iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: Is mijn gps kapot? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/25236-mijn-gps-kapot.html)

borgqueenx 15-11-08 22:43

Is mijn gps kapot?
 
Als ik naar buiten ga en klik in kaarten om mijn positie bepalen zegt hij dat mijn locatie niet bepaald kan worden.
Hoe kan dat?

Ik had 3G bereik volop!!!

daanhegman 15-11-08 22:56

Geen GPS dingen in de buurt?

borgqueenx 15-11-08 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 217212)
Geen GPS dingen in de buurt?

"gps dingen" ?

Destiny 15-11-08 23:38

Heb je locatiebepaling in instellingen wel aan staan ?

borgqueenx 16-11-08 00:21

ja die staat aan....
kan het liggen aan de unlocksim?

(ik heb dus wel 3g bereik)

Guest-20230818000136 16-11-08 01:53

Hangt van je omgeving af. Op de heide zul je sneller een GPS-fix hebben als ondergronds in een bunker. Hangt echt van je omgeving af.

Bij mij thuis heb ik ook geen gps-fix, maar zodra ik op het parkeerterrein sta, weer wel. Scheelt maar iets van 25 meter in hoogte en 5 meter horizontaal, maar t scheelt wel.

Komt waarschijnlijk door de minder krachtige GPS-chip in de iPhone. Het is een Hammerhead chip, geen SIRF-star III he...

borgqueenx 16-11-08 15:18

raar, ik was vanmiddag in de tuin, toen kreeg ik in 2 seconde mijn locatie.
toen ik Wi-Fi uitzette deed hij het niet meer, toen dacht ik dat ik 10 kilometer verder weg was, zonder gps rondje. Wi-Fi weer aanzetten, nog steeds 10 kilometer verder weg.

Komt denk ik door deze iritante unlocksim.

Shorty007 16-11-08 16:51

welke app gebruiken jullie eigenlijk om je locatie te bepalen?
zijn er genoeg voor natuurlijk, misschien eens een andere proberen...??

borgqueenx 16-11-08 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikkieman (Bericht 217237)
Hangt van je omgeving af. Op de heide zul je sneller een GPS-fix hebben als ondergronds in een bunker. Hangt echt van je omgeving af.

Bij mij thuis heb ik ook geen gps-fix, maar zodra ik op het parkeerterrein sta, weer wel. Scheelt maar iets van 25 meter in hoogte en 5 meter horizontaal, maar t scheelt wel.

Komt waarschijnlijk door de minder krachtige GPS-chip in de iPhone. Het is een Hammerhead chip, geen SIRF-star III he...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 217386)
welke app gebruiken jullie eigenlijk om je locatie te bepalen?
zijn er genoeg voor natuurlijk, misschien eens een andere proberen...??

ik probeer gpskit, en kaarten.

Shorty007 16-11-08 17:57

ik gebruik meestal Signal Fire, die is ook goed :)
gpskit zal ik nog eens moeten uitproberen.

depl0y 07-12-08 20:46

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn GPS doet het niet meer. Hij was eerst gejailbreaked, maar heb hem ondertussen gerestored naar 2.2.

Het gaat om een witte 3G. Heb 3G al uitgezet, gereboot en hem 15 minuten buiten laten liggen.

Ik hoop toch niet dat mijn GPS er mee gekapt is.

Boy van Baal 08-12-08 00:25

Gps werkt niet?
 
Hallo!
Ik heb een iPhone bij t-mobile vandaan met een abbo die later pas ingaat! Maar nu als ik buiten sta en verbonden ben met Wi-Fi kan die mijn locatie niet bepalen? Toen dacht ik ik ben te dicht bij mijn huis en heb een speed test gedownload? Die je km per uur berekend maar deze werkt ook niet?
Wat doe ik fout en is het optelossen?
Groeten en bedankt!

P.s heb hem wel in mijn instellingen aan staan.

