//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) More functions such as TMC and text-to-speech will follow in late summer....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #461  
Oud 16-07-09, 12:28
wout76's schermafbeelding
wout76 wout76 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 73
Standaard Dus TMS is ook in de maak bij Navigon

More functions such as TMC and text-to-speech will follow in late summer.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #462  
Oud 16-07-09, 14:09
Berten.. Berten.. is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 48
Standaard

TMC wordt toch ontvangen via FM? Hoe gaan ze dat dan regelen op de iPhone?
  #463  
Oud 16-07-09, 14:14
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Berten.. Bekijk bericht
TMC wordt toch ontvangen via FM? Hoe gaan ze dat dan regelen op de iPhone?
Kan perfect ontvangen worden met gprs.
  #464  
Oud 16-07-09, 15:01
Teksta Teksta is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 56
Standaard

Ik blijf het vreemd vinden dat zoveel onder jullie problemen hebben met Navigon. Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken en moet zeggen: subliem!
Ik ben een TomTom gebruiker met een TomTom GO 740, die altijd de laatste updates (Navcores, kaarten, etc.) kreeg. En toch overgestapt naar de Navigon op iPhone.

Het navigeren gaat gewoon veel vlotter. Het is bizar, maar ik vind de kaarten veel soepelder. Ook de POI's zijn veel leuker weergegeven, alsook zijn de kaarten meer uitgezoomd dan TomTom, wat een beter overzicht geeft van de aan te komen route.

Qua GPSfix, oh my god... amper 2 seconden! (nog niet zelfs). Navigon opstarten (duurt welgeteld 1 seconde) en adres invoeren, bijna onmiddellijk GPS fix. Echt verbazendwekkend. Qua dekking: nog nooit, in Belgie althans, een onderbreking gehad. Zelfs in de tunnels op de Brusselse Ring niet. De GPSfix blijft. Wat reuze handig is om je afrit niet te missen als je net na een tunnel eraf moet.

Verder, vind ik toch, héél accurate kaarten. Heb nog nergens een foutje gezien, en doorkruis Belgie nu toch wel veel.

Ik ben wel benieuwd naar de juli update... hopelijk nog wat meer POI's en/of andere zaken! Can't wait to get my hands on it.
  #465  
Oud 16-07-09, 15:07
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teksta Bekijk bericht
Ik blijf het vreemd vinden dat zoveel onder jullie problemen hebben met Navigon. Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken en moet zeggen: subliem!
Ik ben een TomTom gebruiker met een TomTom GO 740, die altijd de laatste updates (Navcores, kaarten, etc.) kreeg. En toch overgestapt naar de Navigon op iPhone.

Het navigeren gaat gewoon veel vlotter. Het is bizar, maar ik vind de kaarten veel soepelder. Ook de POI's zijn veel leuker weergegeven, alsook zijn de kaarten meer uitgezoomd dan TomTom, wat een beter overzicht geeft van de aan te komen route.

Qua GPSfix, oh my god... amper 2 seconden! (nog niet zelfs). Navigon opstarten (duurt welgeteld 1 seconde) en adres invoeren, bijna onmiddellijk GPS fix. Echt verbazendwekkend. Qua dekking: nog nooit, in Belgie althans, een onderbreking gehad. Zelfs in de tunnels op de Brusselse Ring niet. De GPSfix blijft. Wat reuze handig is om je afrit niet te missen als je net na een tunnel eraf moet.

Verder, vind ik toch, héél accurate kaarten. Heb nog nergens een foutje gezien, en doorkruis Belgie nu toch wel veel.

Ik ben wel benieuwd naar de juli update... hopelijk nog wat meer POI's en/of andere zaken! Can't wait to get my hands on it.
Kan dit ook alleen maar bevestigen (een ex tomtom gebruiker).
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #466  
Oud 16-07-09, 15:22
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ja ik vind m ook helemaal top hoor zet m lkkr op me boxen van me auto en dan ipod functie aan op de achtergrond, ook over me boxen...perfect
Nog geen gps verlies gehad ergens....
Maar wat wordt er bedoeld met een gps-fix??
is dat gewoon hoe lang t duurt voordat je gps signaal heb?? nja das idd 2 seconden ofso....misschien wel 1 seconden.
  #467  
Oud 16-07-09, 15:35
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

TomTom gpsfix als je aan het rijden bent...no way. Duurt soms een kwartier !!!

