//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Zullen we wel vriendelijk blijven en het topic vooral leesbaar houden voor anderen. Onderlingen meningsverschillen graag via de PB 'uitvechten'...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #501  
Oud 17-07-09, 17:44
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Zullen we wel vriendelijk blijven en het topic vooral leesbaar houden voor anderen. Onderlingen meningsverschillen graag via de PB 'uitvechten'
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #502  
Oud 17-07-09, 17:49
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Wat mij betreft ging het puur op inhoudsniveau over het wel of niet goed zijn van de ingebouwde GPS van de iPhone. Ik ben me van geen kwaad bewust qua onvriendelijkheid mijnerzijds o.i.d.

Anderen die hier komen en zomaar lezen dat de GPSchip verrot is, gaan dit nog geloven ook, indien er geen positieve tegenreacties tegenover gezet worden(**). Daarnaast mag iemand aangespoord worden tot het net iets verder kijken dan zondebokkerij... Meestal levert dat laatste namelijk niks op, behalve boosheid uit ontevredenheid dat het niet werkt. Een oplossing biedt dat echter totaal niet.

(**)klagers hoor je namelijk wel regelmatig, die laten het aan de buitenwereld weten, maar het overgrote deel van de mensen waar het perfect bij werkt en die helemaal happy zijn, laten meestal niks van zich horen. Hierdoor ontstaat een scheef beeld voor geinteresseerden die zelf nog geen ervaringen hebben en mogelijk graag eerst willen lezen/informeren, alvorens ze iets kopen.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 17-07-09 om 18:04.
  #503  
Oud 17-07-09, 18:05
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

@ jemoer

Ik zou maar eens snel contact opnemen met de NASA. Als jij hard kunt maken dat de GPS chip niet werkt i.c.m. een paar wolken dan kan ik de gevolgen niet overzien....
Come on zeg!

Ik begrijp dat het vreemd is maar heb je Google Maps al geprobeerd? Had die wel een GPS fix?

Sinds twee weken heb ik een iPhone en was al helemaal ingelezen. Negatieve dingen nemen al snel de overhand. Ik begon 'm te knijpen want de batterij was na 2 uur leeg. De GPS chip deugde niet en kon beter een stratenboek kopen bij de Bruna, er zouden heel snel haarscheurtjes in komen, het geluid kon niet hard genoeg en zo kan ik nog wel even doorgaan. Gelukkig is geen van allen het geval bij m'n nieuwe iPhone. De postieve ervaringen hoor je niet zo vaak maar het mag ook wel eens gezegd worden dat de iPhone prima bevalt!

Overigens, ik heb Navigon vandaag geprobeerd. Iets meer dan een half uur genavigeerd en een battery-drain van 20%. Dit gaat wel heel rap. Maargoed, ik heb een laadsnoer van een tientje dat dat probleem ook weer oplost. Navigon bevalt me voorlopig zeer goed. Snelle herberekening en goede GPS ontvangst. Enige wat niet zo accuraat is dat zijn de maximum snelheden. Die zitten er nog wel eens naast
  #504  
Oud 17-07-09, 18:11
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsracing Bekijk bericht
Enige wat niet zo accuraat is dat zijn de maximum snelheden. Die zitten er nog wel eens naast
Je rijdt gewoon te hard, maar wilt het niet weten.
Even serieus: ook dit is al eens besproken... De snelheidsmeter in je auto zit er verder naast dan een nav.systeem gebaseerd op gps-gegevens. Een auto-nav.systeem (dus ook de iPhone) is betrouwbaarder qua snelheidsmeting dan je auto. Dit is ook al aan bod geweest in AutoWeek en op meer plekken.
  #505  
Oud 17-07-09, 18:14
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Je rijdt gewoon te hard, maar wilt het niet weten.
Even serieus: ook dit is al eens besproken... De snelheidsmeter in je auto zit er verder naast dan een nav.systeem gebaseerd op gps-gegevens. Een auto-nav.systeem (dus ook de iPhone) is betrouwbaarder qua snelheidsmeting dan je auto. Dit is ook al aan bod geweest in AutoWeek en op meer plekken.
Het is niet de zijn snelheid dat het probleem is, maar de maximumsnelheid die Navigon aangeeft
En dat de snelheidsmeter in je auto altijd een hogere snelheid weergeeft dan je rijdt, heeft een reden: vermijden van boetes
  #506  
Oud 17-07-09, 18:22
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Het is niet de zijn snelheid dat het probleem is, maar de maximumsnelheid die Navigon aangeeft
En dat de snelheidsmeter in je auto altijd een hogere snelheid weergeeft dan je rijdt, heeft een reden: vermijden van boetes
Niels heeft niet voor niks zijn naam hier gekozen.
Maar het klopt, de snelheidsmeter in een auto geeft altijd meer aan dan de werkelijk gereden snelheid. Een GPS-nav.systeem zit veel dichter op die werkelijke gereden snelheid (en geeft dus minder aan in vergelijking tot de autosnelheidsmeter). Ga je op die snelheidsaanduiding rijden van je nav-systeem, dan maak je dus inderdaad meer kans op een boete krijgen! Het is maar een weetje.

