iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: iphone egypte zonder gps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/18406-iphone-egypte-zonder-gps.html)

luka 07-08-08 00:42

iphone egypte zonder gps
 
hier een egyptische iphone blog:Digital Tox (staan meerdere berichten, dus scroll :) )

staan wel wat interessante dingen...

GPS zou daar niet standaard op telefoons mogen...

prijs 40 tot 60 % hoger dan VS, maar in egypte hebben ze normaal nooit abos.....


en waarschijnlijk ook 22 aug..

hababam 07-08-08 04:47

hebben ze een simlock daar ?

avdwerf 07-08-08 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hababam (Bericht 162777)
hebben ze een simlock daar ?

Als je het bericht leest, zie je dat dat niet waarschijnlijk is...

Guest-20230818000136 10-08-08 11:14

Misschien dat daarom de core location blacklist gemaakt is in de firmware.

johanvcr 05-04-09 17:49

Iphone Egypte zonder GPS
 
Net terug uit Egypte en ik kan bevestigen dat op mijn Nederlandse T-mobile Iphone GPS met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen is.
Alles geprobeerd: met zonder 3G, alle instellingen gereset, uren wachten, rijden, maakt allemaal niet uit. Werkt daar niet: zal via de providers daar zijn geblokkeerd.
Ten overvloede: getest in Hurghada en in Cairo: maakt niets uit.
Ik krijg dus geen GPS fix: wel een onnauwkeurige positiebepaling op basis van gewone netwerk: ongeveer 4 kilometer ernaast. Onbruikbaar dus.

Timmeh_ 05-04-09 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johanvcr (Bericht 274923)
Net terug uit Egypte en ik kan bevestigen dat op mijn Nederlandse T-mobile Iphone GPS met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen is.
Alles geprobeerd: met zonder 3G, alle instellingen gereset, uren wachten, rijden, maakt allemaal niet uit. Werkt daar niet: zal via de providers daar zijn geblokkeerd.
Ten overvloede: getest in Hurghada en in Cairo: maakt niets uit.
Ik krijg dus geen GPS fix: wel een onnauwkeurige positiebepaling op basis van gewone netwerk: ongeveer 4 kilometer ernaast. Onbruikbaar dus.

Je bent in ieder geval weer een ervaring rijker ;)

pascalletje 05-04-09 19:53

Op hackint0sh is daar ook een topic over..

[SOLVED for firmware 2.2] GPS Banned in Egypt - Hackint0sh

astrapowerrr 13-09-09 00:36

Als ik daar nu een 3gs aanschaf heeft deze dan een simlock en werkt het gps dan wel in Nederland?

kal_el 13-09-09 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door astrapowerrr (Bericht 350588)
Als ik daar nu een 3gs aanschaf heeft deze dan een simlock en werkt het gps dan wel in Nederland?

simlock weet ik niet. Maar die iPhone heeft gewoon geen gps module ;)
net zoals de chinese iPhone geen Wi-Fi module heeft.
Dus als je nu in belgië, nederland, frankrijk, of waar dan ook bent met een egyptische iPhone zal je nog steeds geen gps hebben.

astrapowerrr 13-09-09 22:34

Dus je bedoeld dat de iPhone hardware matig is gewijzigd!! Dat hierboven beschreven staat dat het blacklist is in de firmware.. Dus ik dacht custom firmware en klaar!!
Weet je zeker dat het hardware is??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.