//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx bij mij crasht navigon ook op firmware 2.2.1 ik wil em graag aan de praat krijgen. heel erg jammer, wacht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 22-06-09, 13:25
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
bij mij crasht navigon ook op firmware 2.2.1 ik wil em graag aan de praat krijgen.
heel erg jammer, wacht vol goede moed op ultrasn0w.

en hoe zit het met alternatieve routes jongens? als er bijv gewerkt word op de weg?

NAVIGON AG - Press - Press Archives - 2009

" The only requirement for using the MobileNavigator on the iPhone: the new Apple OS 3.0 operating system."
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 22-06-09, 13:32
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
bij mij crasht navigon ook op firmware 2.2.1 ik wil em graag aan de praat krijgen.
heel erg jammer, wacht vol goede moed op ultrasn0w.
Dat kan kloppen. Navigon is een applicatie die gebruik maakt van de GPS API in iPhone OS 3.0 waardoor je dingen als turn by turn navigatie kunt doen. In versie 2.2.1 zit dit niet waardoor Navigon ook niet naar behoren zal werken. Upgrade eerst eens je iPhone naar 3.0 zodat er gebruik gemaakt kan worden van GPS API en oordeel dan nog eens
  #123  
Oud 22-06-09, 13:49
Arcadium Arcadium is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 31
Standaard

Die API zit er volgens mij al lang in, alleen het gebruik er van was zeer waarschijnlijk niet toegestaan. Het is niet voor niks dat fabrikanten als Sygic en Navigon al lang met een werkende Navigatie oplossing met voor de iPhone zaten maar deze niet mochten uitbrengen ivm beperkingen van Apple. Denk bijv aan Google's voice herkenning software in haar applicatie. Deze API was beschikbaar maar mocht niet gebruikt worden van Apple (Zit nu toevallig alleen in de iPhone 3GS)

IDA via Jailbreak is wat mij betreft het ultieme voorbeeld dat Turn to Turn navigatie ook met 2.2.1 al beschikbaar was.

Overigens mijn ervaring met Navigon zijn zeer goed.

Ik heb zeker even getwijfeld of ik voor Navigon zou gaan of toch voor TomTom die in een later stadium er aan komt. Ik weet zeker dat deze twijfel bij meerdere mensen speelt ik zou daarom even uitleggen waarom ik toch voor Navigon gekozen heb en wat de doorslag gaf.

Aller eerst heb ik gekeken naar de interface, de interface van TomTom zal bij menig persoon bekend zijn en heeft weinig verrassingen wat dat betreft. Navigon was ik helemaal nieuw mee en ik wist dus niet of mij dit zou bevallen. Heb dus eerst gekeken wat er zo anders is aan de Navigon interface in verhouding met TomTom.

Het eerste wat opvalt is dat de manier van kaartweergave van TomTom compleet anders is dan die van Navigon. Waar TomTom de straten naast je hoofdroute groot weergeeft is dit veel kleiner in Navigon. Het is maar wat je zelf fijner vind maar ik begreep de keuze wel van Navigon. Een ander groot verschil wat ik zelf gemerkt heb in vergelijking met TomTom is het ovezicht op de kaart. Deze is bij Navigon veel groter. Je kan makkelijker POI treffen naast je route dan bij TomTom omdat je veel verder om je heen kan kijken op de kaart. Zeker in drukke gebieden als bijv. een stad kan dit erg handig zijn als je opzoek ben naar een parkeerplaats. Het is hoe dan ook wat je zelf makkelijker en fijner vind.

De interface van Navigon wat betreft instellen i.v.m. TomTom (ervaring op PDA en GO versie) verschilt op een paar punten. De mogelijkheden blijven wat dat betreft wel redelijk gelijk. Hoewel het niet weergeven van Flitspalen wel een gemis is. De opbouw van de interface is zoals gezegd anders maar niet hinderlijk. Het is even wennen als je TomTom gewent bent maar ik had het al vrij snel onder de knie allemaal.

