iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: Fiets navigatie app voor iPhone - wie heeft ervaring met FietsKompas ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/142539-fiets-navigatie-app-voor-iphone-wie-heeft-ervaring-fietskompas.html)

Rocky69 04-08-13 21:36

Fiets navigatie app voor iPhone - wie heeft ervaring met FietsKompas ?
 
Ik ga vaak fietsen met een race fiets. Om mijn route te plannen maak ik meestal gebruik van www.fietsnet.be.

Na het plannen van mijn route, print ik het overzicht van mijn knooppunten af en bevestig dit op de bovenbuis van mijn frame.

Ik vernam dat er een nieuwe app beschikbaar is voor iPhone : FietsKompas. Dit lijkt me een valabel alternatief voor fietsnet.be, ware het niet dat het me niet echt handig lijkt om telkens op de iPhone te gaan kijken welke route moet gevolgd worden.

Zijn er gebruikers van deze app die mij kunnen vertellen of er ook vocale begeleiding (via de oortjes) is ?

Indien niet, kunnen jullie me een app aanraden die deze functionaliteit wel heeft ?

Alvast bedankt voor jullie reactie !

Geyzes 05-08-13 12:28

Tomtomnavigatie met Via punten? Zo heb ik overlaatst met de Vespa een route gereden...

met de racefiets doe ik meestal hetzelfde als jezelf en dan een app zoals cyclemeter of bikebrain om nadien alle gegevens te kunnen bekijken/opslaan...
zelf nog geen ervaring met vocale buiten dan Vespa en Tomtom...

charleyr 22-08-13 06:35

Co-Rider.

https://itunes.apple.com/nl/app/co-r...538095358?mt=8

harmjan 22-08-13 22:32

Bike planner is ook wel een mooie nog gratis ook

coenox 25-08-13 13:49

Hoe doe je dat onderweg met accu laden?

charleyr 26-08-13 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coenox (Bericht 908813)
Hoe doe je dat onderweg met accu laden?

Momenteel ben ik aan het experimenteren met offline apps, deze hebben offline kaarten of kunnen offline tracking vastleggen.

Voor navigatie gebruik ik Copilot, deze heeft turn by turn ( gesproken tekst) en je kan zelfs de route aanpassen met een simpele veeg beweging. daarnaast de mogelijkheid tot instellen voor fiets en de app geeft ook alternatieve routes weer.
Het enige minpintje is het niet kunnen importeren en exporteren van zelf gemaakte routes , maar daar is een workarround voor, echter moet ik deze nog gaan uitproberen.
Het voordeel van offline maps is, dat je geen verbinding hoeft te maken met het intrnet voor bijwerken van de kaart (3g), dat scheelt weer aan capaciteit van de batterij.

Voor tracking gebruik ik nu Strava, deze kan je offline laten tracken daarnaast heeft strava nog meer mogelijkheden voor de sportieveling.
Ik geloof dat runtastic de offline mogelijkheid ook heeft.

Daarnaast heb ik tijdens het rijden de 3g/Wi-Fi uit staan

Ik heb een topeak mount gemonteerd, daarnaast ga ik waarschijnlijk het powerpack ook nog aanschaffen , maar gisteren bv een 4 tal uurtjes gefietst met routetracking (strava) geactiveerd en op de terugweg met copilot genavigeerd met Strava tegelijkertijd en het percentage batterijverbruik stond einde rit op 73%

coenox 26-08-13 09:12

En overkomt het je dan wel eens dat je iPhone tijdens het navigeren (bv bij warm weer in de felle zon) te warm wordt en uitschakeld?

charleyr 26-08-13 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coenox (Bericht 908908)
En overkomt het je dan wel eens dat je iPhone tijdens het navigeren (bv bij warm weer in de felle zon) te warm wordt en uitschakeld?

Nog niet meegemaakt, maar ik heb ook nog niet met extreme hitte i.c.m gehele dag zon op de iphone gefietst.
Btw, ik gebruik momenteel een iphone 4 speciaal voor het fietsen, had ik nog liggen na switch provider incl. Een nieuwe iphone!

luttigol 28-06-14 15:23

charleyr,
Kan je al gpx importeren op co-pilot?
Of ondertussen al een andere app waarmee je offline en met een zelfgemaakte route kan gaan fietsen?

Ik schaf miss de Finn - The mount for every smartphone and bike. aan, maar ben nog altijd op zoek naar de juiste app.

grtz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:07.