//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Wellicht staat het al ergens in deze threat, maar geen tijd omdat helemaal door te lezen, dus daarom hierbij nog eens noemen. Wellicht dat jullie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #601  
Oud 29-07-09, 22:40
roypierce roypierce is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Wellicht staat het al ergens in deze threat, maar geen tijd omdat helemaal door te lezen, dus daarom hierbij nog eens noemen. Wellicht dat jullie er wat aan hebben.

Had een tijdje geleden ook een situatie dat Navigon eerst wel werkte en daarna niet meer. Zag toen een tip van een gebruiker die zei dat je 'Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen' moest uitvoeren. Nadat ik dat gedaan had werke Navigon weer.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #602  
Oud 31-07-09, 12:39
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Weet iemand hier of kreta in de navigon kaarten zit ?
  #603  
Oud 31-07-09, 13:51
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

nope zit er niet in..........
  #604  
Oud 31-07-09, 14:53
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bashie Bekijk bericht
nope zit er niet in..........
Kreta hoort bij Griekenland. En Griekenland zit ingebouwd. Zoek maar eens op Chersonissos.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 31-07-09 om 15:04.
  #605  
Oud 31-07-09, 15:20
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Kreta hoort bij Griekenland. En Griekenland zit ingebouwd. Zoek maar eens op Chersonissos.
Jaaa maar dat vroeg hij niet, het was kreta en niet Chersonissos.
Kreta staat er niet bij vriend

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 31-07-09 om 16:16. Reden: Quote toegevoegd, is wat duidelijker ;)
  #606  
Oud 31-07-09, 16:38
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Bashie:
Er was een _serieuze_ vraag of het Griekse eiland Kreta ook op de Navigon kaarten voorkomt. Het enige antwoord is en blijft JA. Navigon Europe is dus gewoon te gebruiken op Kreta.

/edit:
Chersonissos was een voorbeeldje van een dorp op Kreta. Ik had ook Heraklion of Rethimnon of zo kunnen gebruiken, maar aangezien Chersonissos al eerder genoemd was (maar blijkbaar zijn die posts weg-ge-edit door een admin)... Kreta zelf is natuurlijk niet te vinden als zoekterm voor land of stad, want dat is het niet.

Laatst gewijzigd door Buur; 31-07-09 om 16:44.
  #607  
Oud 31-07-09, 18:37
bass bass is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 57
Standaard

Van de week zat ik al te denken: Ik koop hem zodra ie in de aanbieding is.. E voila.. Die extra GPS houder van TT zit ik ook niet echt op te wachten. Heb er al eentje besteld op Ebay
  #608  
Oud 01-08-09, 00:06
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

@buur
dan was mijn antwoord toch ok........Snel aangebrand hier op dit forum zeg. Beetje humor kan geen kwaad. Ik had ook kunnen zeggen raadpleeg de zoekfunctie zoals velen van jullie dat doen. Gr bas

PS. Werkt trouwens verdomd goed ook in het buitenland 

Laatst gewijzigd door King1987; 01-08-09 om 00:18. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #609  
Oud 01-08-09, 06:11
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bashie Bekijk bericht
@buur
dan was mijn antwoord toch ok........Snel aangebrand hier op dit forum zeg. Beetje humor kan geen kwaad.
Nee, je antwoord klopte niet bij de vraag (lees de originele vraag nog maar eens). En ik begrijp je standpunt. Maar als humor betekent dat je iemand bij een serieuze vraag op het verkeerde been zet (dus de informatie zo brengt dat het antwoord tegengesteld is aan de werkelijkheid), dan zeg ik 'niet doen'... Humor is niet altijd gepast. Voor Wim_ betekende dat antwoord het wel of niet kopen van Navigon, dat snap je toch wel? Dan is het verstrekken van serieuze, juiste info het belangrijkst. Volharden in zogenaamde humor maakt het dan hartstikke onduidelijk voor hem. Zeker als je eerste antwoord niet eens als humor te herkennen is.

Back on track: Ik had al geen problemen met Navigon 1.0, maar 1.1 lijkt me nog net iets beter geworden te zijn. TOP!
Overigens vraag ik me af of de update ook degenen met GPSfix-klachten geholpen heeft?