De kaarten ik denk dat dit wel het grootste verschil is tussen de twee software fabrikanten. TomTom gebruikt zoals bekend de kaarten van TeleAtlas, Navigon gebruikt die van Navteq en dit is waar de subtiele verschillen ontstaan. Op ons vakantie adres in Spanje wat redelijke nieuwbouw is (2005) is tot op heden nog niet gelukt om op de TomTom terug te vinden. Navigon vond deze locatie zonder problemen. Ook rond mijn woonplaats waren de wegen van Navigon zeer nauwkeurig en de POI’s waren zeer recent. Het test gebied wat ik gebruikt heb is natuurlijk veel te klein om een doorslag te kunnen geven welke van de twee nu nauwkeuriger was maar het gaf mij de doorslag om voor de kaarten van Navteq te gaan en dus Navigon.

Wat screens van mij
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0029.PNG‎ (130,2 KB, 68x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0030.PNG‎ (74,9 KB, 37x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0031.PNG‎ (27,1 KB, 46x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0033.PNG‎ (26,3 KB, 72x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0034.PNG‎ (129,0 KB, 88x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0036.PNG‎ (67,5 KB, 80x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0037.PNG‎ (96,2 KB, 96x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0038.PNG‎ (92,2 KB, 75x gelezen)
  #124  
Oud 22-06-09, 14:26
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arcadium Bekijk bericht
Die API zit er volgens mij al lang in, alleen het gebruik er van was zeer waarschijnlijk niet toegestaan. Het is niet voor niks dat fabrikanten als Sygic en Navigon al lang met een werkende Navigatie oplossing met voor de iPhone zaten maar deze niet mochten uitbrengen ivm beperkingen van Apple. Denk bijv aan Google's voice herkenning software in haar applicatie. Deze API was beschikbaar maar mocht niet gebruikt worden van Apple (Zit nu toevallig alleen in de iPhone 3GS)
Er zat wel iets van een API in maar niet zo'n uitgebreide als deze, waarschijnlijk hebben ze met 3.0 aardig wat omgegooid. De 3.0 versie is een aardige tijd in beta geweest waardoor diverse bedrijven (Sygic en Navigon zijn daar voorbeelden van) de mogelijkheid hebben gehad om een werkende versie te verkrijgen. Daarbij zijn er dus ook al diverse GPS apps geweest in de app store die al het e.e.a. kunnen. Vergeet trouwens niet TomTom, die lopen ook al zo'n beetje vanaf het begin van de iPhone 3G te roepen dat ze iets werkends hebben voor de iPhone. Er is echter niemand geweest die ook maar iets van een demo had. Dit is pas sinds de beta's van iPhone OS 3.0 het geval geweest -> ze hebben dus gewoon de GPS API van iPhone OS 3.0 gebruikt.

Dat van Google Voice was hun eigen API, niet die van Apple waardoor het omstreden was (je mag geen andere code in je programma uitvoeren, zie ook het commentaar op de c64 emulator). Er zijn zat andere programma's die gebruik maken van de voice mogelijkheden in iPhone OS, al van meet af aan. Denk maar eens aan al die VoIP applicaties en dictafoon apps.

Citaat:
IDA via Jailbreak is wat mij betreft het ultieme voorbeeld dat Turn to Turn navigatie ook met 2.2.1 al beschikbaar was.
Ware het niet dat je met een jailbreak over andere dingen kunt beschikken en bepaalde code wel kan uitvoeren. Derhalve is het ook niet raar dat er met een jailbreak heel wat andere dingen mogelijk zijn dan met de standaard API's van iPhone OS. Het is dus het ultiem slechtste voorbeeld dat je had kunnen noemen. De kans dat dit een geheel eigen implementatie is, is veel groter dan dat men hier de iPhone API's heeft gebruikt.

Overigens doet bovenstaande niets af aan het eigenlijke punt: je hebt iPhone OS 3.0 nodig voor Navigon vanwege de specifieke GPS zaken die alleen in iPhone OS 3.0 zitten.


