//

Navigatiesoftware Iphone?

Navigatiesoftware Iphone? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Dat kan dus alleen als TT de status "Systeemsoftware" zou krijgen en ik zie Apple echt niet 1-2-3 een buitenstaander ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18-09-08, 15:01
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Dat kan dus alleen als TT de status "Systeemsoftware" zou krijgen en ik zie Apple echt niet 1-2-3 een buitenstaander die status geven.
Waarom? Waarom zou de TomTom applicatie op suspend moeten als de telefoon applicatie een phone call binnen krijgt? De telefoon app draait immers al in de background, tegelijkertijd met TomTom. Ik ken de details niet, maar ik neem aan dat de SDK een event biedt juist om hiermee om te gaan. Ik vraag me af of hierbij de enige optie "suspend" is, of dat een subsysteem van de actieve app mag blijven draaien om goed gevolg ervan na het telefoontje te garranderen.

Citaat:
En ik voorzie hier honderden berichten als dergelijke software tegen die (m.i. normale) prijs te koop is.

[...]

Zodra het in de Appstore beschikbaar is stort een leger zich er op om het te kraken en op gejailbreakte systemen te installeren.
Absoluut waar. Maar dat neemt niet weg dat ze het waarschijnlijk toch gewoon zo gaan spelen (al hebben een aantal bedrijven ervoor gekozen hun software goedkoper aan te bieden in de App Store).
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-09-08, 17:40
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin Bekijk bericht
Waarom? Waarom zou de TomTom applicatie op suspend moeten als de telefoon applicatie een phone call binnen krijgt? De telefoon app draait immers al in de background, tegelijkertijd met TomTom. Ik ken de details niet, maar ik neem aan dat de SDK een event biedt juist om hiermee om te gaan. Ik vraag me af of hierbij de enige optie "suspend" is, of dat een subsysteem van de actieve app mag blijven draaien om goed gevolg ervan na het telefoontje te garranderen.
Het probleem is nu juist dat (voor zover mij bekend) een "gewone" app niet in de achtergrond mag/kan doordraaien omdat Apple er maar 1 tegelijkertijd toestaat.

Voor veel mensen lijkt het alsof app's gewoon doordraaien als zij iets anders gaan doen want als ze terugkeren (in die app) dan zien ze bij de meesten het scherm exact zo als zij dat verlaten hebben. Echter dat komt omdat er een screenshot wordt gemaakt (wat door sommigen gelijk als een security hole werd gezien) om sneller de indruk te geven dat e.e.a. weer gestart is.

Soortgelijke techniek als veel OS'en tegenwordig doen. Niet meer de desktop tonen als alles is geladen en gestart maar vrijwel aan het begin en dan pas laden alle achtergrondprogramma's. Waarmee (valselijk!) de indruk wordt gewekt at booten veel en veel sneller gaat dan vroeger.
  #23  
Oud 18-09-08, 17:52
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Je kan geen twee (user) applicaties tegelijkertijd draaien, dat klopt. Ik weet dus niet of dit ook geldt voor system applications zoals phone en een (user) applicatie. Ik weet ook niet of een applicatie een telefoongesprek kan aannemen, bijvoorbeeld. Dit laatste lijkt me niet waarschijnlijk, maar ik sluit niet geheel uit dat dit met de huidige SDK toch mogelijk is.

En anders stoppen we even met navigatie als er wordt gebeld. Gaan we na het ophangen weer gewoon verder. Ook geen probleem (zolang de GPS unit niet opnieuw hoeft op te starten).
  #24  
Oud 18-09-08, 22:12
etienne's schermafbeelding
etienne etienne is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin Bekijk bericht
Je kan geen twee (user) applicaties tegelijkertijd draaien, dat klopt. Ik weet dus niet of dit ook geldt voor system applications zoals phone en een (user) applicatie. Ik weet ook niet of een applicatie een telefoongesprek kan aannemen, bijvoorbeeld. Dit laatste lijkt me niet waarschijnlijk, maar ik sluit niet geheel uit dat dit met de huidige SDK toch mogelijk is.

