iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: Waar dient locatievoorzieningen voor? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/28693-waar-dient-locatievoorzieningen-voor.html)

X-Tince 17-01-09 15:51

Waar dient locatievoorzieningen voor?
 
Ik vroeg me af voor het knopje Locatievoorzieningen die in Instellingen/Algemeen staat voor dient?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon er niets over vinden. Bij mij staat hij dus aan, maar waar dient deze voor? Alvast bedankt.

iMario 17-01-09 16:01

Je kan er makkelijk zelf achter komen :rolleyes:
Anyways, locatie voorzieningen zoekt uit waar jij ongeveer zit...

X-Tince 17-01-09 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 245203)
Je kan er makkelijk zelf achter komen :rolleyes:
Anyways, locatie voorzieningen zoekt uit waar jij ongeveer zit...

Dus een soort GPS. Kon het echt nergens op de site vinden? En dat handleiding(je) wat je krijgt bij je Iphone schiet ook niet echt op.

Maar waar gebruik je dat voor dan? Voor google maps ofzo? Voor de rest kan je hem toch gewoon uitzetten? Of kan je hem gewoon altijd uitzetten en dan nog steeds google maps gebruiken?

iScorpio 17-01-09 16:06

Hier kan je de handleiding voor de iPhone 3g vinden ;)

Kijk op blz. 121

X-Tince 17-01-09 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 245206)
Hier kan je de handleiding voor de iPhone 3g vinden ;)

Kijk op blz. 121

OK thanx man ga het gelijk checken!

Gilliam 17-01-09 16:22

Veel apps vragen voor locatievoorziening om te kijken of spelers van hetzelfde spel in de buurt zijn, of om gewoon als bij google maps te kijken waar je bent en waar je naartoe moet. Ik zou het gewoon uit laten aangezien ze je toch niet gaan achtervolgen...

X-Tince 06-03-09 22:06

Is er misschien een toggle van Locatievoorziening voor SB settings of Bossprefs? Zou wel handig zijn. Want via instellingen in en uit schakelen vind ik een beetje omslachtig.

iScorpio 06-03-09 22:12

Heb het standaard aan staan, geen probleem.

bako 06-03-09 23:03

ja kan het standaart gebruiken in maps en camera

X-Tince 07-03-09 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 263950)
Heb het standaard aan staan, geen probleem.

Gaat dat niet ten koste van je batterij duur?

venereaz 10-03-09 10:22

Ik merk in ieder geval niet veel batterijverschil en natuurlijk bestaat die toggle voor sbsettings. Location toggle als dat de juiste naam is.

LL_Pachito 12-03-09 00:33

Citaat:

Ik merk in ieder geval niet veel batterijverschil
Ik merk er anders ook niks van, denk dat het voor de batterij niets uitmaakt.
Het is denk ik niet zo dat hij heel de dag probeert je locatie bij te houden

ViperNL 30-05-09 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LL_Pachito (Bericht 265550)
Ik merk er anders ook niks van, denk dat het voor de batterij niets uitmaakt.
Het is denk ik niet zo dat hij heel de dag probeert je locatie bij te houden

Dat doet ie dus wel, als je je toestel niet gelockt hebt iig. Het werkt net zoals de Wi-Fi wat dat betreft :)

simplystefan 20-06-09 17:46

Ik vroeg mij af, ik heb met mijn eerste generatie iphone altijd gebruik gemaakt van locatie voorziening om ongeveer te weten waar ik ongeveer uithang. Maar nu ik de update heb gedaan naar 3.0 kan hij mijn locatie niet meer vinden.
Klopt dit bij 3.0 of moet ik opnieuw upgrade naar 3.0 ?

moes65 16-08-10 22:09

locatie voorzieningen werkt niet op mijn iphone, weet iemand waarom,alvast bedankt

huibregt 17-08-10 13:43

Wellicht ten overvloede, maar:
Staat locatievoorzieningen wel aan voor elke app? Vanaf iOS4 moet je dat per app aan zetten onder Instellingen > algemeen > locatievoorzieningen > lijstje met app's

kakker 10-09-10 11:04

Bij mij staat locatievoorzieningen aan, maar voor iedere app die eronder genoemd wordt staat het uit. En ik kan het niet veranderen. Het scherm ziet er ook veel lichtgrijzer uit dan andere schermen.

Ik kan er niet op klikken, enkel op ALGEMEEN om een menu terug te gaan.

Ik wil voor de apps de locatievoorzieningen individueel aanzetten. Wat nu te doen?

huibregt 10-09-10 11:40

Vreemd, dat heb ik nog niet meegemaakt.
Misschien een keer de iPhone herstellen via iTunes?

kakker 10-09-10 13:33

Probleem opgelost: had te maken met BEPERKINGEN in INSTELLINGEN (na een upgrade vd software). Daar stond locatie op uit en dan werkt Locatievoorzieningen niet. Berperkingen uitzetten en Locatievoorzieningen werkt weer en dan evt de individuele app op ja zetten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:31.