//

xGPS (v1.2 02-3-2009)

xGPS (v1.2 02-3-2009) discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Omdat er nog geen apart topic (behalve een probleem over het gebruik en een nieuwsbericht) was, bij deze een topic voor xGPS. Ik ben nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-12-08, 10:32
avdwerf avdwerf is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kerkdriel
Berichten: 292
Standaard xGPS (v1.2 02-3-2009)

Omdat er nog geen apart topic (behalve een probleem over het gebruik en een nieuwsbericht) was, bij deze een topic voor xGPS.

Ik ben nu een kaart van het gebied hier omheen aan het laden, en dat levert al wat problemen op. Sowieso is de snelheid van het laden erg traag. Een kaartje van 60mb kan al goed een half uur duren. Misschien dat ze een snelheidslimiet hebben voor het downloaden?

En heb nu ook al 2 keer gehad dat hij crasht tijdens het downloaden van kaarten. Als ik dan naar de kaartenmanager ga, hetzelfde gebied (ongeveer) selecteer, en dan weer download, gaan de eerste x aantal procenten wel heel snel, dus als je een ander gebied selecteert, en daar heb je al een klein stukje van, hoef je dat gelukkig niet allemaal opnieuw te downloaden.

Iemand het programma al echt gebruikt? Ik ga het straks ff proberen, ben benieuwd...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-12-08, 11:13
elbarre elbarre is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

Hey,

nee heb het programma nog niet gebruikt!
Ik heb er ook wel interesse in maar ik denk niet dat dit HET navigatieprogramma wordt!

Bart
  #3  
Oud 08-12-08, 11:53
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Persoonlijk vind ik ook niet dat dit het wordt. Ik wacht liever op iets anders en daarbij heb ik al een stand alone navi gekocht. Dus mijn interesse is niet meer zo groot.
  #4  
Oud 08-12-08, 13:36
rikfrombelgium rikfrombelgium is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 200
Standaard

ik heb een kaart gedownload dus die staat op mijn iphone. Het probleem is dat xgps deze kaart niet wil gebruiken, hij vraagt steeds om verbinding met de server. Ik dacht dat deze net kon worden gebruikt zonder Wi-Fi of 3G verbinding.
  #5  
Oud 08-12-08, 14:05
avdwerf avdwerf is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kerkdriel
Berichten: 292
Standaard

Misschien eens proberen met de off-line modus? Dat kun je aan en uit switchen in het menu...

Weet iemand ook hoe het zit met de detailniveau's? Als ik dus via xGPS heel nederland selecteer in een ver uitgezoomd niveau, slaat hij dan de kaarten wel in detailniveau op?

Laatst gewijzigd door avdwerf; 08-12-08 om 14:59. Reden: vraag erbij...
  #6  
Oud 09-12-08, 16:07
joppe's schermafbeelding
joppe joppe is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Linden, België
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikfrombelgium Bekijk bericht
ik heb een kaart gedownload dus die staat op mijn iphone. Het probleem is dat xgps deze kaart niet wil gebruiken, hij vraagt steeds om verbinding met de server. Ik dacht dat deze net kon worden gebruikt zonder Wi-Fi of 3G verbinding.
Je moet altijd verbinding hebben met het internet. Als je kaarten "download" dan laad hij die alleen maar op voorhand zodat je terwijl je rijd niet te lang moet wachten op de route. Je kan het jammer genoeg nog niet gebruiken zonder internet. Dat is toch hetgene wat ik ervan begrepen heb.
  #7  
Oud 09-12-08, 16:22
rikfrombelgium rikfrombelgium is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 200
Standaard

ok, dus even nutteloos voor onderweg als google maps dus, tenzij je 3G kosten wil opdraaien aan een gps. Hopen dat firmware 2.3 beterschap brengt dan, of een betere versie van xgps.
  #8  
Oud 09-12-08, 16:27
Jelke Jelke is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 36
Standaard

Als je thuis met Wi-Fi de kaart van de regio downloaden, Dus bij instellingen ->Kaarten -> Beheer kaarten, dan met 2 vingers het gebied selecteren(het gebied word dan rood) en dan laden drukken.

Als je dan van huis gaat doe je bij instellingen Offline mode aan, en je hebt je map !

ook de GPS moet je nog even instellen standaard staat deze op op de XGPS, Dit kan je veranderen bij Instellingen -> GPS -> GPS voor gebruik en dan iPhone 3G GPS

Maar met een beetje spelen met de instellingen zou je hier zelf ook achter zijn gekomen !

Laatst gewijzigd door Jelke; 09-12-08 om 16:33.
  #9  
Oud 09-12-08, 16:33
rikfrombelgium rikfrombelgium is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 200
Standaard

was allemaal al zo, heb idd heus wel al eens de settings doorlopen, blijft zeggen dat er geen internet verbinding is.
  #10  
Oud 09-12-08, 22:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