Ex 910 gebruiker....

ps; voor de moraalridders; mijn vrouw, als bijrijder, gaf een nieuwe route in.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #468  
Oud 16-07-09, 15:47
Rudy H's schermafbeelding
Rudy H Rudy H is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Rudy H
Standaard

Erg tevreden over Navigon, snel, accuraat en mooi weergegeven. Heb wel de indruk dat mijn batterij het snel opgeeft...van Amersfoort naar Noordwijk van 80% naar 30%...
  #469  
Oud 16-07-09, 15:49
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy H Bekijk bericht
Erg tevreden over Navigon, snel, accuraat en mooi weergegeven. Heb wel de indruk dat mijn batterij het snel opgeeft...van Amersfoort naar Noordwijk van 80% naar 30%...
dat was al meer mensen hun idee...
  #470  
Oud 16-07-09, 16:18
Teksta Teksta is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 56
Standaard

Ik heb het gemeten! Elke 2 minuten GPS betekent 1% vermindering van je batterij...
Dus hele lange routes zijn niet aan te raden om op batterij te draaien.

Maar ik heb zo'n autolader gekocht voor 13 euro in de Mediamarkt en dit werkt perfect, zelfs mijn batterij wordt nog opgeladen!
  #471  
Oud 16-07-09, 17:05
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Net Navigon geïnstalleerd en ik moet zeggen, zeer tevreden! Duidelijke stem, mooie graphics. De update die eraan zit te komen maakt het programma nog bruikbaarder. Ik was altijd een Tom Tom freak maar dit geniet op dit moment mijn voorkeur.
  #472  
Oud 16-07-09, 17:49
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teksta Bekijk bericht
Ik heb het gemeten! Elke 2 minuten GPS betekent 1% vermindering van je batterij...
Sorry, dat is een misrekening. Dit heeft niet zozeer te maken met dat de GPS-chip geactiveerd is, maar veeeeeeel meer met dat je scherm continu aan staat. Dat is de grootste verbruiker van je iPhone (hetzelfde zie je terug als je voor langere tijd achter elkaar bijv. een game speelt, dan zakt de acculading ook als een gek).
Indien je geen lader bij de hand hebt, zou je je schermhelderheid wat terug kunnen zetten om nog een beetje op je acculading te besparen. Overigens, dat geldt voor het algemene gebruik, dus niet enkel ingeval van een nav.-programma: helderheid terug en het scherm zoveel mogelijk direct afzetten, als je het niet nodig hebt (even op die sleepknop duwen na ieder gesprek etc., i.p.v. automatisch uit laten gaan), het scheelt allemaal.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
  #473  
Oud 16-07-09, 18:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Vandaag nog eens gestest,manman,kan het nog slechter?Ik meende in positieve lijn te zitten maar helaas,tot meermaals toe gps signaal kwijt,rijd je eens een andere baan op,amaai,tis ook nie alles zenne.

Mja,triestig je daar zoveel geld voor moet betalen voor iets wat niet al te goed werkt.

Werkt sygic beter?Want ik ben er niet veel mee mee dienen navigon.
  #474  
Oud 16-07-09, 18:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
TomTom gpsfix als je aan het rijden bent...no way. Duurt soms een kwartier !!!

Ex 910 gebruiker....

ps; voor de moraalridders; mijn vrouw, als bijrijder, gaf een nieuwe route in.
Ik heb een tomtom 630 en die vind extreem snel een fix,iedere keer opnieuw,zeer goed toestel.
  #475  
Oud 16-07-09, 18:53
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Vandaag nog eens gestest,manman,kan het nog slechter?Ik meende in positieve lijn te zitten maar helaas,tot meermaals toe gps signaal kwijt,rijd je eens een andere baan op,amaai,tis ook nie alles zenne.

Mja,triestig je daar zoveel geld voor moet betalen voor iets wat niet al te goed werkt.