En anders stoppen we even met navigatie als er wordt gebeld. Gaan we na het ophangen weer gewoon verder. Ook geen probleem (zolang de GPS unit niet opnieuw hoeft op te starten).
Ik kan daar dus niet bij. Ik heb de HTC P3300 gehad en tijdens het navigeren kreeg ik geregeld telefoontjes maar de Tomtom navigatie bleef gewoon rustig verder zijn werk doen. Moet ik nu balen omdat ik ben overgestapt op de iphone 3G met de overtuiging dat het met die GSM ook zo zou lopen???
  #25  
Oud 18-09-08, 22:36
ihans ihans is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 46
Standaard

Ik lees dat de kaarten duur zijn maar die van Googlemaps zijn gratis.
Waarom zou apple, samen met google, niet met een eigen gratis navigatie app komen?
  #26  
Oud 18-09-08, 23:48
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door etienne Bekijk bericht
Ik kan daar dus niet bij. Ik heb de HTC P3300 gehad en tijdens het navigeren kreeg ik geregeld telefoontjes maar de Tomtom navigatie bleef gewoon rustig verder zijn werk doen. Moet ik nu balen omdat ik ben overgestapt op de iphone 3G met de overtuiging dat het met die GSM ook zo zou lopen???
De iPhone werkt anders dan Windows Mobile. Of dit nou gaat werken zoals je vreest dat het gaat werken kan ik momenteel niet met zekerheid zeggen, niet voordat ik meer met de SDK heb gedaan. Apple's manier heeft voordelen en nadelen, zover ik kan zeggen. Maar ik denk vooral voordelen in de zin van stabiliteit. In theorie is alles mogelijk op de hardware, maar de mogelijkheden die de developer heeft op de iPhone zijn in vergelijking met Windows Mobile wat beperkter, denk ik. Wacht gewoon af wat er gaat komen, zou ik zeggen. Apple komt vast wel met een mooie oplossing als die er nu niet is.
  #27  
Oud 19-09-08, 02:04
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ihans Bekijk bericht
Ik lees dat de kaarten duur zijn maar die van Googlemaps zijn gratis.
Waarom zou apple, samen met google, niet met een eigen gratis navigatie app komen?
Voor navigatie moet je de kaarten in het systeem hebben. Ook valt te betwijfelen of Google dan nog toestemming geeft om de kaarten gratis te gebruiken.

(goede!) Navigatie is typisch een toepassing waarvoor je apart in de buidel zult moeten tasten.
  #28  
Oud 19-09-08, 07:49
ihans ihans is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 46
Standaard

Waarom moeten de kaarten in het systeem zitten?
Google is gratis met alles en heeft het mooiste en beste kaarten systeem.
  #29  
Oud 19-09-08, 13:18
Graaf Graaf is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ihans Bekijk bericht
Waarom moeten de kaarten in het systeem zitten?
Google is gratis met alles en heeft het mooiste en beste kaarten systeem.
Google is gratis onder een hoop voorwaarden.

Zo mag je google maps dus niet gebruiken in commerciele meuk, tenzij je daar licentie voor hebt/neemt.

Maar in de voorwaarden van bijv. google maps staat:

In addition, the Service may not be used: (a) for or with real time route guidance (including without limitation, turn-by-turn route guidance and other routing that is enabled through the use of a sensor), or (b) for, or in connection with, any systems or functions for automatic or autonomous control of vehicle behavior.
__________________
iPhone 2G 16GB @3.0 | t-Mobile iPhone 3G 8GB @3.0
  #30  
Oud 19-09-08, 13:42
ihans ihans is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 46
Standaard

dus komt google er zelf mee
  #31  
Oud 19-09-08, 13:58
Graaf Graaf is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ihans Bekijk bericht
dus komt google er zelf mee
Ik geloof er niet in dat google navigatie software gaat uitbrengen.
Denk eerder dat het tomtom zal worden die er ooit in de toekomst mee komt.
Ze zitten alleen met het "probleem" van de maps. Waar zetten ze die neer.

Online maps gebruiken voor navigatie is niet echt fijn, slecht ontvangst of gewoon helemaal geen gprs/3g ontvangst .. hup.. weg maps. zie je niet waar je heen moet.
  #32  
Oud 19-09-08, 14:18
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Waar ze dat neer zetten is niet zo'n groot probleem, gewoon waar alle apps/spellen komen, en dat is op je mediapartitie (de grote dus)
Ik denk dat Apple alleen niet zo happig is, TomTom gaf voordat de 3G te krijgen was al aan dat ze TomTom nagenoeg draaiend hadden op de iPhone, dus waarom dit nu zo lang duurt is mij een raadsel.
  #33  
Oud 19-09-08, 14:22
Graaf Graaf is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 53
Standaard

Het zal wel met geld te maken hebben, zoals gewoonlijk.