~Best off all: gratis
  #11  
Oud 09-12-08, 23:13
yvesdeclercq's schermafbeelding
yvesdeclercq yvesdeclercq is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikfrombelgium Bekijk bericht
was allemaal al zo, heb idd heus wel al eens de settings doorlopen, blijft zeggen dat er geen internet verbinding is.
Ik heb er ook een beetje mee zitten *****n, en kan wel degelijk navigeren zonder internet,eens je de kaarten hebt binnen gehaald ( wat enerm lang duurt, uit ondervinding gevonden dat je beter allemaal kleine gebieden selecteert, mogen ovelappen, past zichzelf aan) heb je enkel nog internetverbinding nodig om je route te berekenen. Dit kan je thuis doen met Wi-Fi en daarna in offline modus naar route plannen en bladwijzers kiezen. Staat je route in die je via Wi-Fi hebt berekend, klikken op de route en navigeren maar zonder internet. Werkt eigenlijk prima als je niet van je route afwijkt, want dan terug verbinding nodig om te herberekenen. Alleen de grote trage kaarten binnen halen blijft een klein beetje een probleem.
Yves De Belg
  #12  
Oud 10-12-08, 08:03
Gekko Gekko is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Delft
Berichten: 175
Standaard

Toch vind het allemaal erg omslachtig!
Het moet geqoon zo zijn dat als ik de kaarten eenmaal binnen heb ik op een normale manier mijn route kan aangeven zonder dat dit via Wi-Fi moet. Als er ergens file staat en ik wil eromheen heb ik dus een probleem!!
Dit programma'tje schiet dus gewoon niet op.
Wachten op de navigatie die via de app store zou komen dan maat.
  #13  
Oud 10-12-08, 09:06
yvesdeclercq's schermafbeelding
yvesdeclercq yvesdeclercq is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gekko Bekijk bericht
Toch vind het allemaal erg omslachtig!
Het moet geqoon zo zijn dat als ik de kaarten eenmaal binnen heb ik op een normale manier mijn route kan aangeven zonder dat dit via Wi-Fi moet. Als er ergens file staat en ik wil eromheen heb ik dus een probleem!!
Dit programma'tje schiet dus gewoon niet op.
Wachten op de navigatie die via de app store zou komen dan maat.
Geef ik je 100% gelijk in. Maar vind het toch al een stap in de goeie richting want bespaart op je databundel (wat ik zelfs niet heb) want de kaarten zijn voorgeinstalleerd en tevens draaien de kaarten mee in de rijrichting. En als je een file tegen komt zet je je even in online modus en word de route automatisch herberekend waarna je direct terug in offline modus kan gaan. Maar je hebt gelijk het is een beetje een omslachtig gedoe. Maar vind het toch al beter dan de standaart google mapps. Just my 2 cent he
  #14  
Oud 10-12-08, 09:35
Gekko Gekko is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Delft
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvesdeclercq Bekijk bericht
Geef ik je 100% gelijk in. Maar vind het toch al een stap in de goeie richting want bespaart op je databundel (wat ik zelfs niet heb) want de kaarten zijn voorgeinstalleerd en tevens draaien de kaarten mee in de rijrichting. En als je een file tegen komt zet je je even in online modus en word de route automatisch herberekend waarna je direct terug in offline modus kan gaan. Maar je hebt gelijk het is een beetje een omslachtig gedoe. Maar vind het toch al beter dan de standaart google mapps. Just my 2 cent he
Tsja en nou net die online modus doet het hem.
Als ik dus in Frankrijk sta moet ik dus over 3G gaan om redelijk snel een alternatief te kunnen berekenen.
Dan op de terugweg weer online gaan om de terugweg te berekenen.
Dat kost dus ook nog eens flink geld.
  #15  
Oud 10-12-08, 12:08
yvesdeclercq's schermafbeelding
yvesdeclercq yvesdeclercq is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gekko Bekijk bericht
Tsja en nou net die online modus doet het hem.
Als ik dus in Frankrijk sta moet ik dus over 3G gaan om redelijk snel een alternatief te kunnen berekenen.
Dan op de terugweg weer online gaan om de terugweg te berekenen.
Dat kost dus ook nog eens flink geld.
Idd en dan ga je een week of 3 nodig hebben om de kaart van Frankrijk te downloaden
  #16  
Oud 04-01-09, 20:30
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard xGPS

Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben en hoe bevalt het?
  #17  
Oud 04-01-09, 20:44
daffidj daffidj is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 27
Standaard

is dit via internet, of staan de mappen er al bij? en zoja, van welke landend an?

Laatst gewijzigd door daffidj; 04-01-09 om 20:48.
  #18  
Oud 04-01-09, 21:05
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Volgens xgps.xwaves.net is het (beta) beschikbaar. Overigens heeft XRoad > Home een veel mooiere oplossing maar deze is (nog?) niet hier leverbaar.
  #19  
Oud 07-01-09, 22:48
Endness Endness is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Volgens xgps.xwaves.net is het (beta) beschikbaar. Overigens heeft XRoad > Home een veel mooiere oplossing maar deze is (nog?) niet hier leverbaar.
Komt er binnen nu en 3 maanden aan als 't goed is:
"G-map for Europe will be available within Q1 2009."
  #20  
Oud 08-01-09, 12:15
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

topics samengevoegd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
xGPS: Mappen van Xgps Annerox iPhone Navigatie 2 20-09-09 21:33
xGPS: xGPS in het buitenland. pgorel iPhone Navigatie 0 12-03-09 11:50
XGPS downloaden Pdeb1993 Archief 1 09-02-09 15:51
xGPS: xGPS gebruik macfreaker iPhone Navigatie 7 01-12-08 12:43
xGPS: Navigatiesoftware xGPS en xGPS Util 1.0.0-1 voor het eerst beschikbaar via Cydia iCulture iPhone Navigatie 7 07-09-08 13:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:32.