Werkt sygic beter?Want ik ben er niet veel mee mee dienen navigon.
Het is de 3GS chip die niet 100% werkt hoor, geef er niet teveel geld maar aan uit, tot een en ander op zijn punt staat.
Ik begin te begrijpen waarom Tomtom met en externe gps houder gaat werken.
Vandaag men TT 730 nog een bovengehaald, en dat werkt toch een stuk stabieler hoor (maar toegegeven, naast Navigon ziet het er niet uit)
  #476  
Oud 16-07-09, 18:57
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik heb een tomtom 630 en die vind extreem snel een fix,iedere keer opnieuw,zeer goed toestel.
dan is navigon voor jou inderdaad een domme aankoop. Persoonlijk ken ik redelijk veel mensen met een TT . Iedereen zegt het zelfde ...behalve jij.
Iedereen beweerd ook anders tov Navigon...behalve jij.... zie je de lijn?
  #477  
Oud 16-07-09, 19:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
dan is navigon voor jou inderdaad een domme aankoop. Persoonlijk ken ik redelijk veel mensen met een TT . Iedereen zegt het zelfde ...behalve jij.
Iedereen beweerd ook anders tov Navigon...behalve jij.... zie je de lijn?
Achzo,jij bent zo iemand;70% van de mensen zeggen dit en die andere 30% zijn zeveraars?

Ik heb een navigon gehad als gewone gps,redelijk tevreden van hoor,dat werkte wel goed maar tomtom blijft mijne voorkeur genieten.

Maar nu mee de iphone,niet goed dus.
Dus mijn vraag is maar jij zal dat al helemaal niet weten is of die sygic minder problemen heeft?
  #478  
Oud 16-07-09, 19:16
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Het is de 3GS chip die niet 100% werkt hoor, geef er niet teveel geld maar aan uit, tot een en ander op zijn punt staat.
Ik begin te begrijpen waarom Tomtom met en externe gps houder gaat werken.
Vandaag men TT 730 nog een bovengehaald, en dat werkt toch een stuk stabieler hoor (maar toegegeven, naast Navigon ziet het er niet uit)
Een gewoen gps is en blijft het beste en makkelijkste sowieso.Een groter scherm,je ziet alles duidelijker,je hoort alles duidelijker en altijd bij mij althans een zeer snelle fix,geen gps uitval enz.....

Maar je zegt nu van;wacht tot wanneer het één en ander op punt staat?Als je zegt het aan de chip ligt,dan valt er denk ik toch niks te wachten?

Wil ik maar zeggen;ik zou al mijn iphone moeten binnen steken ofzo wat ik trouwens niet zie zitte wegens te lang tijd te moeten missen,ik heb geen reserve toestel liggen.
  #479  
Oud 16-07-09, 19:17
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Dus mijn vraag is maar jij zal dat al helemaal niet weten is of die sygic minder problemen heeft?
Ik heb ze allebei, het probleem is identiek...onnauwkeurige positiebepaling, vooral in stedelijke gebieden.
Voor mij zit het em in de gps chip zelf.
Ik vind de ontvangst echt een stap terug, vergeleken met al men vorige en andere navigatieoplossingen. Daar moet aan gewerkt worden.
  #480  
Oud 16-07-09, 19:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Ik heb ze allebei, het probleem is identiek...onnauwkeurige positiebepaling, vooral in stedelijke gebieden.
Voor mij zit het em in de gps chip zelf.
Ik vind de ontvangst echt een stap terug, vergeleken met al men vorige en andere navigatieoplossingen. Daar moet aan gewerkt worden.
Het is toch heel raar;ik rij naar oostende en geen enkel probleem.
Ik rij terug naar huis en ongeveer 1km van mijn deur valt deze effe uit.

Nu,vandaag terug getest en zelfs op de autosnelweg geen gps signaal meer en dit tot meermaals toe deze wegviel,echt om grijze harens van te krijgen en daarvoor heb ik dan 50 euro betaald?Ik moet al geluk hebben dat ding correct werkt,de ene moment oke dus en de andere helemaal niet.

Ik zal dan maar terug zoveel mogelijk den tomtom 630 gebruiken,niks beters dan de gewone normale gps..
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.