Eventjes tomtom via de appstore aanbieden met een berg maps van west europa is ook niet te doen denk ik
Daar zullen ze ook iets op moeten verzinnen...
  #34  
Oud 19-09-08, 14:25
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Mwa, waarom niet.

Tomtom op de PPC is +/- 40mb aan download, west europa is ongeveer 1gb.

Lijkt me niet heel erg veel, er zijn nu ook spellen die +/- 150mb zijn, en de updates via Apple zijn ook 250mb
  #35  
Oud 19-09-08, 14:44
ihans ihans is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 46
Standaard

in een app van google kunnen ze toch een cache aanmaken met een straal van bijv. 500 meter voor evt. wegvallen van de online verbinding. Google is volgens mij hartstikke gek als zij niet hiermee komen, ze hebben toch alle kaarten.
  #36  
Oud 19-09-08, 14:54
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

En denk je dat dat hun grootste inkomsten zullen zijn. Navigatie op de iPhone?

Twijfel er sterk aan.
  #37  
Oud 19-09-08, 15:12
ihans ihans is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 46
Standaard

Nee, maar wat verdient google met bv de agenda's online.
Als het personeel 1 dag in de week zelf mag weten wat ze mogen ontwikkelen, waarom niet een webapp voor navigatie! Heb je ook geen appstore nodig.
  #38  
Oud 19-09-08, 15:32
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ihans Bekijk bericht
Waarom moeten de kaarten in het systeem zitten?
Google is gratis met alles en heeft het mooiste en beste kaarten systeem.
Echt niet. De Google Maps zijn mooi qua voorkomen maar qua inhoud halen ze het niet bij de gevestigde kaartenmakers. Bovendien werkt dat steeds op moeten halen niet en cachen, wat dan 25 kilometer in de omtrek? Moet je voorstellen dat je verbinding terugvalt naar GRPS dan kun je beter koffie gaan drinken voordat het klaar is.

Laatst gewijzigd door forum.bericht; 19-09-08 om 15:35.
  #39  
Oud 19-09-08, 15:40
ihans ihans is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 46
Standaard

Wat halen zij dan niet qua inhoud?
Het aantal rijstroken op de snelweg, voorsorteervakken, dat moet toch makkelijk te updaten zijn met de statellietfoto's.
Maak er meteen een 3D navigatie systeem van, is nog duidelijker.
  #40  
Oud 19-09-08, 17:40
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ihans Bekijk bericht
Wat halen zij dan niet qua inhoud?
Het aantal rijstroken op de snelweg, voorsorteervakken, dat moet toch makkelijk te updaten zijn met de statellietfoto's.
Maak er meteen een 3D navigatie systeem van, is nog duidelijker.
Je hebt het tegen mij? Wat dacht je er van om eindelijk eens iets meer moeite te doen en de "Quote" knop te gebruiken, niet relevante wegknippen en dan antwoorden. Dan weten we allemaal tegen wie je het hebt en waar je nu precies op reageert. Kleine moeite voor jou, veel gemak voor iedereen.

Heb je al eens de hedendaagse betere navigatiesystemen bekeken? Dan zul je zien dat 4.3" toch echt een minimum diagonaal is eigenlijk kun je pas bij 5.0 al die features serieus gebruiken.

Satellietfoto's? Wil je satellietview voor navigatie gaan gebruiken? Heel erg mooi maar dan zie je door de bomen de weg niet meer. Kijk eens goed naar die satellietplaatjes op de iPhone en je zult zien dat vele zo niet de meesten niet alleen heel erg oud zijn (oud als in +1 jaar) maar ook (bewust en onbewust) hele 'blinde' plekken hebben.

Probeer je ook eens een voorstelling te maken hoe die satellietfoto er uit gaat zien als je hij ook nog eens 3D gaat worden. Dan zie je echt geen weg meer.


Google Maps is heel erg leuk speelgoed. Maar meer niet en daarom krijg je dat ook "gratis". Tussen quotes want je denkt toch niet dat "gratis" echt bestaat.


Slotsom. Kaarten van TT, Nand en andere zijn gemaakt voor navigatie en Google Maps kan daar echt niet aan tippen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.