iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   GPS nieuw in iPhone 3G / Alles over A-GPS / TomTom al op de iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/14235-gps-nieuw-iphone-3g-alles-over-a-gps-tomtom-op-de-iphone.html)

luka 15-06-08 20:31

tjah gewoon logisch nadenken, google maps werkt via internet......

Wi-Fi kan dus ook werken, maar das meer als je loopt in de stad ofzo...


+ je zal vast wel je coordinaten zoiezo kunnen zien...

mwagena 15-06-08 20:33

het kan ook zijn dat de kaarten al volledig geladen zijn op je iphone.. waardoor geen internet nodig is..

john wings 15-06-08 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwagena (Bericht 127621)
John, waar heb je deze informatie vandaan.. ik meende namelijk dat je gewoon standaard al die gps kan gebruiken niets hoeft te kopen + geen internet nodig hebt...

ik dacht dit begrepen te hebben uit de keynote die ik gezien heb, maar ik kan natuurlijk ook mis zijn, we zullen het maar zien als hij eenmaal uit is en we het kunnen uittesten.

forum.bericht 16-06-08 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john wings (Bericht 127646)
ik dacht dit begrepen te hebben uit de keynote die ik gezien heb, maar ik kan natuurlijk ook mis zijn, we zullen het maar zien als hij eenmaal uit is en we het kunnen uittesten.

Voor GPS (v.w.b. G3 versie) hoef je ook verder niks te kopen.\\

ButcherJF 16-06-08 10:27

Misschien dat ze dezelfde strategie gaan gebruiken als Nokia bij de introductie van de N95. Je laadt de kaarten op je gsm. Voor positiebepaling heb je daarna in principe geen internet nodig, dat gaat via GPS. Wil je navigeren, dan moet je een soort van abonnement nemen en/of navigatiesoftware installeren.

john wings 16-06-08 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 127726)
Voor GPS (v.w.b. G3 versie) hoef je ook verder niks te kopen.\\

Waarschijnlijk gaat het hier om een misverstand. Ik versta onder gps het echte navigeren met je iphone: je geeft een adres in en een stem zegt me hoe ik moet rijden, wanneer af te slaan enz... Hiervoor heb je de kaarten nodig van het land waarin je bent en navigatiesoftware en voor zover ik begrepen heb zijn geen van beiden momenteel aanwezig op de iphone. Het zou wel kunnen dat men dit kan aanschaffen via de appstore,mits betaling. Wanneer dit wel aanwezig is op de iphone, dan zou ik het wel ernstig overwegen om mijn huidige iphone te verkopen en toch een nieuwe 3G aan te schaffen, maar ik vrees ervoor.

ArB 16-06-08 20:32

Er is ook een gps module ontwikkeld voor de eerste iphone met offline kaarten, kijk maar even bij inkoopacties. ;)

Grover 09-07-08 13:18

Zie hier :

Chrétien zegt:

Citaat:

9 juli 2008 op 11:40

“Unfortunately, there’s not much you can do with the G.P.S. According to Apple, the iPhone’s G.P.S. antenna is much too small to emulate the turn-by-turn navigation of a G.P.S. unit for a vehicle, for example.”

Dus:

Ook al zou er navigatiesoftware zijn, de ingebouwde GPS kan de satelliet signalen niet goed genoeg ontvangen om er mee te navigeren. Tragisch !
GPS was voor mij dé reden om de nieuwe Iphone te kopen, maar aan een slecht werkende GPS erger ik me alleen maar.
Ongelooflijk, is dit echt zo? Dit is wel héél slecht nieuws… http://www.iphoneclub.nl/wp-includes...s/icon_sad.gif

GPS was voor mij ook dé reden om de nieuwe iPhone te kopen, daarom stel ik de koop van een TomTom/Garmin al maanden uit. Hoe kan het dan zijn dat TomTom beweerd al bezig te zijn met navigatiesoftware voor de iPhone?