P.S. Het gaat natuurlijk niet om boetes krijgen... Het gaat om veiligheid en waar leggen we de grenzen. Die grens geeft Navigon netjes aan, maar gelukkig mag je zelf nog bepalen wat je ermee doet. De gevolgen zijn dan evt. ook voor jezelf.

/edit: Ik zie een helmpje staan bij Niels... Bovenstaande geldt natuurlijk ook voor de snelheidsmeter van een motor.

/edit2: Nog even teruggezocht, hier staat iets van het verschil in betrouwbaarheid van de verschillende snelheidsmeters (auto/motor en gps-nav.). Ter info en ook als bronvermelding (een van de duidelijkste).

Laatst gewijzigd door Buur; 17-07-09 om 18:47.
  #507  
Oud 17-07-09, 20:27
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Modbreak:

We gaan nu weer on-topic, namelijk de Navigon software, anders gaat er naar 26 pagina's een slotje op!

  #508  
Oud 17-07-09, 20:31
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Haha mannen, wat mijn naam al niet teweeg kan brengen
Ik bedoelde de snelheid van Navigon m.b.t. de snelheid die staat aangegeven op de wegen. Ik reed bijvoorbeeld op een 80 weg en hij gaf aan dat je er 60 mocht rijden. Het verschil van GPS snelheid en je normale snelheidsmeter dat wist ik wel hoor. Was misschien niet zo duidelijk in mijn post.

Enne even voor de volledigheid. Mijn helm (degene die staat afgebeeld is een Arai GP-5 en geloof me, die is niet bedoelt voor motoren)

EDIT OW, zie net de bovenstaande post pas. Ik was ontopic in m'n vorige post dus forgive me for this one.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 17-07-09 om 20:35.
  #509  
Oud 17-07-09, 23:32
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsracing Bekijk bericht
Ik reed bijvoorbeeld op een 80 weg en hij gaf aan dat je er 60 mocht rijden.
Dat kan natuurlijk een foutje zijn of mogelijk is die info verouderd. De wegbewijzering gaat altijd voor op wat Navigon aangeeft.
Is er eigenlijk ergens een meldpunt o.i.d. waar je dit soort niet(-meer-)kloppende dingen door kunt geven? Of wil Navigon hierover geen gebruikers-input? Of zou dit juist doorgegeven moeten worden aan TeleAtlas (in eigendom van TomTom), de verzorger van de kaarten? De kaarten van Navigon zijn van februari 2009, dus redelijk nieuw in ieder geval.

Laatst gewijzigd door Buur; 17-07-09 om 23:35.
  #510  
Oud 17-07-09, 23:47
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Dat kan natuurlijk een foutje zijn of mogelijk is die info verouderd. De wegbewijzering gaat altijd voor op wat Navigon aangeeft.
Is er eigenlijk ergens een meldpunt o.i.d. waar je dit soort niet(-meer-)kloppende dingen door kunt geven? Of wil Navigon hierover geen gebruikers-input? Of zou dit juist doorgegeven moeten worden aan TeleAtlas (in eigendom van TomTom), de verzorger van de kaarten? De kaarten van Navigon zijn van februari 2009, dus redelijk nieuw in ieder geval.
Dat is een goeie... Die weg ligt er echt al 24 jaar en is altijd een 80-weg geweest. Opzich niets om je zorgen over te maken want de rest doet het prima, maar het zou fijn zijn om "met z'n allen" de kaarten nog preciezer te maken.
  #511  
Oud 18-07-09, 00:12
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Is dit eigenlijk wel onderdeel van de kaarten of haalt een fabrikant als Navigon die info weer ergens anders vandaan en koppelt die zelf aan het kaartmateriaal? Dat weet ik eigenlijk niet. Iemand?

/Edit:
Ik was toch nieuwsgierig en ben zelf wat gaan zoeken.

Maar eerst:
Eerder had ik het over TeleAtlas als provider van de kaarten van Navigon. Was ik even abuis! Natuurlijk is het NAVTEQ voor Navigon (Sygic heeft TeleAtlas). OK, dat is weer hersteld.

