//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Bedankt voor alle info over de bruikbaarheid van Navigon met fietsen. Het lijkt mij vooral super om de applicatie achter de hand te hebben bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 23-06-09, 20:50
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Bedankt voor alle info over de bruikbaarheid van Navigon met fietsen. Het lijkt mij vooral super om de applicatie achter de hand te hebben bij fietstochtjes in het buitenland, mocht ik eens verdwalen. Ben dit voorjaar wezen mountainbiken in Duitsland en hopeloos verdwaald omdat er wat bordjes ontbraken en ik op die plek (kale berg) geen dataverbinding had. Met Navigon zou dat dan niet gebeuren, omdat ik dan wel altijd een kaart op m'n telefoon heb en een GPS-signaal. Lijkt dus een ideale oplossing.

De hele dag toeren met Navigon aan zal minder werken, ivm de batterij-duur. Goed dat jullie me daar even aan helpen herinneren!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 23-06-09, 21:36
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Dat probleem moet je dan toch bij jezelf zoeken want alom hoor je mensen die geen enkel probleem hebben.

Modbreak:
normale manier van reageren is aangeraden. AUB



Volgens mij gaat het meerendeel van de uitspraken trouwens voornamelijk over de software en niet over de hardware !

Nu even serieus. Bij een vergelijkingstest met de meest gangbare GPS chip op dit moment (SIRF-III, wordt op dit moment bijna overal ingebouwd) zal de iPhone niet eens in de buurt komen. Deze uitspraak baseer ik geheel en alleen op mijn eigen ervaringen !

De slechte GPS specificaties waren al een punt van kritiek voor de launch van de 3G en daar heb ik echt niets mee te maken. Dat "anderen" tevreden zijn, zegt in het geheel niets over de performance van het GPS gedeelte en al helemaal niet hoe deze functioneert in vergelijking met andere chips. Apple heeft wat dit betreft in ieder geval niet gekozen voor de "standaard" van dit moment (maar als ik het goed heb voor een chip die in de oudere en goedkoopste TomTom apparaten was ingebouwd; niet echt state of the art dus).
Ongetwijfeld zullen we binnenkort serieuze tests wat dit aangaat kunnen lezen. Dat was voorheen nog niet mogelijk, omdat de software, zoals we we weten, niet voor de iPhone beschikbaar was.

Laatst gewijzigd door Nikooos; 23-06-09 om 21:39.
  #183  
Oud 23-06-09, 21:49
bakman bakman is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 10
Standaard

Praat toch geen poep. Heb je een fix, dan heb je een fix - die heb je snel. Als je geen fix hebt, kan je geen positie bepalen. De ene zal sneller updates krijgen/verwerken dan de ander....echt het einde van de wereld. Navigon icm de iphone gps doet het niet meer of minder, beter of slechter dan mijn htc touch met z'n sirf en tt - deze uitspraak baseer ik geheel en alleen op mijn eigen ervaringen ! Maar ik maak er ook meteen een feit van.

Dus als jij problemen hebt, dan ben je vrees ik in de minderheid - anders had dit produkt nooit verkocht kunnen worden namelijk - think again.
  #184  
Oud 23-06-09, 21:54
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

zullen we het weer gewoon over Navigon hebben?
  #185  
Oud 23-06-09, 22:14
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bakman Bekijk bericht
Navigon icm de iphone gps doet het niet meer of minder, beter of slechter dan mijn htc touch met z'n sirf en tt - deze uitspraak baseer ik geheel en alleen op mijn eigen ervaringen !
Ik had het over een HTC met Navigon, HTC met TomTom, een TT 910 en een Audi RNS-E ......

Ik kan dan wel poep praten, maar de info heb ik van www.iphoneclub.nl, citaat:

"Apple heeft niet gekozen voor een gangbare GPS-chip van SiRF, zoals in de meeste navigatiesystemen wordt gebruikt, maar voor een PMB 2525 Hammerhead II-chipset. TomTom stapte begin 2007 voor haar instapmodellen (TomTom ONE-serie) ook over naar de Hammerhead-chipset omdat die goedkoper en kleiner is dan vergelijkbare chipsets."