Citaat:
Het eerste wat opvalt is dat de manier van kaartweergave van TomTom compleet anders is dan die van Navigon. Waar TomTom de straten naast je hoofdroute groot weergeeft is dit veel kleiner in Navigon.
Dat klinkt inderdaad erg prettig. Heb je met die kleinere zijwegen ook het gevoel dat je je meer richt op de uitgestippelde route?
  #125  
Oud 22-06-09, 14:33
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arcadium Bekijk bericht
*knip*
is dt jouw huisadres?
  #126  
Oud 22-06-09, 14:41
dennisj007 dennisj007 is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: oldenzaal
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar dennisj007
Standaard

kan iemand mij vertellen of er in navigon een funktie zit waarme ik medere adresen in kan voeren of moet ik ff wachten op tt voor de iphone want met de tt waar me ik nu werk kan ik een route lijst makken met max 30 adresen (in tt heet dit via)
  #127  
Oud 22-06-09, 14:50
Arcadium Arcadium is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Dat klinkt inderdaad erg prettig. Heb je met die kleinere zijwegen ook het gevoel dat je je meer richt op de uitgestippelde route?
Ik vind het persoonlijk stuk duidelijker omdat je inderdaad een duidelijker beeld krijgt welke route je rijd, nog handiger vind ik het grotere overzicht op je kaart. Je ziet veel sneller wat er aan komt en veel sneller je POI's

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
is dt jouw huisadres?
Nope van Apple Benelux

Laatst gewijzigd door Arcadium; 22-06-09 om 14:59.
  #128  
Oud 22-06-09, 14:57
driessenm driessenm is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Genk (Belgium)
Berichten: 18
Standaard

Hallo,

Ik heb mij iPhone 3G geupdated naar 3.0.

Vervolgens heb ik een poging gedaan om Navigon te installeren.

Maar mijn iPhone staat nu al 3 uren op "Laden" en er gebeurt verder niets. Ik kan dit proces zelfs niet onderbreken.

Wat moet ik doen ?

Hartelijk dank bij voorbaat.

Michel D.
Genk (Belgium)
  #129  
Oud 22-06-09, 14:58
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

TomTom was de eerste !
Althans met de aankondiging, want dat was de reden voor mij om een jaar geleden de iPhone aan te schaffen. In ieder geval kunnen we nu van Navigon genieten....

In het verleden heb ik zowel Navigon als TomTom gebruikt (Windows Mobile). Voor degenen die dat (nog) niet hebben gedaan: De (manier van) aanwijzingen (is) zijn erg verschillend !

Dit is een van de redenen, waarom deze dombo zelfs met een TomTom aan boord nog wel eens fout rijdt. Dit probleem heb ik niet met Navigon. Een van de TT voorbeelden, waar IK van in de war raak is bijvoorbeeld "rechts afslaan, links afbuigen". Geen idee wat ik dan moet doen ;-)
De aanwijzingen van Navigon zijn wat mij betreft duidelijker, maar dat is ook een kwestie van smaak.

Wellicht zijn de aanwijzingen iets om over na te denken, voordat je een van de twee aanschaft. Alleen de GUI is niet zaligmakend, als je over een drukke snelweg raast ....
  #130  
Oud 22-06-09, 15:07
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driessenm Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb mij iPhone 3G geupdated naar 3.0.

Vervolgens heb ik een poging gedaan om Navigon te installeren.

Maar mijn iPhone staat nu al 3 uren op "Laden" en er gebeurt verder niets. Ik kan dit proces zelfs niet onderbreken.

Wat moet ik doen ?

Hartelijk dank bij voorbaat.

Michel D.
Genk (Belgium)
Onderbreek even de installatie en probeer even opnieuw, je moet wel zien dat je bij de install even 3gb vrij maakt. Nadat je de installatie uitgevoerd hebt kan je de overig 1gb weer vrij gebruiken. Succes
  #131  
Oud 22-06-09, 15:15
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driessenm Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb mij iPhone 3G geupdated naar 3.0.

Vervolgens heb ik een poging gedaan om Navigon te installeren.

