//

Welke goede app voor Off-Line navigatie in buitenland

Welke goede app voor Off-Line navigatie in buitenland discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Welke app zouden jullie aanraden, of gebruiken jullie voor Off-Line in eerste instantie in het buitenland te gebruiken (nu het Griekse eiland Kreta). Dus gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-09-16, 10:38
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard Welke goede app voor Off-Line navigatie in buitenland

Welke app zouden jullie aanraden, of gebruiken jullie voor Off-Line in eerste instantie in het buitenland te gebruiken (nu het Griekse eiland Kreta). Dus gewoon zuivere navigatie van A naar B is eigenlijk voldoende, verkeersinfo, flitspalen en zo hoeft niet. Mocht de app ook toeristische tips of bezienswaardigheden bevatten zou dat leuk zijn maar is geen must.
Nadien zou ik dan graag de app ook On-Line hier in België wensen te gebruiken, maar dus dan wel met wat meer info.
Misschien tevens hier toch ook even informeren welke ervaring jullie hebben met Off-Line navigatie. Zoals, past de navigatie zich dan wel voldoende vlot aan als je bijvoorbeeld afwijkt van de instructies (door bijvoorbeeld weg versperringen of vergissingen van u of zo). En ook kies je best voor een app welke kaarten per land laat downloaden (in verband met gebruikte geheugenruimte), of liever toch een Europese kaart (in verband met navigatie van land naar land bijvoorbeeld). Alle andere info die jullie wensen te delen is natuurlijk ook welkom.

Sorry, ik weet dat dit soort vraag hier waarschijnlijk al talloze keren aan bod kwam, maar de meeste die ik hier vond zijn al een tijd geleden hier behandelt geweest en ik wou toch even wat actuele info.

Mvg, Vic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-16, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Navigon doet alles wat gij wenst (maar kost een paar centjes).
  #3  
Oud 28-09-16, 11:02
mack2000 mack2000 is offline
• iOS 12.4
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

Ik gebruik Sygic naar volle tevredenheid.
Regelmatig aanbiedingen. Kaarten los downloaden.
Lastige is dat als je een route vanuit website wenst, deze planner niet wordt gebruikt maar kaarten.
  #4  
Oud 28-09-16, 11:16
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb voor dit soort gevallen maps.me er op staan. is gratis en werkt eigenlijk best wel goed.
  #5  
Oud 28-09-16, 11:20
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Thx voor de snelle reacties. Ik ga ze zeker bekijken jullie tips
En wat denken jullie van Google maps? En heeft er iemand ervaring met Mavmii?
  #6  
Oud 28-09-16, 13:55
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Ja, zowel Navigon als Sygic kosten idd wat centjes. Maar zoals met alles zal prijs en kwaliteit wel een relatie met elkaar hebben veronderstel ik.

Mvg, Vic
  #7  
Oud 28-09-16, 14:07
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

dat iets (meer) geld kost wil niet automatisch zeggen dat het beter is. Voor mij volstaat maps.me prima voor de keren dat ik het gebruik. Online navigatie gebruik ik eigenlijk altijd waze voor.
  #8  
Oud 28-09-16, 20:44
spikker spikker is offline
• iOS 10.1.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 19
Standaard

Here is ook een goede gratis app voor offline navigeren
  #9  
Oud 28-09-16, 21:23
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Bij Here (n ook google) moet je dan wel vooraf kaarten downloaden?
  #10  
Oud 28-09-16, 22:09
spikker spikker is offline
• iOS 10.1.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 19
Standaard

Ja dat wel
  #11  
Oud 29-09-16, 00:10
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Bij Here (n ook google) moet je dan wel vooraf kaarten downloaden?
Je kunt bij Here (net als bij Sygic) kaarten downladen. Maar dat beschouw ik niet als een 'moeten'. Deze optie maakt het immers mogeiijk om zonder internetverbinding - en dus gratis - te navigeren. Vooral aantrekkelijk in het buitenland.

Vergelijk Here - Sygic:
Here werkt inmiddels ook aardig voor wandelen en fietsen.
Sygic heeft mooiere kaarten.
In Here hoef je adressen niet volgens strikte regels in te voeren, moet bij Sygic wel (land, plaats, straat, huisnr.)
Sygic kan goed uit de voeten met adressen in contacten.
Ik heb jaren geleden Sygic voor Westeuropa gekocht en krijg sindsdien de updates gratis. - en het is ook beter geworden.
Beide pikken snel de draad op als je van de voorgetelde route afwijkt.

Sygic in combinatie met Sygic Travel is heel aardig voor verkenningen in steden.
Voor beperkt aantal plaatsen kun je daarvoor ook gebruik maken (gratis) van Lonely Planet - Guides.
  #12  
Oud 30-09-16, 12:55
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spikker Bekijk bericht
Here is ook een goede gratis app voor offline navigeren
Even voor alle duidelijkheid, maar bedoelt u daarmee Here WeGo van Here Apps LLC of toch iets anders?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glotter Bekijk bericht

In Here hoef je adressen niet volgens strikte regels in te voeren, moet bij Sygic wel (land, plaats, straat, huisnr.)
Ik ben voor de moment bezig een paar apps aan het uitproberen, en vergelijk daarvoor Sygic met en gratis app (Maps.me of MavMii) . Het klopt idd. dat je in Sygic het adres vrij strikt moet inbrengen, maar kun je überhaupt in een gratis app wel een huisnummer ingeven? Mij lukt het op het eerste zicht niet zo direct.