Het is niet voor niets, dat een van de grotere spelers op navigatie gebied de chip enkel en alleen voor de instapmodellen (heeft) gebruikt.......

===

En voor de duidelijkheid, ik geef de voorkeur aan de Navigon software.
- de aanwijzingen zijn veel duidelijker (kwestie van smaak)
- de rijbaan instructie is min of meer gelijk aan de lane assistent van TT
- de software is ook werkelijk beschikbaar (TT heeft al in Juli 2008 al medegedeeld dat de software klaar was)
- 1 applicatie voor geheel Europa

Voor een versie 1.0 is de software erg goed gelukt. Hopelijk nemen ze een ding van TT zsm over, namelijk de mogelijkheid om continu de kaart up te daten met actuele informatie (ipv bijvoorbeeld een jaarlijkse update)
  #186  
Oud 23-06-09, 22:35
erikroeier erikroeier is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 176
Standaard

bij mij werkt het niet zal ik ergens in mijn iphone instellingen iets fout hebben of waar kan het aan liggen heb hem 10 minuten laten wachten op signaal en toen was er nog niks...
fietste gewoon in een open gebied zonder tunnels of wat dan ook..

hoor alleen maar positieve reacties en dan heb ik dit....

alle hulp is welkom
stuur maar een PM, denk niet dat het hier de bedoeling is om problemen op te lossen.

Alvast heel heel erg bedankt!
  #187  
Oud 23-06-09, 23:15
gvmdh gvmdh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard Test Navigon MobileNavigator op iPhone

Een redelijk uitgebreide test met Navigon op de iPhone staat op de site van Pocketnavigation.de, de grootste website m.b.t. mobiele navigatie in Duitsland: NAVIGON MobileNavigator fürs iPhone - Vorwort: Das erste Navi fürs iPhone | pocketnavigation.de (De test is uiteraard in het Duits).
  #188  
Oud 24-06-09, 00:54
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrela Bekijk bericht
Nu even serieus. Bij een vergelijkingstest met de meest gangbare GPS chip op dit moment (SIRF-III, wordt op dit moment bijna overal ingebouwd) zal de iPhone niet eens in de buurt komen. Deze uitspraak baseer ik geheel en alleen op mijn eigen ervaringen !
Dat is dan ook niet juist. GPS chips die gebruikt worden in mobieltjes zijn een compromis. Ze moeten namelijk energiezuinig zijn en toch een signaal kunnen toveren. Hierdoor zijn ze weliswaar zuiniger dan zo'n SIRF-III ding maar hebben ze wel een minder ontvangst. Als ze er een SIRF-III in zouden stoppen zou je 'm misschien maar een paar uurtjes kunnen gebruiken en dan is de accu gewoon leeg. Die SIRF-III dingen vindt je dan ook alleen in de echte losse navigatiesetjes van TomTom, Garmin, etc. De iPhone gebruikt iets heel anders (zo'n compromis ding wat dus energiezuiniger is dan een SIRF en daarmee ook wat minder ontvangst heeft; op ifixit.com kun je daar meer over vinden). Het lijkt er op dat in de 3GS dezelfde chip zit als in de 3G, mogelijk met het kompas in dezelfde package verstopt.

Het moge dan niet de beste GPS chip op de planeet zijn maar hij doet het verder prima. Je hebt in ieder geval nu niet het probleem dat binnen no time je accu helemaal leeggetrokken is. Daardoor is het ding wel wat minder goed op ontvangst gebied maar echt erg problematisch zal het niet zijn (je zult dit dus ook bij andere navigatie programma's gaan hebben). Als je navigeert dan zou dit niet je enige hulpmiddel moeten zijn, ik neem aan dat mensen ook zelf op dingen als borden en afslagen letten
  #189  
Oud 24-06-09, 01:08
Ciao Ciao is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb het systeem vandaag uitgetest in het centrum van Groningen (op de fiets ingesteld; autoloos) en moet zeggen dat het toch niet helemaal soepel werkt. Ik merk toch een kleine vertraging in de GPS, waarbij je soms net iets te laat te horen krijgt dat je af moet slaan. Maar dat kan natuurlijk ook aan het gestoorde eenrichtingsverkeer-systeem van de gemeente liggen.. ik kan me namelijk herinneren dat ik een aantal jaar geleden met een TomTom ook volledig de weg kwijtraakte in Groningen vanwege te late aanwijzingen.. ervaringen met andere steden in NL? Ben erg benieuwd!
  #190  
Oud 24-06-09, 01:52
freedox freedox is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 25
Standaard