Veranderingen of fouten kun je inderdaad doorgeven! Hier voor NAVTEQ-kaarten (en een beetje off-topic, maar voor de volledigheid: hier voor de TeleAtlas-kaarten).

Laatst gewijzigd door Buur; 18-07-09 om 18:27.
  #512  
Oud 19-07-09, 15:38
de-smid de-smid is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 4
Standaard Krijg Navigon niet geinstalleerd.

Hallo allemaal,

Heb navigon europa gedownload, maar krijg hem niet geïnstalleerd op m´n iPhone. ¾ tijdens de installatie geeft hij een foutmelding dat hij een probleem heeft met de iPhone. Snap er niks van.

Heb pas 3.0 geïnstalleerd.

Kan iemand hier iets mee, of heeft iemand een oplossing?
Mijn dank is groot.

Mvg de-smid
  #513  
Oud 19-07-09, 16:02
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

bij mij gaf iTunes aan dat er niet genoeg ruimte was voor Navigon, maar er was 3GB vrij

blijkbaar moet je rond de 5GB vrij hebben tijdens de installatie, probeer eens je andere apps en eventueel wat muziek weg te halen voor de Navigon installatie.

je kan die later makkelijk weer terug zetten.

succes
  #514  
Oud 19-07-09, 20:53
de-smid de-smid is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik had andere foutmelding, maar na m'n telefoon opnieuw opgestart te hebben, is het toch gelukt.

Bedankt.
  #515  
Oud 20-07-09, 00:24
macmichel macmichel is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 315
Standaard

Die van mij blijft steken op 3/4e deel,ben nu al zo'n 15 minuten bezig om hem op mijn iPhone 3G (8Gb) te krijgen).

Weet iemand hier een antwoord op??
__________________
Origineel: iPhone 8Gb US | iOS: 3.1.3 (simlock vrij) | Origineel: iPhone 3G 8Gb | iOS: 4.2.1 | Origineel: iPhone 4 16Gb | iOS: 6.0.2 | Origineel: iPhone 4S 16Gb | iOS: 7.0.3
  #516  
Oud 20-07-09, 00:35
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

instaleren kan wel 30 min duren, gewoon geduld hebben en nog een cola'tje drinken
  #517  
Oud 20-07-09, 12:42
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Wat eigenlijk hierboven al vertelt werd, als je via iTunes Navigon wilt installeren zal je geduld moeten hebben. Kan wel tot een half uur duren voordat het op de iPhone staat

Mocht het de eerste keer niet lukken, kan je altijd een tweede keer proberen. Je betaalt er maar eenmalig voor

En natuurlijk zullen we het hier niet hebben over illegale handelingen maar dat was natuurlijk al wel bekend
  #518  
Oud 20-07-09, 12:49
macmichel macmichel is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 315
Standaard

Ik probeer het nu voor de 3e keer, als dit niet lukt zal ik er een aantal apps verwijderen en weer een poging wagen.
  #519  
Oud 20-07-09, 13:09
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topics samengevoegd
  #520  
Oud 20-07-09, 13:25
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemoer Bekijk bericht
Zo hier mijn ervaring van vandaag en dat is een hele hele slechte.
Navigon geeft hier de oplossing voor problemen met de GPS-fix. In een ander Navigon-topic is dit getest en goedbevonden, misschien kun jij dat ook proberen. Het zou fijn zijn voor anderen dat je hierna ook even je resultaten laat weten. Het duidt op een software-probleem, dus op te lossen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Wat eigenlijk hierboven al vertelt werd, als je via iTunes Navigon wilt installeren zal je geduld moeten hebben. Kan wel tot een half uur duren voordat het op de iPhone staat
Ligt er zelfs aan welk generatie USB je gebruikt... Ik was zo dom om het te installeren op een machine met USB1.1... Ik ben maar iets anders gaan doen, want na een uur stond de installatievoortgangsbalk nog aan het begin, hahaha. Uiteindelijk wel gelukt, hoor, vroeg alleen heeeel veel geduld.

Ontopic:
Even samengevat voor de mensen van na de topics-samenvoeging: Navigon installeren (of iets anders van zo'n 1,65GB) vraagt geduld en extra schijfruimte. Gewoon iTunes zijn werk laten doen en af en toe eens kijken. Zorg voor zo'n 5GB aan vrije ruimte, anders kun je een melding krijgen dat het niet gelukt is en kun je opnieuw beginnen. Deze ruimte kun je na de installatie wel weer vullen zonder problemen.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 20-07-09 om 14:15.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:41.