iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: TomTom mogelijk via Jailbreak? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/15584-tomtom-mogelijk-via-jailbreak.html)

Chrisjuh 06-07-08 13:19

TomTom mogelijk via Jailbreak?
 
Hey

Is het mogelijk om via Jailbrake TomTom op je Iphone te krijgen? Of een of ander navigatiesysteem? Google Maps lijkt niet geschikt daarvoor. Ook wil ik gesproken navigatie.

Alvast bedankt
Chris

Destiny 06-07-08 13:27

Nee dit is niet mogelijk.

Verplaatst naar Native iPhone Applicaties

Chrisjuh 06-07-08 13:34

Waarom zou dit niet werken?

msunique 06-07-08 13:34

waarschijnlijk komt het in de AppStore voor de 3G iPhone:)
maar nu is het niet mogelijk...

Destiny 06-07-08 13:37

Of dat het in de App Store komt is de vraag. Apple heeft verboden om zulke progjes te maken.

Chrisl 06-07-08 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 135272)
Of dat het in de App Store komt is de vraag. Apple heeft verboden om zulke progjes te maken.

Ze hebben het verboden omdat ze waarschijnlijk met hun eigen navi software willen komen.....

colliehome 06-07-08 16:25

Graag "on-topic" te blijven , rest wordt verwijderd.

forum.bericht 06-07-08 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 135292)
Ze hebben het verboden omdat ze waarschijnlijk met hun eigen navi software willen komen.....

Dat verhaal " ... verboden door Apple ..." is de interpretatie van 1 enkel persoon betreffende een voorwaarde voor de Appstore. Zijn interpretatie is volgens de meesten onjuist.

Er is wel een heel ander motief waarom niet in de Appstore.

Allereerst is de prijs aan een maximum gebonden (inbegrepen de commissie die Apple ontvangt), daarnaast is de omvang van pakketten aan een maximum gebonden. Kans is erg groot dat TomTom aan die beide eisen niet kan voldoen.

Ook verwacht ik dat bedrijven als TT helemaal geen interesse hebben om via de Appstore te verkopen en dus gewoon hun produkten zelf gaan verkopen (geen afdrachten aan Apple en zeer zeker niet onder de knoet van Apple) en gewoon een installer schrijven, bijvoorbeeld in de stijl van TT Home.

iMick 06-07-08 17:35

hoop dat navi apps snel komen van apple of wie dan ook
is chill voor studenten die is op reis willen :p

firestarter 07-07-08 14:19

Enige redding van een goed navi pakket op de iPhone is gewoon dat Apple zich er niet teveel mee moet bemoeien.

houseguru 07-07-08 19:39

Tsja d'r mag zoveel niet. Voornaamste reden waarom dit niet gaat werken is volgens mij omdat Apple de poort voor het bluetooth signaal zodanig heeft beveiligd / gesloten dat deze bijv. niet met een GPS muis kan communiceren.

ButcherJF 07-07-08 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 135768)
Tsja d'r mag zoveel niet. Voornaamste reden waarom dit niet gaat werken is volgens mij omdat Apple de poort voor het bluetooth signaal zodanig heeft beveiligd / gesloten dat deze bijv. niet met een GPS muis kan communiceren.

Dat lijkt me niet. De nieuwe 3G heeft een eigen AGPS-voorziening, dus die heeft bluetooth niet nodig om te kunnen navigeren. Ik vermoed dat Apple zich over de eerste generatie wat minder (niet?) druk maakt nu de productie daarvan is gestaakt. En inderdaad, daarvan is bluetooth min of meer dichtgezet.

Ik herinner me van Nokia dat die (met de N95) zelf abonnementen verkocht om te kunnen navigeren. Misschien dat Apple eenzelfde strategie gaat hanteren. Zonder abonnement kun je dan hooguit je positie bepalen via GPS (icm internet).

BartB 26-11-08 01:24

Is er nou nog steeds geen navigatie app die mij vertelt waar ik heen moet? Nou heb ik toch de "Mother of all Cell phones", het ding kan álles, houdt zelfs het thuisfront op de hoogte van mijn (tamelijk) exacte lokatie, maar een navigatiesysteempje is er niet voor? Bizar.

Y-Less 26-11-08 02:03

In maart 2008 heeft een bedrijf al een navigatie systeem voor de iPhone gemaakt alleen ze kunnen het niet aanbieden aan de iPhone owners omdat er een belangerijk ding in mist; De ontbrekende handset voor 3rd party developers in de SDK die apple niet wil vrijgeven.

YouTube - iGo8 running on iPhone!

OOOH 26-11-08 20:24

Ze hoeven het toch via de appstore te distributeren...
Cydia icm license is natuurlijk ook een optie...

lnn.art 26-11-08 22:40

Even een aanvulling op die van forum.bericht..

Ik denk ook dat Apple een soort van filosofie hanteert; en die mag ik wel..
Als je kwaliteit foto's wilt maken, gebruik dan gewoon je spiegel-reflex.. En als je wilt navigeren; gebruik dan TT.. Deze zijn ervoor gemaakt..

De GPS functie in maps is voornamelijk voor wandelaars; hoe fijn dat je eff kan checken waar je bent in een stad als NY, San Fransisco of Amsterdam :P.. En 2mp cammetje lijkt me voor contactpersoon-fotoos, bedrijfskaartjes e.d... Simpelere dingen..

mrsplendid 27-11-08 00:29

Is het tegenwoordig niet de toekomst dat juist al die dingen in 1 zitten?
Zoals nokia met de navigator komt en sonny ericsson met een 8,1 mp camara telefoon? enz enz?