In rotterdam werkte het gister prima in de auto. zorg in ieder geval dat ie een goed plekje in het licht heeft en niet op je schoot zit ofzo!
  #191  
Oud 24-06-09, 06:22
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Dat is dan ook niet juist. GPS chips die gebruikt worden in mobieltjes zijn een compromis.
Hiermee heeft Apple niet bereikt, wat jij aangeeft. Kritiek van gebruikers (niet alleen van mij, zoals je voorafgaand kan lezen) is dat de batterij (te) snel leeg loopt.
  #192  
Oud 24-06-09, 06:26
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gvmdh Bekijk bericht
Een redelijk uitgebreide test met Navigon op de iPhone staat op de site van Pocketnavigation.de, de grootste website m.b.t. mobiele navigatie in Duitsland: NAVIGON MobileNavigator fürs iPhone - Vorwort: Das erste Navi fürs iPhone | pocketnavigation.de (De test is uiteraard in het Duits).
Zeer goede objectieve review !

@ bakman
@ forum.bericht
I'll rest mij case ..... review geeft aan dat de gps ontvangst niet al te best is
Verder, waarom gaat TT een houder uitbrengen waarmee de gps ontvangst verbeterd wordt ?
  #193  
Oud 24-06-09, 06:28
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrela Bekijk bericht
Hiermee heeft Apple niet bereikt, wat jij aangeeft. Kritiek van gebruikers (niet alleen van mij, zoals je voorafgaand kan lezen) is dat de batterij (te) snel leeg loopt.
Mijn tomtom 940 gaat ook zeer snel door zijn accu hoor, ik denk zelfs dat de iphone het langer uithoudt. Mensen moeten niet verwachten dat minicomputer het zonder lader lang gaat uihouden tijdens het navigeren.
En wat de kwaliteit van de gps chip betreft, persoonlijk heb ik er nog geen tot weinig problemen mee ondervonden, bij mij staat de iphone wel mooi bovenaan het dashboard (brodit houder en lader continu aan)
Ik erger me momenteel enkel aan het te beperkt zijn van het navigon pakket, en hoop snel op verbetering.
  #194  
Oud 24-06-09, 07:31
stealth0001 stealth0001 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 36
Standaard Geluidsproblemen Navigon

Na de eerste keer installeren duurde het enkele minuten tot ik een fix had. Al vrij snel viel mij op dat Navigon geen geluid gaf. Van alles geprobeerd echter zonder resultaat. De volgende dag gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd en Yes het geluid werkte So far so good. Nu vanmorgen dezelfde route weer ingevoerd en wederom geen geluid. Dit is knap irritant omdat het herinstalleren lang duurt. Zijn er meer onder juliie die dit probleem hebben of een oplossing hebben.

Heel ander hoofdstuk is de vraag heb nog enkele dagen voor eventuele geld terug garantie over alleen lees nergens welke procedure gevolgd moet worden. Lees wel in de google search resultaten dat het een hele klus zal worden om geld van producent of app store terug te krijgen.
  #195  
Oud 24-06-09, 09:30
jackshit jackshit is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Navigon nu ook een dag of twee geprobeerd. Werkt erg goed moet ik zeggen en heb ook redelijk snel een fix. Hoop dat ze snel met een update komen qua talen/verder instellingen. Eerste indruk is iig zeer positief.

