iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: De eerste test: Navigon MobileNavigator voor de iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/35433-de-eerste-test-navigon-mobilenavigator-voor-de-iphone.html)

iCulture 12-06-09 22:30

De eerste test: Navigon MobileNavigator voor de iPhone
 
De website Abee.de mocht MobileNavigator voor de iPhone alvast uitproberen. De software is al erg stabiel en berekent vlot de route; de enige minpunten hebben met de hardware te maken: de GPS-ontvangst kon beter en het volume van de gesproken aanwijzingen ook.

Lees verder over: De eerste test: Navigon MobileNavigator voor de iPhone

Timmeh_ 12-06-09 22:32

Ziet er beter uit dan TomTom :rolleyes:

bruce27 28-08-09 12:04

ervaring Navigon op iPhone
 
1. route invoer en berekening: beiden snel ('mooie route' soms 'te lang' voor suggestie)
2. herberekening: snel (in stad)
3. POI inhoud: heel veel maar ook matig, want veel ontbreekt wat er al jaren (!!) is, logica is zoek van wat wel/niet
4. POI gebruik: lastig en dus gevaarlijk tijdens rijden; te veel handelingen en te klein leesbaar
5. tussenpunten: mogelijk (met plaatsen van pin) maar lastig; precieze plek is moeilijk te plaatsen tenzij steeds inzoomen, navig. kiest daarna obv afstand de volgorde! en laat de rest niet zien; die komt weer als je bij tussenpunt bent gearriveerd of opdracht geeft die over te slaan. Stel A-D = 200 km en A-C = 60, maar je móet eerst naar D dan kan dus dus niet; je krijgt eerst route naar C. (Bij tp die dicht bij elkaar liggen -ineen stad bv- dus heel riskant! Volgens mij voor een vertegenwoordiger onbruikbaar)
6. in overzicht wel alle t.punten te zien maar niet in volgorde en de eindbest. niet met afwijkende kleur vlag aangegeven. (ivb met voorgaande lastig)
7. het ingeven van commando's (POI, blokkade etc) kan allemaal maar is gevaarlijk door de te kleine iconen/aanraakvlakken
8. Alle zinvolle info op scherm, snelheid, afstand tot, aankomsttijd.
9. geen geluidssignaal bij overschrijding max, snelheid. (wel aangezet in keuzescherm)
10. nog niet ontdekt hoe je route thuis in kan plannen zonder gps signaal of vanuit een andere plaats dan waar je nu bent.
11. (thuis) alvast nagaan welke POI's onderweg zonder gps signaal niet mogelijk. Je kan dus niet plannen of op ideeen komen waar je gaat eten of rusten of iets bekijken. Jammer.
12. route ingeven dmv coordinaten:?
13. opstarten vanaf uitstand: binnen 10 sec. kan je invoeren. gps kan langer duren of komt (binnen) geheel niet of wisselend wel/niet.
14. POI zoeken in; plaats, land of omgeving. Niet bij eindbestemming
Met betrekking tot POI een voorbehoud; voor wie het belangrijk is probeer het zelf uit want misschien begrijp ik de opties niet goed. (dan zijn ze voor mij wel onduidelijk)
15. adresinvoer zonder exacte locatie/postcode: stad noemen en 'gereed (volgt check op kaart) + navig starten'; gaat automatisch naar centrum.
16. volume aanpassen: niet met vol.knop op zijkant iP.; dus gevaarlijk prutsen en in schommelende auto moeilijk exact te doen.
17. onnodige steminfo over rechts of linksaf als je niet anders kan dan de bochtige weg volgen. Daarbij is dat ook niet consequent en mis je soms als je wel kan kiezen...
18. prettige Nederlandst. stem met goede uitspraak en klemtoon.
19. een route via een andere weg dan voorgesteld is mogelijk maar dmv tussenpunten. (Hierin vind ik de mio absoluut vele malen beter!)

Conclusies:
1. Mis logische aantik-iconen op scherm voor de meest voorkomende situaties (benzine, parkeren, restaurant oid), dus gevaarlijke bediening.
(mogelijkheden van iP niet voldoende gebruikt of ze willen niet gaan lijken op een ander merk)
2. te kleine letters. (maar het went wel) In principe hoef je nl niet (vaak) van scherm te wisselen als je route er goed in staat.
3. voor de rij-aanwijzingen etc. zijn genoeg andere reviews; ik heb me aanvullend 'opgesteld' omdat ik zelf die info meestal mis.
4. het geld waard? Ja, ondanks de kritiek; ik ben nu weer uptodate met een goed werkende navig. voor weinig geld (70E) en altijd bij me. Veel kan en moet beter maar is absoluut mogelijk. De wil daartoe blijft de vraag.
5. er komt een update met TTS, de zin daarvan ontgaat me, ze klets nu al te veel maar misschien is het toch wel handig.

Ik hoop dat het bijdraagt aan het maken van een keus. Mijn ervaring met navig. is alleen met de mio 710 waar een lange studie voor nodig is maar wel veel info. gaf. Overigens ook veel fouten en onhebbelijkheden en na een update er juist niet beter van werd.
In algemeen geldt: bij voldoende belang zelf alles nagaan, misschien doe ik dingen fout en kan iets wél ipv niet of onhandig.

tracker 08-09-09 09:42

navigon
 
ik heb in de auto een tomtom, maar navigon op de iphone is stappen beter. tomtom kent diverse wegen die reeds jaren open zijn, hoofdwegen en nieuwe stukken snelweg, helemaal niet. wij hebben tomtom op een htc bekeken die 4 weken geleden is gekocht en ook daar ontbreken deze wegen. navigon daarintegen kent alles. verder vind ik de bediening prima en de display beter. een prachtige aankoop die z'n geld meer dan waard is. onze tomtom geven we weg.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.