Ichigo 27-11-08 01:13

Aan de eene kant vind ik google maps juist geweldig maar aan andere kant niet, omdat het van internet gebruikt maakt en de gps niet te gebruiken is zonder internet verbinding.

The Doctor 27-11-08 02:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art (Bericht 223504)
Even een aanvulling op die van forum.bericht..

Ik denk ook dat Apple een soort van filosofie hanteert; en die mag ik wel..
Als je kwaliteit foto's wilt maken, gebruik dan gewoon je spiegel-reflex.. En als je wilt navigeren; gebruik dan TT.. Deze zijn ervoor gemaakt..

De GPS functie in maps is voornamelijk voor wandelaars; hoe fijn dat je eff kan checken waar je bent in een stad als NY, San Fransisco of Amsterdam :P.. En 2mp cammetje lijkt me voor contactpersoon-fotoos, bedrijfskaartjes e.d... Simpelere dingen..

Niet mee eens...
Zo kun je de lijn doortrekken, wil je muziek luisteren: gebruik je MP3 speler, wil je telefoneren: gebruik een GSM, wil je mailen: gebruik een PC... :p
De iPhone is nu eenmaal een toestel dat het allemaal kan, en dan wil ik het er ook kunnen uithalen :rolleyes:

Y-Less 27-11-08 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OOOH (Bericht 223409)
Ze hoeven het toch via de appstore te distributeren...
Cydia icm license is natuurlijk ook een optie...

Nee,

Off-topic
Ik heb vannacht me iPhone gejailbreaked maar de 2 installer applicaties vallen me vies tegen tegenover toen met 1.1.4 op een iPod Touch. Echt nutteloze applicatie's, Ik heb nu aan het restoren naar non jailbreaked en koop straks een 50 EUR iTunes Card om aan me account toe te voegen om apps te downloaden.



Ik vindt het gewoon niet iets voor een Jailbreaked app zoals Installer of Cydia om je software te verspreiden. Dit zou gewoon via de AppStore moeten gaan.

jerrevds 27-11-08 15:08

Citaat:

More to come in the following weeks (Yes, turn-by-turn directions are coming, step-by-step http://xgps.xwaves.net/wp-includes/i...icon_smile.gif )
Binnenkort kun je xgps mischien gebruiken (is wel via cydia), je kan nu op voorhand al wat kaarten inladen, en xgps houdt die dan bij zodat je ook zonder itnernet kaarten kunt gebruiken (je moet natuurlijk wel op voorhand weten waar je zit).

En als ze die turn-by-turn navigatie erdoor krijgen gaat hij zeker de mooie richting uit :D
(als die functie in offline mode eschikbaar is)

Wally21 27-11-08 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Y-Less (Bericht 223571)
Ik vindt het gewoon niet iets voor een Jailbreaked app zoals Installer of Cydia om je software te verspreiden. Dit zou gewoon via de AppStore moeten gaan.

Ik snap je punt, maar ja als Apple van alles afkeurt dan is het toch een goed alternatief.

Ichigo 27-11-08 16:29

Heb Xgps er nu op maar hele kaart van Nederland en Belgie downloaden duurt wel erg lang.

Ichigo 27-11-08 16:38

Moet wel toegeven dat Appstore kwalitatief beter is dan cydia.

OOOH 27-11-08 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ichigo (Bericht 223800)
Heb Xgps er nu op maar hele kaart van Nederland en Belgie downloaden duurt wel erg lang.

En waarmee kan je die kaarten nu op je iphone bekijken?

Ichigo 27-11-08 16:54

Weet niet heb Xgps er weer af gegooit

superloek 28-11-08 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art (Bericht 223504)
Even een aanvulling op die van forum.bericht..

Ik denk ook dat Apple een soort van filosofie hanteert; en die mag ik wel..
Als je kwaliteit foto's wilt maken, gebruik dan gewoon je spiegel-reflex.. En als je wilt navigeren; gebruik dan TT.. Deze zijn ervoor gemaakt..

De GPS functie in maps is voornamelijk voor wandelaars; hoe fijn dat je eff kan checken waar je bent in een stad als NY, San Fransisco of Amsterdam :P.. En 2mp cammetje lijkt me voor contactpersoon-fotoos, bedrijfskaartjes e.d... Simpelere dingen..

lol al ik dat allemaal in me zak moet stoppen heb ik veel zakken nodig en de iphone is daar gewoon handig in ik zit n de evenmenten wereld als freelancer en de iphone is gewoon mijn kantoor hoef ik niet teveel mee tenemen en heb alles bij de hand

BartB 28-11-08 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art (Bericht 223504)
Even een aanvulling op die van forum.bericht..

Ik denk ook dat Apple een soort van filosofie hanteert; en die mag ik wel..
Als je kwaliteit foto's wilt maken, gebruik dan gewoon je spiegel-reflex.. En als je wilt navigeren; gebruik dan TT.. Deze zijn ervoor gemaakt..

Vind ik een beetje flauwekul. Dan kun je ook zeggen: pak voor je browser en e-mail je notebook met UMTS/Wi-Fi-kaartje maar. Die is er voor gemaakt. M.a.w.: als je die filosofie doorvoert ben je terug bij de oer-telefoon. Bellen en gebeld worden, en that's it.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:36.