//

Stem begeleiding iPhone via Parrot MKi9200 valt weg.

Stem begeleiding iPhone via Parrot MKi9200 valt weg. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds de Update iOS7 valt de bluetooth stem begeleiding van TomTom via mijn Parrot MKi9200 steeds weg na de 1e instructie. Na het herinstalleren van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-11-13, 13:07
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard Stem begeleiding iPhone via Parrot MKi9200 valt weg.

Sinds de Update iOS7 valt de bluetooth stem begeleiding van TomTom via mijn Parrot MKi9200 steeds weg na de 1e instructie.

Na het herinstalleren van de Tomtom software werkt het vervolgens wel weer gedurende de hele rit maar ... na het bereiken van de bestemming, uitzetten van de app en enkele uren later opnieuw navigeren valt de stembegeleiding via Bluetooth weer weg na de 1e instructie.

De bluetooth functies van de Parrot werken allemaal perfect ook de telefoon via de iPhone werkt vlekkeloos.

(Via de iPhone zelf werkt de TomTom stem wel de hele rit correct.)

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen en wat hieraan te doen.
__________________
Groet, Theo.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-11-13, 15:48
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Ik gebruik ook TomTom op de iPhone en heb niet helemaal hetzelfde probleem als jou, maar het lijkt er wel op. Het valt mij op dat er bij de gesproken instructies af en toe steeds delen van de instructies wegvallen. Dus bijvoorbeeld 'ga na 200 m linksaf'....dan wordt het woord linksaf niet meer uitgesproken. Ik weet niet of dit sinds iOS7 is, maar nu ik het gebruik op mijn 5s valt het me ineens op. Op m'n oude 4s had ik hier nooit last van.

Ik heb m'n iphone overigens in een Dension carkit, die verbonden is met de luidsprekers van de auto. Ik heb een Parrot CK3100, maar die wordt voor de TomTom voor zover ik weet niet gebruikt.
  #3  
Oud 20-12-13, 23:13
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Heb je op de Parrot de dual-mode ingeschakeld? Mij is opgevallen dat de bluetooth-verbinding van de Parrot met de iPhone dan niet echt lekker meer werkt. Bij mij gaan de muziek en de aanwijzingen dan stotteren. Dual-mode uitschakelen dus...
  #4  
Oud 21-12-13, 11:58
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

Hallo Wilbie, dank voor je reactie. De Dual mode is bij mij nog nooit aan geweest.
Als ik in het menu Bluetooth Audio - koppel met de iPhone heb ik een continu ongestoorde TomTom navigatie gesproken tekst ondersteuning maar wel met muziek. Pauzeer ik de muziek dan stopt ook de stem ondersteuning van TomTom.
  #5  
Oud 21-12-13, 13:08
iGadget iGadget is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Breda
Berichten: 163
Standaard

Is alles up to date?
iOS 7.04 en parrot op 2.20?
  #6  
Oud 21-12-13, 15:14
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

Ja beide up to date, de parrot update is niet zo fris meer in vergelijking met iOS.
Ik vermoed dat het met de Parrot firmware te maken heeft want sinds iOS 7 zijn er meerdere gerelateerde klachten op de site van Parrot gemeld.
  #7  
Oud 21-12-13, 15:19
iGadget iGadget is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Breda
Berichten: 163
Standaard

Ik heb meestal ook muziek streamen via de iPhone terwijl ik navigeer.
Merk wel dat wanneer de muziek stopt, automatisch de parrot terugschakeld en niet altijd weer terugkomt als de iPhone weer audio streamed.
Dan moet ik of op de iPhone airplay op en neer schakelen tussen iPhone speaker en mki9200, of op de parrot in de Bluetooth instelling opnieuw verbinden.
  #8  
Oud 21-12-13, 15:21
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yobotje Bekijk bericht
Hallo Wilbie, dank voor je reactie. De Dual mode is bij mij nog nooit aan geweest.
Als ik in het menu Bluetooth Audio - koppel met de iPhone heb ik een continu ongestoorde TomTom navigatie gesproken tekst ondersteuning maar wel met muziek. Pauzeer ik de muziek dan stopt ook de stem ondersteuning van TomTom.
Dat laatste gebeurt bij mij alleen als ik de muziek stop TIJDENS een gesproken aanwijzing. Anders niet.