King1987 08-12-08 00:30

Topic's samengevoegd.

flrmarcel 13-12-08 21:29

Geen gps ontvangst
 
Sinds twee dagen (zo ineens geen update of syncs uitgevoert) krijg ik geen gps signaal meer. Google maps kan ik nog gewoon bekijken maar de locatie kan niet worden bepaald. Ook de app trein weet niet meer waar ik me bevind. Eerder nooit geen problemen gehad met gps en dus ook thuis een goede locatiebepaling.

Weet iemand van hier misschien wat ik er aan kan doen om dit irritante gebrek te verhelpen?

nikki_ttb 15-12-08 00:40

Hier nog iemand zonder GPS.
Gejailbreakt en unlock met Yessim. Telfort als provider. Wel internet via 3G.

Emile_14 15-12-08 18:36

[iPhone 3G] GPS werkt niet?
 
Ik heb zaterdag een iPhone 3G uit belgië meegenomen. Mijn probleem is alleen: Als ik google maps gebruik, blijft hij zo'n oud 'rondje' weergeven. Ik ben buiten, en zou vol gps bereik moeten hebben. Hoe lang ik ook wacht, geen mooi klein 'gps rondje'. Hij geeft dus alleen de info van de cells.

Weten jullie hoe dit op te lossen is?

King1987 15-12-08 19:03

Discussie's samengevoegd, graag de zoekfunctie gebruiken :)

WFJ 18-12-08 20:13

Moet je internet hebben (of betalen zonder Wi-Fi) als je de GPS-functie wil gebruiken?

WFJ 19-12-08 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WFJ (Bericht 232386)
Moet je internet hebben (of betalen zonder Wi-Fi,dus met 3G) als je de GPS-functie wil gebruiken?

Iemand die het weet? Alvast bedankt.

libia 19-12-08 16:17

nee, plaatsbepaling heeft (in google maps iig) niets met Wi-Fi te maken ;)

WFJ 19-12-08 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 232716)
nee, plaatsbepaling heeft (in google maps iig) niets met Wi-Fi te maken ;)

Ok dank u!

Dus routebepalingen kunnen gratis ook?

Mwfadebeer 19-12-08 16:49

inderdaad routebepaling gaan niet via Wi-Fi of 3G. je GPS module communiceert rechtstreeks met de sateliet.
Je kaartmateriaal, van google, komt wel via 3G en dat kost dus wel wat als je geen onbeperkt abo hebt.
suc6.

hjb.79 18-03-09 14:13

Is het dan zo, dat ik ook geen locatie bepaling krijg, dit komt omdat mijn abo nog niet in is gegaan? GPS is verbonden aan je abo? Ik kan wel een route plannen. Ik was namelijk bang dat het door jailbreak of door die lege untitled/ontzichtbare blanco vakjes waren in het springboard.

hjb.79 18-03-09 17:49

nou mijn bericht hierboven kan als niet gepost worden beschouwd. hij doet het weer. vraag mij niet hoe, maar ik weer proberen en ja hoor, locatie gevonden. ook met andere apps die locatie gebruiken. ik weer blij, tabee!

Pelle4495 19-01-10 14:33

Ik heb nu ook dit probleem. Ik krijg alleen in google maps: "uw locatie kan niet worden bepaald" en krijg ook geen a-gps kring. alleen de melding. ik kan alleen maar op ok tikken en dan word ik gewoon teruggestuurd naar maps zonder ook maar iets van mijn locatie.
locatiefuncties staan ingeschakeld, ik heb een harde reset geprobeerd, ik heb xgps geprobeerd die alleen mijn oude locatie laat zien van waar ik vroeger was. ik heb nog niet een restore geprobeerd alleen wel safe mode maar alles tevergeefs.
ik hoop niet dat mijn gpshardware stuk is. alle andere apps die gps nodig hebben werken ook niet. bijvoorbeeld 9292 met gps: nauwkeurigheid ----M wat ik ook probeer niets van de oplossingen hierboven wekt.
als er een oplossing is hoor ik het graag want dit begint irritand de worden.

smittie-4 25-01-10 18:48

Cydia>>>>zoek: gpsserial

stel juiste gps hardware in


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.