iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   GPS nieuw in iPhone 3G / Alles over A-GPS / TomTom al op de iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/14235-gps-nieuw-iphone-3g-alles-over-a-gps-tomtom-op-de-iphone.html)

O.G. 15-07-08 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john wings (Bericht 124652)
we hebben inderdaad gps, maar je hebt nog altijd een internetverbinding nodig om google maps te kunnen draaien om je te positioneren. Van echte gps kan men pas spreken, volgens mij dan toch, als ook de kaarten op je toestel geinstalleerd staan, zodat je ten allen tijde een route kan uitstippelen. Maar inderdaad er zit een gps module in de iphone.

Ik zag de gps-chip wel, maar de GPS-antenne zag ik niet in de binnenkant van de iPhone.

Ra ra...

EDIT: De antenne blijkt dus te klein te zijn om het te gebruiken... Hmm... Volgens mij zit Apple mensen te naaien.
Volgens mij is die GPS-chip meer decoratie (om meer iPhone's te verkopen) dan iets bruikbaars.

123456 15-07-08 16:48

Hoezo antenne te klein? Volgens mij heeft Pogue dit in een interview verteld, maar dit is alweer ontkracht door Apple

O.G. 15-07-08 17:04

Waar is de GPS-antenne?

http://bp1.blogger.com/_NJ4JFBfr1tY/...ifixitanno.jpg

forum.bericht 15-07-08 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door O.G. (Bericht 142920)
EDIT: De antenne blijkt dus te klein te zijn om het te gebruiken... Hmm... Volgens mij zit Apple mensen te naaien.
Volgens mij is die GPS-chip meer decoratie (om meer iPhone's te verkopen) dan iets bruikbaars.

Onzin!

Er zit een huis-tuin-keuken GPS chip in die ook door vele anderen gebruikt wordt. Nauwkeurigheid wordt grotendeels door de gebruikte software i.c.m. kaart bepaald te worden en de Google Maps zijn niet gemaakt voor navigatie en dus verre van correct. ook heeft Google geen navigatiesoftware maar uitsluitend lokalisatie software.

Telenav heeft al bekend gemaakt dat ze (dus echte!0 naviatiesoftware gaan uitbrengen en het is vrijwel zeker dat TomTom dit ook gaat doen.

Tot die tijd valt er v.w.b. navigatie uitsluitend te spelen met de iPhone.

O.G. 15-07-08 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 142947)
Onzin!


Maar volgens mij zal de iPhone dezelfde problemen hebben als de meeste N-Series van Nokia die intern GPS ingebouwd hebben.

Traag en instabiel ;)

Door die problemen heeft TomTom 6.02 voor de Sybmian toestellen (standaard) geen support voor interne GPS.
(Als het goed is zal TomTom in de toekomst toch wel met de interne GPS van de Symbian's werken (zonder software van derden)

O.G. 15-07-08 17:15

Ik hoop dat we hier niet hetzelfde probleem hebben als met de HTC TyTN.

Wel een GPS-chip maar geen GPS-functionaliteit ;)

forum.bericht 15-07-08 17:42

Citaat:

Maar volgens mij zal de iPhone dezelfde problemen hebben als de meeste N-Series van Nokia die intern GPS ingebouwd hebben.
Traag en instabiel ;)
Door die problemen heeft TomTom 6.02 voor de Sybmian toestellen (standaard) geen support voor interne GPS.
(Als het goed is zal TomTom in de toekomst toch wel met de interne GPS van de Symbian's werken (zonder software van derden)
En dat weet jij zonder dat er ook maar iets van navigatiesoftware beschikbaar is voor de iPhone?

Denk je niet dat Telenav (Telenav kondigt navigatie voor iPhone 3G aan | Electronics | Tweakers.net Nieuws) eerst hebben bekeken of ze goed werkende software kunnen maken alvorens e.e.a. bekend te maken?

Michael 15-07-08 18:03

Modbreak:
Houden we het netjes heren


O.G. 15-07-08 18:11

En dat weet jij zonder dat er ook maar iets van navigatiesoftware beschikbaar is voor de iPhone?

Denk je niet dat Telenav (Telenav kondigt navigatie voor iPhone 3G aan | Electronics | Tweakers.net Nieuws) eerst hebben bekeken of ze goed werkende software kunnen maken alvorens e.e.a. bekend te maken?[/quote]


Route 66 is ook een groot bedrijf, maar toch hebben ze software gebouwd die werkt met de Nokia's.

