iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: Gps met ongeactiveerde simkaart (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/17876-gps-ongeactiveerde-simkaart.html)

Dennis8gb 31-07-08 23:58

Gps met ongeactiveerde simkaart
 
Ik ben vanaf heden ook in bezit van de Iphone 3G van T-mobile :)

maar mijn abbonement gaat pas in oktober (vanwege nummerbehoud en opzegtermijn provider) Dus nu werkt mijn Iphone in feite als Itouch met gps. Alleen doet de GPS het nog niet, is dit normaal en werkt de gps chip toch samen met de 3G chip. Of is er iets mis met de gps.... heeft iemand hier ervaring mee?

bedankt groet

pascalletje 01-08-08 00:17

Sta je wel buiten als je de gps probeert? Binnen heb je weinig kans dat ie het gaat doen...

marcoblom 01-08-08 18:19

ik zit in dezelfde situatie, nog geen gsm, maar gps werkt gewoon. Moet je wel aanzetten en inderdaad naar buiten gaan. En soms een paar minuten wachten.

DutchClick 02-08-08 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoblom (Bericht 158329)
ik zit in dezelfde situatie, nog geen gsm, maar gps werkt gewoon. Moet je wel aanzetten en inderdaad naar buiten gaan. En soms een paar minuten wachten.

Dat is om te beginnen handig, want een gps moet 'zicht'hebben, maar je kunt in Google Maps niets zien, omdat de data niet lokaal aanwezig is, maar over je 3G verbinding naar je iPhone komt.
Kijk of je een gratis progje uit de AppStore kunt halen, dan weet je in ieder geval of ie aan plaatsbepaling doet: Here I Am (2 versies en allebei mwah, maar doen het wel). Verder nog nix nuttigs wat je kan testen zonder data.
Succes!

marcoblom 02-08-08 12:37

ach ja, natuurlijk. Ik zit buiten nog binnen bereik van m'n Wi-Fi.

Dennis8gb 02-08-08 18:58

Dan moet ik het toch eens beter gaan uitproberen, ik ging ervanuit dat gps altijd aanstaat. Maar dus ook maar 3G aan zetten

Wat betreft de app store, ik krijg mijn apple id niet afgerond omdat ik het clickandbuy account niet geactiveerd krijg. Hij stuurt geen sms...

Het is gelukt, ik had onder de functie locatievoorzieningen geen gps verwacht. In ieder geval bedankt voor de hulp. Nou ga ik toch maar es die handleiding doornemen, mss zijn er nog andere interessante dingen waarvan ik niet op de hoogte ben

12esc 11-08-08 21:27

ik ben sowieso benieuwd hoe je iets kunt doen zonder activatie. Ik heb net de iphone 3g gekocht maar activatie lukt niet omdat ik nog een ben kaart heb. Moet ik dus binnenkort gaan ruilen, maar ik hoop eigenlijk toch al wat applicaties te kunnen installeren. Op dit moment komt ik niet voorbij het scherm waarin staat dat geen geldige sim aanwezig is.

Kan iemand mij helpen?

SkunkfireJoe 11-08-08 21:50

Als je hem niet hebt geactiveerd kun je hem jailbreaken en dan activate phone aanvinken volgensmij.

Agent` 14-08-08 20:06

Kan iemand mij meer info geven over die gps functie? Is dit betalend?:confused:

DutchClick 14-08-08 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agent` (Bericht 169195)
Kan iemand mij meer info geven over die gps functie? Is dit betalend?:confused:

Het antwoord hierop leek me duidelijk uit de eerdere reacties, maar okay. ;-)

GPS op zich is gratis, dit signaal komt gratis uit de lucht. Dat weet je toestel waar je bent, maar het is voor jou ook leuk om te weten. Die gegevens haalt je iPhone dus bij Google Maps vandaan. Dat is op zich gratis, maar het versturen van de gegevens kost wel geld, als je dat niet over Wi-Fi doet en je geen databundel hebt...

Agent` 14-08-08 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchClick (Bericht 169208)
Het antwoord hierop leek me duidelijk uit de eerdere reacties, maar okay. ;-)

GPS op zich is gratis, dit signaal komt gratis uit de lucht. Dat weet je toestel waar je bent, maar het is voor jou ook leuk om te weten. Die gegevens haalt je iPhone dus bij Google Maps vandaan. Dat is op zich gratis, maar het versturen van de gegevens kost wel geld, als je dat niet over Wi-Fi doet en je geen databundel hebt...

Okey even zien bij proximus hoeveel dat kost... Ik hou mijn hart al vast.:rolleyes:
Alvast bedankt voor de reactie.

DutchClick 14-08-08 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agent` (Bericht 169212)
Okey even zien bij proximus hoeveel dat kost... Ik hou mijn hart al vast.:rolleyes:
Alvast bedankt voor de reactie.

Die data load zal ook wel meevallen. Let op dat je dit alleen in B doet en niet in het buitenland!!! Spelen met iPhone MOET! :cool:

HMS 21-08-08 22:45

Bij mij (binnen) doet de GPS het niet (abbo pas in september geactiveerd). Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik geen netwerk heb.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de GPS in de iPhone niet een volwaardige GPS chip is, maar een Assisted-GPS chip. Die ook gebruikt maakt van zendmasten, moet je natuurlijk wel bereik hebben. Iemand die dit kan bevestigen / gerucht uit de wereld helpen :P?