Had gisteren ook geen geluid meer, had te maken met het drukken op het ehmm 'pijl/wijze icoon' tijdens het navigeren waar ik ineens een heel klein luidspreker beeldje zag staan. Misschien bij voorgaande poster ook het probleem?
  #196  
Oud 24-06-09, 10:41
stealth0001 stealth0001 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jackshit Bekijk bericht
Navigon nu ook een dag of twee geprobeerd. Werkt erg goed moet ik zeggen en heb ook redelijk snel een fix. Hoop dat ze snel met een update komen qua talen/verder instellingen. Eerste indruk is iig zeer positief.

Had gisteren ook geen geluid meer, had te maken met het drukken op het ehmm 'pijl/wijze icoon' tijdens het navigeren waar ik ineens een heel klein luidspreker beeldje zag staan. Misschien bij voorgaande poster ook het probleem?
Heb dit venstertje ook zien staan en als je daar op drukt dan wordt de gesproken aanwijzing herhaald. Alleen deze gaf geen geluid. Nu vandaag voor de 3e keer geïnstalleerd en het geluid werkt weer.

Las trouwens dat Navigon Benelux in de app store staat. De Europa versie gaat vanaf 30 juni 99,- kosten.
  #197  
Oud 24-06-09, 11:12
Ciao Ciao is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciao Bekijk bericht
Ik heb het systeem vandaag uitgetest in het centrum van Groningen (op de fiets ingesteld; autoloos) en moet zeggen dat het toch niet helemaal soepel werkt. Ik merk toch een kleine vertraging in de GPS, waarbij je soms net iets te laat te horen krijgt dat je af moet slaan. Maar dat kan natuurlijk ook aan het gestoorde eenrichtingsverkeer-systeem van de gemeente liggen.. ik kan me namelijk herinneren dat ik een aantal jaar geleden met een TomTom ook volledig de weg kwijtraakte in Groningen vanwege te late aanwijzingen.. ervaringen met andere steden in NL? Ben erg benieuwd!
OK, vandaag nog eens geprobeerd en ik neem mijn woorden (deels) terug. Nadat ik bij profiel het systeem op auto had gezet ipv fiets, werd de route wel op tijd aangegeven, zodat anticiperen mogelijk was (zelfde route als gisteren). Neemt natuurlijk niet weg dat het fietsprogramma blijkbaar staat afgesteld op 10 km/uur. Is er een mogelijkheid om dit zelf in de instellingen bij te stellen? Anders is het zonde.
  #198  
Oud 24-06-09, 11:46
bugmenot1 bugmenot1 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

Voor mij is de naam van de GPS chip totaal niet interessant, ook niet hoeveel balkjes er vol zijn in mijn scherm. Ik kan met Navigon navigeren zonder haperingen dus ik zie het probleem echt niet...
  #199  
Oud 24-06-09, 13:45
sredlums's schermafbeelding
sredlums sredlums is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Wat betreft het ontvangen van telefoontjes tijdens het gebruik van Navigon;
je kunt, zoals altijd tijdens het bellen, op de homeknop duwen en dan Navigon meteen weer opstarten (dus nog tijdens het gesprek).
Je hoeft dus niet zonder navigatie te zitten tijdens het bellen.

ik heb zelf (nog) geen Navigon, maar ik had dit idee zelf al en het wordt bevestigd in het duitse review waar eerder al naar werd verwezen: NAVIGON MobileNavigator fürs iPhone - Integration in das iPhone OS: Anruf und SMS | pocketnavigation.de

Zou iemand eens kunnen kijken of in dat geval de route ook meteen weer wordt opgepakt (zoals wanneer-ie na het bellen vanzelf weer opstart)?
  #200  
Oud 24-06-09, 15:00
rsvmakkie rsvmakkie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 12
Standaard

Zit zelf ook te denken om de software aan te schaffen.
Echter het op maat maken door verschillende landen eruit te halen is me nog niet helemaal duidelijk.
Is het zo dat je via iTunes (zonder aangesloten iphone) de software binnen kan halen en deze vervolgens op moet zoeken in een map die itunes ergens gemaakt heeft zodat je hem aan kan passen?
Hierna kun je dan de iphone aansluiten en de sofware installeren?
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:24.