iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: Iphone 3G GPS (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/16767-iphone-3g-gps.html)

Raven 20-07-08 12:25

Iphone 3G GPS
 
hey
kan iemand mij is uitleggen hoe de gps werkt van de iphone ?
moet je nu continu netwerk hebben ?
of kan je gwn rond lopen en dan gps aan doen en die vint u want tot nu tot moet die mij altijd vinden via netwerk :confused:
als iemand me het effe wilt uitleggen ?
vriendelijke groeten

macfreaker 20-07-08 12:41

// Heb deze verplaatst naar ervaringen.
Voor gebruik van de gps moet je een continue internet verbinding hebben Wi-Fi of 3G en dan werkt ie bijna nauwkeurig heb ik ergens gelezen.

ViktorV 20-07-08 13:01

GPS moet direct 'line of sight' hebben met meerdere sattelieten. Betekend dus dat je buiten moet zijn. De iPhone 3g maakt daarnaast gebruik van ondersteuning door positie te bepalen uit een driehoeksmeeting van GSM masten (je bent met GSM altijd met 3 masten verbonden). Dit laatste is veel onnauwkeuriger, maar helpt waar je geen satteliet ontvangst hebt.

De huidige Maps applicatie op de iPhone maakt gebruik van kaarten van Google maps, daardoor heb je steeds contact over 3g (UMTS) nodig om de kaarten op te halen.

Voor GPS bepaling is dat niet nodig, voor Maps wel. Het wachten is op een native navigatie programma, a'la TomTom, waarbij de kaarten op het device zelf staan en de GPS chip alleen gebruikt wordt voor het doorgeven van hoogte en breedte graden (dat is nl. de info die een GPS chip doorgeeft)

Raven 20-07-08 13:33

ok thx :) nu weet ik al meer

AzadPiran 31-07-09 17:32

Hallo mensen,

Ben analfabeet op iPhonegebied. Ik heb wel Navigon geinstalleerd en nu is mijn vraag of het hebben van een netwerkverbinding vereist is om te kunnen navigeren.

Bvd,

Azad

WDS001 31-07-09 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AzadPiran (Bericht 331898)
Hallo mensen,

Ben analfabeet op iPhonegebied. Ik heb wel Navigon geinstalleerd en nu is mijn vraag of het hebben van een netwerkverbinding vereist is om te kunnen navigeren.

Bvd,

Azad

Neen, in de iPhone 3G en 3GS zit een GPS-chip waarmee je zonder netwerkverbinding kan navigeren overal (ook in het buitenland) en gratis! :rolleyes:

schulo 04-08-09 11:27

Ik heb een oude simkaart in mijn iPhone 3g zitten (niet 3g compatibel) en helaas... GPS werkt niet.
Het lijkt een voorwaarde te zijn dat je 3G verbinding kunt maken alvorens er GPS verbinding tot stand kan worden gebracht.
Ik heb het getest met twee iPhones 3G.
Iemand anders hier ervaring mee?

PaulSe 04-08-09 11:54

Het lijkt me klinklare onzin dat je een 3G verbinding nodig hebt om gebruik te maken van GPS. Dit staat volledig los van elkaar. Als je A-GPS kunt gebruiken ter ondersteuning van het GPS-signaal heb je wel een dataverbinding nodig.

biatch 04-08-09 22:10

Ik heb prepaid en heb net even getest 15 minuten Navigon aan was ik wel bijna 0.50 cent kwijt. En als me beltegoed op is krijg ik ook geen GPS verbinding. zijn er meerdere die dit opgevallen is?? of kan testen!!

wtv 06-08-09 08:34

hallo
heb navigonmobile op de iphone geeft elke keer aan
wacht op gps verbinding
uiteraard buiten gebruikt
jammer dat het niet werkt
kan iemand mij vertellen
wat voor oplossing hier voor is?
alvast bedankt!

sjaakstar 08-08-09 17:53

Hallo ik heb net een iphone 3gs gehaald. wanneer ik maps gebruikt en ik zet het op gps. geeft hij aan dat ik in een totaal andere locatie bevind. hoe kan je deze aanpassen??

gr

ButcherJF 08-08-09 20:20

Als je (buiten!) op het icoontje linksonder klikt gaat ie zoeken en zal vermoedelijk toch wel heel dicht bij je huidige lokatie komen. Kan een eerste keer wel langer duren trouwens.

sjaakstar 08-08-09 20:22

Jah dat had ik al gedaan. alleen help het niet echt. is er niet een mogelijkheid dat je het handmatig kan veranderen

WDS001 08-08-09 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjaakstar (Bericht 335649)
Jah dat had ik al gedaan. alleen help het niet echt. is er niet een mogelijkheid dat je het handmatig kan veranderen

Is niet mogelijk..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:19.