevonden kan krijgen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.