Als je de iPhone met de kabel aan de Parrot hebt hangen, hoor je alleen gesproken aanwijzingen als je ook muziek speelt. Dit is een bekende tekortkoming van de Parrot: de bluetooth-verbinding vervalt als je met de kabel verbinding maakt.
  #9  
Oud 21-12-13, 16:54
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

De kabel verbinding geeft bij mij een storend achtergrond geluid. Afkomstig van de dynamo of zo.
Al met al is de Bluetooth verbinding reeds geruime tijd niet stabiel meer en valt het te verbeteren. Op het forum van Parrot wordt daar aandacht aan besteedt, maar ja Parrot is daar niet zo vlot mee.
  #10  
Oud 15-01-14, 18:30
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Ik heb dit probleem al sinds ik de iPhone3GS gebruik met de MKi9200, enkele jaren lang dus, vanaf 2009!!!
De MKi9200 is goed aangesloten, krijg gewoon "tot ziens" op het scherm. Plus zit ook niet op een matrix plus ofzo.
Verder lijkt de carkit te werken, maar dus met problemen:
1. Ik gebruik de iPhone connector van de MKi9200 niet, want dan werkt bijna niets meer, alleen wordt de iPhone wel opgeladen. Maar ja, het ging om de handsfree functionaliteit bij de carkit en die werkt dan niet! Lekker hoor!
2. Indien via blutooth verbonden met de MKi9200 (en een aparte oplader voor de iPhone, grrr) wordt ieder inkomend gesprek netjes aangekondigd, ik roep accepteren en de verbinding komt tot stand, waarna deze na de eerste zin (zeg. 4 seconden) onder een reutelend geluid verbroken wordt, bijna iedere keer. de hele carkit lopt dan vast, ik moet het display losrukken en de carkit opnieuw opstarten om hem weer te gebruiken om vervolgens weer hetzelfde te krijgen bij de volgende inkomende call.
Niet bruikbaar dus.
3. Uitgaande gesprekken werken soms wel, soms niet, maar natuurlijk altijd niet als het t dringend is.
4. TomTom: alleen de eerste paar (soms maar ééntje) aanwijzingen komen via blutooth netjes op de frontspeakers terecht, maar daarna niets meer, ook niet hoorbaar op de iPhone zelf en soms ook wel (niet reproduceerbaar).
5. Als ik Google Maps app gebruik als navigatie heb ik helemaal geen enkel probleem: alle gesproken aanwijzigenen (in brak Engels, dat wel) komen via blutooth netjes op de speakers terecht, soms een klein beetje afgekapt, maar meestal niet. In een andere auto heb ik ontdekt dat Google Maps op de iPhone het telefoon profiel (!) gebruikt voor de gesproken berichten, ik weet niet wat TomTom gebruikt, niet getest. Bij gebruik van het telefoonprofiel worden alle berichten vanaf het begin altijd een beetje afgekapt, zo blijkt (in die andere auto).
6. Ik heb voorst alle andere hierboven besproken problemen en afhankelijkheden altijd al gehad vanaf het begin tot nu.

Ik heb dit zoals gezegd al vanaf de 3GS, jailbroken op 5.1.1 tot en met mijn huidige 4GS jailbroken op 6.1.2 Ik ben nog niet over op 7.0.4, maar als ik het bericht hierboven lees, wordt het er niet beter op: het lijkt dat met FW 7 meer mensen er last van hebben, waar ik tot nu toe een roepende in de woestijn leek.
De Parrot heeft alle FW updates achter de rug en zit momenteel op de laatste variant, maar dat blijkt helemaal niets uit te maken.

Heel voorzichtig trek ik de volgende voorlopige conclusies:
a. Omdat gesproken berichten bij navigatie met Google Maps app wel altijd werken, gebruikt TomTom klaarblijkelijk een ander blutooth profiel. De samenwerking tussen TomTom op de iPhone (3GS 5.1.1. en 4GS 6.1.2) en de MKi9200 is dus niet kosher op dat punt.
b. Ik heb nog nooit een oplossing gevonden voor de verbrekende verbindingen (na 4 seconden e.d.) en dat maakt de MKi9200 voor mij onbruikbaar en dat vind ik heel heel erg jammer van het geld en de inbouwkosten.
c. Wellicht liggen de problemen aan jailbreaken, tenslotte wordt Mobile substrate (whatever that is) gewijzigd daardoor en dat kan theoretisch problemen opleveren, maar als ik de berichten hierboven lees met niet-jailbroken iPhones die weliswaar op FW7 dezelfde symptomen bij TomTom opleveren (ik lees niets over verbrkende verbindingen echter) ben ik daar voorzichtig mee, het kan te kort door de bocht zijn en aan geheel iets anders liggen.

