iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Agenda gezocht met gps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/148369-agenda-gezocht-gps.html)

Gotty 22-11-13 07:50

Agenda gezocht met gps
 
Hoi allemaal, ik ben opzoek naar een complete agenda met gps, dat wil zeggen dat wanneer ik binnen (bijvoorbeeld) 10 meter ben van een coordinaat, dat dan de alarmbel gaat rinkelen dat ik iets moet doen op die locatie, hij moet ook te syncen zijn met google agenda en/of de standaard agenda app.

Als iemand zo'n compleet programma weet zou dat mooi zijn.

colliehome 22-11-13 08:54

de originele Reminders app doet dat

Gotty 22-11-13 13:24

Ik heb net een paar printscreens gezien en dat moet hem zijn. Dankjewel!

Gotty 23-11-13 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 936091)
de originele Reminders app doet dat

Hoi, ik heb hem geinstalleerd en er zit geen locatiefunctie meer in. Maar na wat verder kijken in de appstore, heb ik wat meer van die apps gezien, maar nu begin ik mij af te vragen welke apps locatiebepaling via gsmmasten gebruiken, en welke apps locatiebepaling via gps gebruiken. En of het data kost.

Ik las gisteravond geloof ik dat gps wordt uitgezonden door een satelliet en wordt opgevangen door (in dit geval) een iPhone.
Maar nou lees ik net op een amerikaans forum dat gps wordt bepaald doormiddel van het pingen naar gsmmasten dus ik snap er niets meer van. Dit is de link naar dat forum. Wat ik wil is dus een locatiegestuurde reminder, die zo weinig mogelijk data gebruikt.

ASNNetworks 23-11-13 00:47

Geïnstalleerd? de originele reminders app staat standaard op je iPhone! Als je je telefoon in het Nederlands hebt ingesteld heet de app 'Herinneringen'. Via daar kan je precies doen wat jij wilt.

freestyle4all 23-11-13 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gotty (Bericht 936260)
...maar nu begin ik mij af te vragen welke apps locatiebepaling via gsmmasten gebruiken, en welke apps locatiebepaling via gps gebruiken. En of het data kost....

Zoals hierboven al staat:
Reminders/Herinneringen staat standaard op je iPhone.
Die doet (ongeveer) wat je wilt.

Je moet twee dingen uit elkaar houden:
- Lokatiebepaling via GPS gaat via de satelliet (voor nauwkeurigheid wordt er meer gebruikt, maar dat gebruikt geen data). GEEN data dus.
- Het aanwijzen van je lokatie op een kaart kost WEL data. Omdat Herinneringen geen offline kaarten heeft, wordt dat online binnengehaald.

Dat zal ook het geval zijn bij elke andere gelijksoortige app.
Alleen een dedicated navigatiesysteem heeft kaarten op je iPhone staan.

Gotty 23-11-13 11:29

Nog iets verder doorgezocht en die locatiebepaling zit niet op een ipad met alleen Wi-Fi, dus wachten totdat mijn nanosim binnen is voor de iphone en dan is me dat hoop ik ook duidelijk, bedankt voor de hulp mensen!

Bubbly 24-11-13 02:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 936270)
Je moet twee dingen uit elkaar houden:
- Lokatiebepaling via GPS gaat via de satelliet (voor nauwkeurigheid wordt er meer gebruikt, maar dat gebruikt geen data). GEEN data dus.
- Het aanwijzen van je lokatie op een kaart kost WEL data. Omdat Herinneringen geen offline kaarten heeft, wordt dat online binnengehaald.

Het tonen van je locatie in een kaarten app kost geen data. Het downloaden van de kaartinhoud kost wel data. Heb het niet recentelijk uitgeprobeerd, maar in het buitenland laadde ik het deel waar ik was van de kaart in via Wi-Fi, waarna ik middels GPS mijn locatie prima kon volgen. 0 dataverbruik, zat ook geen geldige simkaart in op dat moment :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.