Mvg, Vic
  #13  
Oud 30-09-16, 13:21
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

1. Met 'Here' wordt bedoeld de iPhone app: HERE WeGo.

(Het was ooit 's van Nokia, is inmiddels eigendom van een aantal autofabrikanten (die het willen gebruiken in hun auto's), zo las ik.)

2. In 'Here' kun je ook huisnummers invoeren.
En je kunt opgeven dat je contact-adressen in 'Here' worden gebruikt (kan overigens ook met Sygic). Van die optie maak ik veel gebruik.
  #14  
Oud 30-09-16, 14:38
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Thx voor de verduidelijking. Here ziet er idd op het eerste zich ook wel ok uit. Enkel wat ik niet zo direct kan vinden, van welke landen zijn er kaarten standaard voorhanden.

Zoals met alles zal iedere app wel zijn ++ hebben en waarschijnlijk ook zijn --. En wat iemand de beste vind, zal iemand anders maar niets vinden. Ik ga er nu de volgende weken een aantal in de auto wat uittesten. Al laat Sygic je wel niet veel tijd alvorens tot aankoop over te gaan.

Iedereen uiteraard hartelijk dank voor de inbreng.

Mvg, Vic
  #15  
Oud 30-09-16, 15:13
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 Bekijk bericht
Enkel wat ik niet zo direct kan vinden, van welke landen zijn er kaarten standaard voorhanden.
Als je naar het menu van Here gaat, dan zie je de optie Kaarten downladen. Als je daarnaar toegaat, zie je van welke (allemaal Europese) landen je de kaarten kunt downloaden.
Ik neem aan dat dat ook dezelfde kaarten zijn die je online kunt gebruiken.
  #16  
Oud 30-09-16, 17:50
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

ok, Thx gevonden. Kun je ook eventueel een land dat je gedownload heb nadien terug verwijderen (Omdat je bijvoorbeeld na je verlof dat toch niet echt meer nodig zou hebben)

En ten slotte nog, houd Here rekening met verkeersinfo en kun je die zichtbaar maken of zo als je het Online gebruikt,
  #17  
Oud 30-09-16, 19:29
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

1. Ik weet het niet zeker, maar dacht van wel. Begin anders bijv. met Benelux en doe er slechts een land bij als u daarnaar toe wilt.

2. Verkehrsinformatie: kan (zie instellingen), maar dan is een actieve internetverbinding nodig en dus gauw extra kosten.
Ik heb offline meerdere malen naar Italië en in Groot-britannië en in Duitsland genavigeerd en actuele verkeerssituatie niet gemist.
  #18  
Oud 01-10-16, 08:55
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Het terug verwijderen van een land lijkt me niet te lukken.
De verkeersinformatie is enkel om lokaal in belgie te gebruiken hoor, in het buitenland op verlof kan ik ook wel gerust zonder die info.

Kun je Here ook gewoon als kaart onder het rijden gebruiken, dus zonder een bestemming in te voeren. Maar dat de app je toch volgt en dat je aanduiding van snelheid en verkeersinfo krijgt?
  #19  
Oud 01-10-16, 17:25
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 Bekijk bericht
Het terug verwijderen van een land lijkt me niet te lukken.
De verkeersinformatie is enkel om lokaal in belgie te gebruiken hoor, in het buitenland op verlof kan ik ook wel gerust zonder die info.

Kun je Here ook gewoon als kaart onder het rijden gebruiken, dus zonder een bestemming in te voeren. Maar dat de app je toch volgt en dat je aanduiding van snelheid en verkeersinfo krijgt?
1. Wat je dan kunt doen is Here geheel verwijderen, weer installeren en dan die landen downladen die je wilt gebruiken.

2. Volgens mij wel. Maar gewoon proberen zou ik zeggen, als Here niet bevalt / niet toereikend is: geen probleem, verwijderen en iets anders proberen. Dat is het voordeel van een gratis app.
  #20  
Oud 12-10-16, 11:12
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Here: indiviuele landenkaarten verwijderen: kan niet; bij Sygic wel.
Zowel bij Here als bij Sygic kun je kiezen tussen bijv. al dan niet tolwegen.
(Ben momenteel met vakantie in Portigaal en werk met beide navigatie software systemen afwisselend (m.n. als ik me afvraag of verstrekte informatie juist is).

Laatst gewijzigd door Glotter; 16-10-16 om 10:39.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Wat is een goede navigatie app met waypoints, (live) tracking en offline kaarten? mavbambi iPhone Navigatie 1 22-11-15 10:16
Welke navigatie app is aan te raden voor een scooter? rubens116 iPhone Navigatie 0 14-07-13 12:47
Welke goede software voor apple tv 2 edwin32 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 01-03-12 16:48
Off-line navigatie software voor zuidelijk africa EndlessQuest iPhone Navigatie 3 23-01-12 12:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.