Laatst gewijzigd door Buur; 01-08-09 om 06:25.
  #610  
Oud 01-08-09, 13:02
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Gister een kleine test gedaan en alles was oke,geen gps uitval enz....
Eerst nog wat meer testen vooraleer te zeggen die update mijn probleem heeft verholpen.
  #611  
Oud 01-08-09, 13:20
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Ik bergrijp het ook wel en was misschien wel een beetje flauw......

Ontopic:

Bij mij werkt nav uitstekend en ook in het buitenland werkt het heel erg goed maar voor de gene die gps uitval hebben denk ik niet dat de update gaat werken omdat het lijkt op een hardware probleem. Ik zou zeggen terug brengen en een nieuwe krijgen en het er op gooien dat het product niet doet wat het moet doen.
TT, Nav of Sig zal allemaal het zelfde probleem hebben als je Iphone gewoon niet ok is.

Gr Bas
  #612  
Oud 01-08-09, 13:28
hbieshe hbieshe is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 58
Standaard

sinds gisteren Navigon gebruiker. Eerste indruk is dat het er goed uitziet en doet wat het moet doen. GPS ontvangst was in het begin dramatisch, maar na het herstellen van de lokatie instellingen lijkt dat OK te zijn. Ik las ergens dat door het uitzetten van 3G je ook een verbetering zou kunnen zien en dat blijkt - bij mij in elk geval - ook echt zo te zijn. Minuten lang geen fix met 3G aan, toen 3G uit gezet en binnen een paar tellen een fix. Hmmmm... lijkt me iets softwarematig aan de Applekant, dus ik wacht geduldig op OS3.1
Wat ik niet snap bij Navigon is het volgende: hier op het mooie Voorne Putten hebben we zo'n beetje het dichtste wegennet van het hele platteland in Nederland. Er loopt dus altijd wel een weggetje parallel aan de weg waar jij op rijd. Soms zit er een kilometer tussen, maar soms ook maar 50 meter. Navigon plaatst me dan regelmatig op de weg waar ik nu net NIET op rijd en dat is vreemd. Zeker gezien het feit dat er een route actief is en de software zou kunnen weten dat ik niet opeens 50 meter naar links of rechts ben gegaan en ze er vanuit kunnen gaan dat ik op de route blijf.
Beeld gaat ook niet helemaal vloeiend (maar veel vloeiender dan b.v. TomTom). Soms staat het even stil en schiet dan een klein stukje verder.
Ik denk dat we over een paar maanden met wat updates van beide kanten een erg sterk navigatiesysteem hebben naast dat van TT (als ze uitkomen tenminste...) en Sygic.
  #613  
Oud 01-08-09, 18:50
Thexia Thexia is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 29
Standaard

Heb Navigon getest in Italie afgelopen weken en de ontvangst in de "grote" steden is ECHT zeer slecht...
  #614  
Oud 01-08-09, 21:07
Kurbey Kurbey is offline
• iOS 4.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Kan je nog ergens de Navigon Lite downloaden voor de Benelux? Ik zou dit nl graag even testen op mijn iphone in de wagen alvorens het aan te kopen. Kwestie van zeker te zijn dat de gps ontvangst ed ok is. Maar ik vind dit niet terug in de App Store (van België).

En hoe kan je aan de Navigon Lite van de USA geraken? We gaan daar nl op vakantie in september. In de huurwagen zit er wel al een gps, maar het kan steeds nuttig zijn als we het noorden kwijt geraken tijdens een trektocht in bv. Yosemite.
  #615  
Oud 01-08-09, 21:30
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurbey Bekijk bericht
Kan je nog ergens de Navigon Lite downloaden voor de Benelux? Ik zou dit nl graag even testen op mijn iphone in de wagen alvorens het aan te kopen. Kwestie van zeker te zijn dat de gps ontvangst ed ok is. Maar ik vind dit niet terug in de App Store (van België).