Acties:
Op basis van bovenstaande berichten ga ik met mijn oude 3GS, die voorzien is van 6.1.2 maar niet jailbroken is, testen voor wat betreft de inkomende gesprekken binnekort, lukt het dan wel goed., ligt het aan jailbreaken, lukt het alsnog niet, staat ik nog net zo in het donker met dit brakke MKi9200 product, helaas.
Ik kan echter TomTom daarmee niet testen, want mijn vrouw (die de 3GS gebruikt) gebruikt een ander iTunes account en daar zit TomTom niet op....beetje dure test om er nog eentje bij te kopen...en jailbreaken willen we nu juist niet op dat ding voor de test.

Iemand anders nog ideeën?

Oh, BTW, Parrot geeft in het geheel niet thuis bij deze problemen en wijt het aan jailbreaken (lekker makkelijk...).
__________________
Is there life beyond 140 characters?
  #11  
Oud 15-01-14, 19:26
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

Parrot helpdesk doet niets met de vraag omtrent een update. Ze hebben het over de standaard antwoorden als Bluetooth verbindingen Vergeten en opnieuw pairen en dat soort onzin ondanks dat ik duidelijk aangegeven heb wat ik allemaal al heb getest. Tja lezen schijnt erg moeilijk te zijn voor menig helpdesker.
Voorlopig denk ik dat iOS 7 niet helemaal goed zit vwb Bluetooth. Alle andere zaken werken perfect, echt geen gedonder met wat dan ook.
Mijn workaround: via het Parrot menu naar Bluetooth en Verbinden (daar staat uitsluitend mijn 4S) waardoor ik de muziek van mijn 4S ten gehore krijg via de luidsprekers en het volume keurig afneemt tijdens navigatie aanwijzingen gedurende de hele rit! Niet helemaal wat ik wil want het liefst heb ik geen of heel zacht muziek in de auto wat helaas niet appart in te stellen is. Wel de navigatie stem is in volume te wijzigen, uitsluitend de muziek is niet in te stellen in deze combinatie.
  #12  
Oud 17-01-14, 09:40
scribbley scribbley is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 7
Standaard

Misschien een stomme vraag, maar draait er ook iets mee op de achtergrond? Ik kwam erachter als ik de app flitsnav op de achtergrond laat mee draaien dan vallen er bij mij ook delen van de instructies weg. Als ik flitsnav afsluit dan heb ik geen problemen.
  #13  
Oud 17-01-14, 14:41
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

Neen, dit is al gechecked.
  #14  
Oud 17-01-14, 15:14
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Je kunt om te testen ook tomtom met jouw account en inlog gegevens op haar 3GS installeren.
  #15  
Oud 17-01-14, 15:48
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard TomTom stembegeleiding werkt niet op Parrot MKi9200

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Je kunt om te testen ook tomtom met jouw account en inlog gegevens op haar 3GS installeren.
Ja, dat las ik inderdaad elders gisteren, dat je op één iDevice meerdere iTunes accounts kunt instellen, dus dat kan inderdaad, bedankt! Ik ga dat uitproberen, maar eerst eens testen of het telefoongedeelte wel werkt met haar 3GS op de Parrot...als ze nu eens die iPhone wil afgeven (ik bedoel, de hele dag whatsappen gaat toch vervelen op den duur? of niet?), zodat ik kan testen...
  #16  
Oud 17-01-14, 17:45
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik heb dat probleem ook gehad, alleen gebruik ik mijn parrot niet dagelijks. Min het verleden lag dit aan tomtom zelf. Want navigon werkt prima icm de parrot. Laatste keer dat ik het heb gebruik was met mb iphone 5 en ios 7. Dit werkte toen naar behoren.
Je kunt inderdaad met jouw account inloggen, tomtom er op en klaar. Mocht je tomtom willen updaten op de 3GS dat moet je dat wel doen met jouw account. Anders werkt dit niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Parrot MKI9200 speelt geen muziek af duvel81 Muziek, foto & video 3 15-05-13 11:11
Iphone 3GS & Parrot MKi 9200 connectie valt weg ericattack iPhone algemeen 0 05-10-12 14:57
Parrot mki9200 met iOS4 qarizma iPhone accessoires en onderdelen 44 26-02-12 11:52
parrot mki9200 bennyrh iPhone accessoires en onderdelen 0 27-07-11 13:36
Parrot mki9200 kwaliteit met iphone 3G 16GB Wim1978 iPhone accessoires en onderdelen 1 14-03-09 00:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:39.