iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   xGPS: xGPS (v1.2 02-3-2009) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/26577-xgps-v1-2-02-3-2009-a.html)

jpke 11-02-09 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTim (Bericht 255529)
Het lijkt me ook een prima programma, maar ik heb een paar vraagjes:
- als ik kaarten wil inladen (bijv limburg) staat er 275MB. Maar als ik erna kijk bij opgeslagen kaarten staat er 1.8MB. Hoe kan dat?
- Als ik in italie ben, kan ik dan xgps gebruiken door offline mode aan te zetten? Kan ik dan een kaart italie selecteren op een of andere manier? (kaart moet ik dan wel thuis inladen neem ik aan)

Alvast Bedankt

Ik snap er ook niets van :D

joppe 11-02-09 15:55

Ik vind het gewoon dom. Zou het nu echt zo moeilijk zijn om dat in te stellen dat je gewoon 1 keer dat je de kaarten hebt geladen dat je ze dan ook kan gebruiken en routes berekenen ZONDER 3G of Wi-Fi

iTim 11-02-09 18:43

geef liever antwoord dan nutteloze meningen:P

King1987 11-02-09 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTim (Bericht 255773)
geef liever antwoord dan nutteloze meningen:P

Off-topic
Het is gewoon een ervaring die iemand deelt waar andere mensen misschien wel wat aan hebben.


TheStijg 11-02-09 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 239329)
Volgens xgps.xwaves.net is het (beta) beschikbaar. Overigens heeft XRoad > Home een veel mooiere oplossing maar deze is (nog?) niet hier leverbaar.

Hallo,
2 dagen geleden heb ik mijn iPhone gejailbreakt via Quickpwn 2.2.5 fw 2.2.1, en Cydia gedownload. Ik snap niet wat je met die link bedoeld, zou jij me alsjeblieft in Jip-en-Janneke-taal uit kunnen leggen hoe ik via Cydia xGPS download? xGPS was voor mij de reden om te jailbreaken, maar ik kan xGPS helaas niet vinden. En die site, als ik die overtik in mn browser, kan hij de pagina niet openen.

King1987 11-02-09 22:52

@ The Stijg, kijk eens naar post # 22 van Bomans in dit topic.......

iTim 11-02-09 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheStijg (Bericht 255894)
Hallo,
2 dagen geleden heb ik mijn iPhone gejailbreakt via Quickpwn 2.2.5 fw 2.2.1, en Cydia gedownload. Ik snap niet wat je met die link bedoeld, zou jij me alsjeblieft in Jip-en-Janneke-taal uit kunnen leggen hoe ik via Cydia xGPS download? xGPS was voor mij de reden om te jailbreaken, maar ik kan xGPS helaas niet vinden. En die site, als ik die overtik in mn browser, kan hij de pagina niet openen.

Het is geen site, het is een repo. Deze moetje toevoegen aan je repos. Dus in cydia, niks met je browser doen.

ds210 11-02-09 23:30

toevoegen in source
 
De meeste iphone gebruikers gaan er van uit dat indereen weet hoe je dit moet doen een extra source toevoegen

kijk hier een klein handleiding

1 open cydia
2 Manager
3 neem de tweede mogelijkheid "Sources"
4 rechts boven aan EDIT gebruiken dan links boven Add (toevoegen)
5 dan krijg je "Enter Cydia /APT URL "
type in het wit veld je sources bv H..p://Cydia.xwaves.net

ik gebruik deze applicatie al een hele tijd en deze is echt de enigste die de mogelijkheid geeft van een navigatie je kan zoeken naar "plekken / steden "
of route. Neem route kan je zelfs je contact uit je database gebruiken en dit werkt.
Vanaf 20 februari 09 zou er zelfs een update komen met spraak en keuze nacht en dag instelling

het inladen van de kaarten kan je zelf de snelheid bepalen door de groote die je vraagt om te downloaden ik heb zelf al een 145 MB aan kaart materiaal en heb dit gedaan met verschillende kleine download's

heb je meer vragen of info nodig stuur me gerust een PM

groetjes

Dirk

King1987 11-02-09 23:31

Off-topic
Heel goed dat je het uitlegd Dirk, maar we verwachten ook van onze gebruikers dat ze de wiki eens gebruiken en weten wat ze doen voordat ze maar iets klakkeloos installeren, dus dat ze ook weten hoe Cydia werkt....

Maar neemt niet weg dat het netjes is dat je het nog even uitlegd.


iTim 11-02-09 23:43

excuses king,

maar heeft niemand op mijn vragen?
- als ik kaarten wil inladen (bijv limburg) staat er 275MB. Maar als ik erna kijk bij opgeslagen kaarten staat er 1.8MB. Hoe kan dat?
- Als ik in italie ben, kan ik dan xgps gebruiken door offline mode aan te zetten? Kan ik dan een kaart italie selecteren op een of andere manier? (kaart moet ik dan wel thuis inladen neem ik aan)