Hopelijk komt hier snel echt meer duidelijkheid in, want anders moet ik toch van de koop afzien…

DurdenDesign 09-07-08 13:24

Lijkt me grote onzin! Wat heeft de grootte van de antenne te maken met de nauwkeurigheid? Ik heb een MDA Compact III waar GPS in zit en dat werkt perfect met TomTom... lijkt me dus onzin!

mamutskywalker 09-07-08 13:31

het zal meer met de ontvangst te maken hebben en inderdaad niet met de grootte van gps zelf

etienne 10-07-08 14:32

Hopelijk komt hier snel duidelijkheid is want heb ook mijn zinnen gezet op oa de navigatie in combinatie met een prime GSM.

Icepod 13-07-08 22:19

Ik heb net mijn 3G getest op snelheid van satellieten vinden: super-snel gevonden én op enkele meters na nauwkeurig.
Enfin, nu nog hopen dat Apple en TomTom willen samenwerken zonder ons af te zetten...

etienne 13-07-08 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Icepod (Bericht 141212)
Ik heb net mijn 3G getest op snelheid van satellieten vinden: super-snel gevonden én op enkele meters na nauwkeurig.
Enfin, nu nog hopen dat Apple en TomTom willen samenwerken zonder ons af te zetten...

Oef :) dat is goed nieuws want ik heb al slechte zaken gelezen over de GPS (onnauwkeurig, zwakke ontvangst etc.)
Ik moet dit zelf nog testen morgen.

john1305 13-07-08 22:53

waar en met welk programma heb je dit getest ?
als het met maps is , die heb ik wel gedaan en vrij nauwkeurig ook :D
maar zijn er al betere programma's

Nikooos 13-07-08 23:06

Volgens mij is maps nog de enige echte applicatie om dit mee te testen. In sommige gevallen kon hij zelfs precies laten zien in welke kamer van een gebouw ik zat.
De reviews waren niet gunstig over dit punt (zelfs iphoneclub niet), maar vooralsnog heb ik het idee dat het erg goed werkt juist.

Jelle Ages 13-07-08 23:07

Ik heb gps net ff in de auto getest. Werkt prima, een beetje stroef, maakte soms haperingen, maar was wel precies (op een paar meters na) op de goede positie. En de kaart bewoog mee.


Jelle

tijmen@vinkeveen 14-07-08 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jellepelle1234 (Bericht 141269)
Ik heb gps net ff in de auto getest. Werkt prima, een beetje stroef, maakte soms haperingen, maar was wel precies (op een paar meters na) op de goede positie. En de kaart bewoog mee.


Jelle

ik had hetzelfde behalve toen ik op de snelweg kwam en ik te hard reed om de telefoon de kaarten te laten laden :D
maar bij 80kmh en minder lukt het goed (had wel overal 3G berijk)

harrys 14-07-08 09:06

Wat is het eigenlijk voor een gps? Ik gebruik al jaren tomtom met een pda en een bt satontvangertje en gaat redelijk, maar heb inmiddels heel wat generaties versleten.
De laatste was sirf2 maar tegenwoordig is er een nieuwe en veel snellere onder de naam Skytrac.
Mijn ervaring met dit soort ''hobby'' navigatie systemenen is dat je uiteindelijk toch blijft rommelen met verlopen kaarten, lege accu en trage software dat je tot de conclusie komt dat een af fabriek systeem ingebouwd in de auto het meest gebruiksvriendelijk is.
Hoe moet ik me dit trouwens voorstellen? Muziekje op, bellen en navigeren tegelijk?

grz\
H

iktjilp 14-07-08 15:07

Deze morgen eens geprobeerd te voet en werkte redelijk goed. Enkel de eerste test in de trein was wat minder. Dan zag ik een grote blauwe cirkel die verschoof. Maar was wel in de juiste regio. Af en toe heb ik ook eens dat hij achterloopt of voorloopt of gewoon in een andere straat zit.

Blauwe stip straalt ook soms en meestal zit ik ook nog in de cirkel die hij toont. Laden van de kaarten ging ook vrij snel op EDGE. 3G staat momenteel uit.

Heb me in het station ook eens verbonden met de Telenet hotspot en ook dat werkte redelijk goed in de inkomsthal. Op het perron spijtig genoeg geen ontvangst.

ButcherJF 14-07-08 15:11

@ harrys: Je antwoord staat hier.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.