En hoe kan je aan de Navigon Lite van de USA geraken? We gaan daar nl op vakantie in september. In de huurwagen zit er wel al een gps, maar het kan steeds nuttig zijn als we het noorden kwijt geraken tijdens een trektocht in bv. Yosemite.
Die kun je vinden in de Amerikaanse appstore.
Maar eigenlijk ben je niet echt veel met een Lite editie want deze laat enkel een demo zien, maw hij zoekt geen sattelieten, laat je positie niet zien, navigeert niet met je mee..
  #616  
Oud 02-08-09, 12:37
taim taim is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard

Hallo allemaal, ben nieuw hier!

Ik ben een Mac-gebruiker, (ben soms een beetje subjectief in het voordeel van Apple-producten) en heb sinds bijna een jaar de iPhone 3G. Heb me voor navigatie t.n.t. redelijk weten te redden met Maps. Had meestal GPS ontvangst, hoewel Maps er regelmatig een stukje naast zat of er soms moeite mee had om me op tijd te kunnen volgen.

Op 18 juli toch maar besloten om Mobile Navigator Europe aan te schaffen. En vanaf dat moment (ik heb 3.0 er al vanaf de verschijningsdatum op staan) echt grote GPS problemen. Ik kreeg gewoon MEESTAL geen fix, kon niet meer met maps werken en dus al helemaal niet met MNE. Meestal, want heel soms deed hij het nog wél. En dat had dan helemaal niets met de omstandigheden te maken, voor zover ik kon nagaan. Want wanneer ik merkte dat ik geen fix had zorgde ik dat ik buiten stond, wachtte geduldig enkele minuten tot soms wel een half uur (!) om te merken dat die fix er meestal niet kwam.

Die enkele keer dat GPS wel leek te werken (ná installatie van MNE) was ook maar heel even, ik heb zelfs (!) met MNE 10 minuten in de auto rond kunnen rijden in mijn woonplaats Veghel terwijl de navigatie werkte, heb dus gelukkig ook even kunnen zien dat MNE op zich goed en prettig werkt.

Maar na dat ritje is het me niet meer gelukt om een fix te krijgen. In de auto niet maar ook in de open lucht niet. Ik heb van alles geprobeerd. Alles gereset, Wi-Fi aan en uit, 3 G aan en uit (heb ik sowieso meestal uit staan), iPhone helemaal gewist en als nieuw laten vullen. En dat verschillende keren, steeds in een iets andere volgorde. Alles wat ik op het internet kon vinden uitgeprobeerd, niets werkte.

En hoewel het op zich vreemd is, of heel erg toevallig, dat de echte problemen begonnen na installatie van MNE, ik kon toch niet anders concluderen dat het aan de hardware moest liggen, of aan de combinatie 3.0, MIJN 3G en MNE of een combinatie ervan. Ik heb 'm dus teruggebracht naar de t-mobilewinkel, binnen de garantie. Dat is nu 5 à 6 werkdagen geleden, ben heel erg benieuwd hoe lang het nog gaat duren en vooral of het probleem daarna opgelost is...

I'll keep you posted!
  #617  
Oud 02-08-09, 18:22
Drekepeteke's schermafbeelding
Drekepeteke Drekepeteke is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Urmond
Berichten: 99
Standaard

Heeft er al iemand de flitspalen melder erop zitten?
Ik zie op de Navigon site dat het alleen voor pda,symbian en Navigonapp. te koop is.
  #618  
Oud 02-08-09, 18:30
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drekepeteke Bekijk bericht
Heeft er al iemand de flitspalen melder erop zitten?
Ik zie op de Navigon site dat het alleen voor pda,symbian en Navigonapp. te koop is.
Jep heb ik. Op de nieuwste versie van Navigon staan de flitspalen.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #619  
Oud 02-08-09, 18:30
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

flitspalen zit nu in navigon ja, moet je de update binnenhalen
  #620  
Oud 02-08-09, 18:36
Drekepeteke's schermafbeelding
Drekepeteke Drekepeteke is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Urmond
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
flitspalen zit nu in navigon ja, moet je de update binnenhalen
Ik heb de software Navigon Fresh gedownload maar hij zegt steeds dat hij geen apparaat vind dus is het niet mogelijk om te updaten?

Edit-Ik heb een account aangemaakt en nu kan hij geen software vinden?

Laatst gewijzigd door Drekepeteke; 02-08-09 om 18:40.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:29.