DutchClick 21-08-08 22:56

Goed lezen, HMS... ;-)
De GPS is een volwaardige GPS, die ondersteund wordt door dat A-GPS wat je noemt.
En een GPS moet 'zicht' hebben, dus de kans dat ie het binnen doet is klein.
Dichtbij een raam heb je meer kans...
Kijk in de Apps storen naar de blauwe Here I am. Dan zie je in ieder geval of ie het doet, ook al kun je zonder verbinding de kaarten van Google Maps niet gebruiken...

HMS 21-08-08 23:07

Ik zit natuurlijk wel op Wi-Fi ^^. Dus de kaarten van Google Maps doen het wel, alleen als ik op het `cirkeltje` links onderin druk gebeurt er niks. Ik zit hier bij een raam, maar zal morgen wel ff buiten testen dan.

johannes39 24-08-08 00:44

Dennis, weet je wel zeker dat internetten via Wi-Fi gratis is. Mijn abbo is ook nog niet ingegaan, maar ik twijfel om via Wi-Fi te internetten. ik heb ergens gelezen dat je gegevens in je cache geheugen worden opgeslagen en dat t-mobile erachter kan komen dat je op internet bent geweest. Of is dit niet van toepassing via Wi-Fi, maar wel via gps?

zwaan 28-08-08 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johannes39 (Bericht 176215)
Dennis, weet je wel zeker dat internetten via Wi-Fi gratis is. Mijn abbo is ook nog niet ingegaan, maar ik twijfel om via Wi-Fi te internetten. ik heb ergens gelezen dat je gegevens in je cache geheugen worden opgeslagen en dat t-mobile erachter kan komen dat je op internet bent geweest. Of is dit niet van toepassing via Wi-Fi, maar wel via gps?

Wat als ze er überhaupt achter zouden komen? Je doet niks illegaals hoor ;)

DutchClick 28-08-08 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johannes39 (Bericht 176215)
Dennis, weet je wel zeker dat internetten via Wi-Fi gratis is. Mijn abbo is ook nog niet ingegaan, maar ik twijfel om via Wi-Fi te internetten. ik heb ergens gelezen dat je gegevens in je cache geheugen worden opgeslagen en dat t-mobile erachter kan komen dat je op internet bent geweest. Of is dit niet van toepassing via Wi-Fi, maar wel via gps?

Johannes, ik zou me helemaal te wild gaan aan (je eigen - of met toestemming - van de buren) Wi-Fi-signaal! Het toestel is van jou (ook al hang je er financieel 2 jaar aan) en zolang je geen gsm/umts/gprs/edge of ander signaal van T-Mobile gebruikt is er nix aan het handje. Gaan lekker spelen, man! En dat bedoel ik dus letterlijk! Gewoon doen dus! :D

Ironis 29-08-08 01:30

Hmm, hier zijn veel misverstanden. Even wat uitleg:
Wi-Fi: Je eigwen thuisnetwerk kun je ten allen tijde gebruiken met welk apparaat dan ook. Hiervoor kan T-Mobile geen kosten rekenen, laat staan dat ze ooit kunnen weten dat je hier op bent ingelogd! Gewoon veilig, net als met je PC of Mac.

GPS (of A-GPS): GPS is een chip in je telefoon die satellietsignalen ontvangt. Dit heeft op zichzelf NIETS met telefoonmasten te maken. Je telefoon bepaalt dus aan de hand van de signalen van GPS satellieten waar hij zich bevindt. Dit kost niets! (TomTom kost immers ook geen geld bij gebruik!). A-GPS is Assisted-GPS. Dit houdt in dat je telefoon ook via telefoonmasten grofweg KAN bepalen waar deze zich bevindt. Dit kost ook niets, ook al heb je geen dataabonnement. Dit werkt gewoon aan de hand van signaalsterkte van een aantal telefoonmasten in de buurt. Ook gratis dus! Let wel op, dat het signaal van de satelliet zodanig zwak is, dat het niet door gebouwen of dicht begroeide parken / bossen heen gaat, dit is ook de reden dat je je tel bij een raam moet houden, of buiten moet staan om het te gebruiken!

GPS testen: Ga bij je huis buiten staan, zet je Wi-Fi verbinding aan en open google maps. Na enkele ogenblikken (mits je een simkaart er in hebt), zie je een grote blauwe cirkel verschijnen, dit is een grove locatiebepaling aan de hand van de telefoonmasten in de buurt. Als je nog wat langer wacht wordt dit een blauw puntje. Als je het blauwe puntje ziet heeft je toestel zich gelocked op de satellieten, en werkt je GPS chip dus!

Nog onduidelijkheden?
Kortom: GPS is gratis (satellieten zijn eigendom van het leger van de VS, die ze ter beschikking stelt aan de hele wereld aan iedereen die een GPS ontvanger heeft)
Wi-Fi thuis is gratis. T-Mobile kan niet eens achterhalen of je op dat netwerk zit (zou ook sterk tegen privacywetgeving gaan!)
Dataverbinding met je telefoon (GPRS/3G) zonder abonnement is duur! Zorg er dus voor dat je GPS icm google maps alleen test mits je een Wi-Fi verbinding kan leggen, of een databundel hebt (iPhone abo, of ander data abonnement).

dorus 29-08-08 20:30

Ik had eerst ook dat ik niet kon vinden waar ik was met gps, toen was mijn abo ook nog niet in gegaan. Ik heb hem toen wel in een hotel moeten testen (binnen dus) misschien lag het daar aan. Maar nu ik thuis ben en is mijn abo al geactiveerd werkt gps voor mij nu ook binnenshuis (duurt dan wel behoorlijk lang)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:36.