Maar mijn iPhone staat nu al 3 uren op "Laden" en er gebeurt verder niets. Ik kan dit proces zelfs niet onderbreken.

Wat moet ik doen ?

Hartelijk dank bij voorbaat.

Michel D.
Genk (Belgium)
1) hij staat op laden, niet op synchroniseren ?
als de iphone aan het opladen is kun je de stekker er rustig uittrekken.

2) ik neem aan dat navigon zelf als helemaal gedownload is ?
anders nog eens aan itunes hangen en opnieuw proberen

3) misschien is navigon toch al "ergens" op je iphone gezet ?!
  #132  
Oud 22-06-09, 15:24
lcars8467 lcars8467 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

even mij eerdere vraag herhalen (beetje verloren gegaan), het ontbreken van de mogelijkheid om te bellen en te navigeren te gelijk is dit een software issue van Navigon of is dit bij "design" door Apple's API die dit nog niet toelaat. Dacht gelezen te hebben dat IDA dit bijvoorbeeld wel kan dus is het bij Navigon een feature dat nog ontbreekt.

Bedankt!
  #133  
Oud 22-06-09, 15:43
driessenm driessenm is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Genk (Belgium)
Berichten: 18
Standaard

Bedankt aan diegenen die op mijn vraag antwoordden.

Ik heb Navigon via iTunes gedownload en via synchronisatie op mijn iPhone geïnstalleerd.

Alles OK nu.

Bedankt.

Michel D.
Genk (Belgium)
  #134  
Oud 22-06-09, 16:01
nicosomers's schermafbeelding
nicosomers nicosomers is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Den Bosch
Berichten: 114
Standaard

Review: Navigon Europe iPhone 3G
  #135  
Oud 22-06-09, 16:17
masje masje is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 2
Standaard

heb navigon nu aan het draaien en werkt hier goed snelle gps
  #136  
Oud 22-06-09, 16:40
kakature's schermafbeelding
kakature kakature is offline
• iOS 8.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Serieus, heb je 3GB nodig om te installeren ofzo? Er moet dringend een tooltje komen waarmee je de kaarten zelf kan kiezen. Ik heb heel Europa niet nodig, enkel de Benelux.
  #137  
Oud 22-06-09, 16:43
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Komt later nog uit met kaarten voor de benelux. Geloof dat hij iets van € 69 euro gaat kosten. Staat namelijk te lezen in het persbericht.
  #138  
Oud 22-06-09, 16:46
kakature's schermafbeelding
kakature kakature is offline
• iOS 8.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door co0lman Bekijk bericht
Komt later nog uit met kaarten voor de benelux. Geloof dat hij iets van € 69 euro gaat kosten. Staat namelijk te lezen in het persbericht.
Stel dat je dan Navigon Europe gekocht hebt, en je wil enkel de kaart van de Benelux. 't Zou niet logisch zijn moest je opnieuw Navigon Benelux moeten kopen hé.
  #139  
Oud 22-06-09, 16:49
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
Stel dat je dan Navigon Europe gekocht hebt, en je wil enkel de kaart van de Benelux. 't Zou niet logisch zijn moest je opnieuw Navigon Benelux moeten kopen hé.
Waarom zou je dat doen? Als je een GPS koopt met alle kaarten van Europa dan ga je toch ook geen extra kaarten voor de Benelux kopen want die zitten er namelijk al bij.
  #140  
Oud 22-06-09, 16:50
kakature's schermafbeelding
kakature kakature is offline
• iOS 8.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door co0lman Bekijk bericht
Waarom zou je dat doen? Als je een GPS koopt met alle kaarten van Europa dan ga je toch ook geen extra kaarten voor de Benelux kopen want die zitten er namelijk al bij.
Omdat die véél minder ruimte inneemt dan alle kaarten van Europa, dat is nu net mijn punt
Op mijn 8 GB iPhone kan ik een app van 2-3 GB best missen. Ik schat dat de Benelux kaart iets van een 300 MB is ofzo.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.