En soms duurt het een half uur (!!) totdat de Nokia's een fix hebben ;)
Ik hoop dat je het nu begrijpt, want ik wil het niet meer herhalen.

En ik zit hier niet zonder ervaring te praten.

B.t.w. Ik weet ook dat navigatiesoftware beschikbaar wordt/is voor de iPhone.

EDIT: Ja, ik kan vermoeden dat er problemen zullen voorkomen zonder dat er navigatiesoftware beschikbaar is.

Michael 15-07-08 18:26

Modbreak:
O.G en forum.bericht graag vriendelijk in discussie gaan met elkaar. Bij nog meer kwalijke berichten is het een berisping. Verder ga ik jullie posts wat aan passen zodat het vervelende gedeelte niet meer leesbaar is. Als jullie wel doorgaan kan de straf oplopen tot de maatregel dat mods eerst gaan kijken naar jullie berichten of ze wel getoond kunnen worden aan het forum publiek of nog erger een ban voor een tijdje


O.G. 15-07-08 18:30

Sorry meneer :)

forum.bericht 15-07-08 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door O.G. (Bericht 143056)
En dat weet jij zonder dat er ook maar iets van navigatiesoftware beschikbaar is voor de iPhone?

Waar schrijf ik dat ik iets weet? Ik schrijf alleen dat het mij onwaarschijnlijk overkomt dat Telenav software maakt als ze niet tevoren e.e.a. hebben uitgezocht.

Jij bent degene die schrijft in de stijl van "Ik weet ........"!

Citaat:

Ik hoop dat je het nu begrijpt, want ik wil het niet meer herhalen.
Idem dito van mijn kant.

O.G. 15-07-08 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronaldoo (Bericht 143211)
als er een systeem komt zal het er wel komen speculeren heeft geen nut denk dat sommige mensen er enkel gefrustreerd door geraken

Blijkbaar heb je gelijk...

Maar ik vond het jammer dat ik twee keer moest uitleggen dat Nokia dezelfde problemen heeft, maar dat er toch software voor is geschreven.

Volgens mij moeten sommige mensen gewoon eerst koffie drinken voordat ze na gaan denken en begrijpend moeten lezen...

Maarjah.. Hierbij verlaat ik deze topic. Ik heb er geen zin meer in.

etienne 22-07-08 11:01

Is voorlopig vrij stilletjes ivm navigatie op iphone 3G. Deze mogelijkheid was 1 van de redenen voor mij om hem te kopen :(

jwillig 24-07-08 15:13

GPS in iPhone 3G werkt erg goed!
 
GPS werkt prima in de auto en geeft loopt vloeiend mee in google maps
zelfs aan de juiste kant van de snelweg. En dit is zonder correcties, zoals TomTom automatisch doet...
In een huis kan de chip geen signaal ontvangen en wordt automatisch overgestapt naar andere technieken, zoals iets als iplocation of gsm mast locatiebepalingen...
TomTom schijnt nu in gesprek te zijn met Apple over hoe en wanneer ze hun app moge releasen.. zal wel over geld gaan, of heeft TomTom een functie nodig die Apple niet wil vrijgeven....

Wim_ 24-07-08 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jwillig (Bericht 152301)
GPS werkt prima in de auto en geeft loopt vloeiend mee in google maps
zelfs aan de juiste kant van de snelweg.

Worden er gesproken instructies gegeven ?

postbus31 24-07-08 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ (Bericht 152311)
Worden er gesproken instructies gegeven ?

Google maps heeft geen gesproken instructies

etienne 25-07-08 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jwillig (Bericht 152301)
TomTom schijnt nu in gesprek te zijn met Apple over hoe en wanneer ze hun app moge releasen.. zal wel over geld gaan, of heeft TomTom een functie nodig die Apple niet wil vrijgeven....

Is dit heel recente informatie van Tomtom want ik heb dit bij de release van de iphone ook al gelezen ;)

nomad 25-07-08 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door etienne (Bericht 152706)
Is dit heel recente informatie van Tomtom want ik heb dit bij de release van de iphone ook al gelezen ;)

Dit is geen recente info. Sterker nog: het programma is nog niet eens in beta.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.