Alvast Bedankt, als er geen antwoord komt weet ik dat ik het helemaal zelf moet gaan uitvogelen

ds210 11-02-09 23:53

XGPS instelling
 
Beste Itim ,


Als je een applicatie installeer op je iphone dan zal je merken dat deze zwaar wordt gecomprimeerd ( verkleinen van byte's )

dus waarschijnlijk wordt dit ook gedaan door het installeren van de kaart
ivm italie je moet inderdaad de kaart thuis binnenhalen maar doe zoals ik en neem ongeveer een 40 MB per keer en dan kan je zelf beslissen hoe groot dat deze moet zijn op je scherm
je maakt een rood vlak en deze laat je staan, door het vergroten en verkleinen van de kaart door links boven op + of - te drukken bepaal je de groote ( Byte's ) om te downloaden

je weet wel vanaf je de functie GPS aanzet , zie deze in elk land waar dat je bent persoonlijk vindt ik dat dit supper snel ga heb dit zelf getest zowel in Belgie als in Nederland en was echt verrast naar de correctheid van deze applicatie's

veel succes en hopelijk wordt je hier wijzer uit

groetjes

Dirk

forum.bericht 12-02-09 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheStijg (Bericht 255894)
Hallo,
2 dagen geleden heb ik mijn iPhone gejailbreakt via Quickpwn 2.2.5 fw 2.2.1, en Cydia gedownload. Ik snap niet wat je met die link bedoeld, zou jij me alsjeblieft in Jip-en-Janneke-taal uit kunnen leggen hoe ik via Cydia xGPS download? xGPS was voor mij de reden om te jailbreaken, maar ik kan xGPS helaas niet vinden. En die site, als ik die overtik in mn browser, kan hij de pagina niet openen.

Die site moet je niet in je browser maar in Cydia (onder Manage, Sources, Edit, +) ingeven. Vanaf dat moment kan hij wel xGPS vinden.

Maar zolang er geen turn-by-turn informatie is heb je er (m.i.) weinig aan en zou je e.e.a. net zo goed (of beter?) via Google kunnen doen. Enige wat xGPS je bespaart is namelijk het inlezen van de kaarten.

ds210 12-02-09 00:32

Sorry
 
mijn excuses voor het bericht maar wil geen verwarring

ik doe niets anders dan support problemen oplossen voor iphone's
en merk dikwijls dat de mensen die bij mij komen niet echt alles weten
en daarom leg ik het graag goed uit


groetjes


Dirk

TheStijg 12-02-09 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ds210 (Bericht 255913)
De meeste iphone gebruikers gaan er van uit dat indereen weet hoe je dit moet doen een extra source toevoegen

kijk hier een klein handleiding

1 open cydia
2 Manager
3 neem de tweede mogelijkheid "Sources"
4 rechts boven aan EDIT gebruiken dan links boven Add (toevoegen)
5 dan krijg je "Enter Cydia /APT URL "
type in het wit veld je sources bv H..p://Cydia.xwaves.net

ik gebruik deze applicatie al een hele tijd en deze is echt de enigste die de mogelijkheid geeft van een navigatie je kan zoeken naar "plekken / steden "
of route. Neem route kan je zelfs je contact uit je database gebruiken en dit werkt.
Vanaf 20 februari 09 zou er zelfs een update komen met spraak en keuze nacht en dag instelling

het inladen van de kaarten kan je zelf de snelheid bepalen door de groote die je vraagt om te downloaden ik heb zelf al een 145 MB aan kaart materiaal en heb dit gedaan met verschillende kleine download's

heb je meer vragen of info nodig stuur me gerust een PM

groetjes

Dirk

Dirk,
Extreem bedankt, cool ;-)
Ik ga mijn iPhone nu weer jailbreaken, en xGPS downloaden, vanavond horen jullie hoe het is gegaan :D.

Kluppergeest 13-02-09 14:05

Als ik xGPS wil downloaden krijg ik Size Mismatch?

ds210 13-02-09 14:33

XGPS Probleem
 
Je hebt inderdaad gelijk heb dit even getest met een demo iphone

volgens mij zijn bezig met de nieuwe release dus even wachten

zie hier de info

Features:
- Voice Navigation
- Turn by Turn Instructions
- Night mode
- Maps Manager. Use the map manager to download maps ahead of time. There is a desktop client for both Windows and Mac.
- xGPS supports a number of external GPS modules for the 2G iPhone and iPod touch including the iGPS360 from the xGPS hardware partner Orangegadgets.com
- Miles or Km, Latitude and Longitude
- Language support
- Landscape view


groetjes

Dirk

forum.bericht 18-02-09 20:08

AppleInsider | Turn-by-turn GPS iPhone driving app on display at MWC

Michael 28-02-09 09:23

Het komt eraan op 2 maart 2009 xGPS met de gesproken turn by turn navigatie.
Dus zet die datum maar alvast in je agenda.

Filmpje YouTube - xGPS 1.2 - Features highlights

iScorpio 28-02-09 09:53

Ik hoop wel dat ze de kwaliteit van de stem(men) snel beter gaan maken want het klinkt nu nog nergens naar. Maar het begin is er.

marcoryn 28-02-09 12:36

De stemmen van miomap waren ook afschuwelijk in het begin, maar daar wordt wel wat op gevonden.. ik vind het een prima initiatief!!
Las dat er een navigatie prog op de android komt waar je 10 euro p.m. voor moet gaan betalen.. dan is deze oplossing geweldig!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.