//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) teletubby-interface idd het ziet er niet uit. Van die 6% wist ik niet, voor mezelf gaf ik de schuld al aan de gps antenne en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #221  
Oud 25-06-09, 15:57
enophi's schermafbeelding
enophi enophi is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 25
Standaard

teletubby-interface idd het ziet er niet uit.
Van die 6% wist ik niet, voor mezelf gaf ik de schuld al aan de gps antenne en Navigon, thx.
Bij 50 KM/U zou dat 53 op de teller zijn, ik vrees toch dat het verschil groter was maar ik ga 't in de gaten houden. Ik vind 't ook zo'n optie wat gewoon accuraat moet werken, laat 't anders weg.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 25-06-09, 16:46
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Ik ben tot nog toe redelijk tevreden met Navigon op de iPhone. In de basis doet hij wat hij moet doen. Een paar puntjes, in vergelijking met TomTom 6 op mijn oude Windows-telefoon:

- GPS ontvangst lijkt ietsjes minder dan op mijn oude telefoon, maar dat was destijds een van de beste, en een van de eerste met die veelgeprezen SIRF3 chip. Ontvangst is goed in de houder onder de voorruit. Die TT houder maakt de ontvangst wellicht nog beter.

- Weergave van de kaarten vond ik op de TomTom wat beter en overzichtelijker, maar dat is misschien een kwestie van smaak. Op beide systemen heb ik altijd een 2d kaart met de rijrichting boven.

- Weergave van de te nemen afslagen is op Navigon veel beter dan op de TomTom: duidelijk de naam, wegnummers en afslagnummer, in een leesbare blauwe balk. Overigens hoeft die Mickey-Mouse 3d weergave van de afslag voor mij niet zo.

- Iets wat ik op Navigon mis, is telefoonnummers bij de POIs. Zeer handig gebleken op de TomTom op reis in de States: vraag bijvoorbeeld alle motels langs de route op, klik er eentje aan, en TomTom draaide het nummer voor je zodat je kon vragen of er een kamer vrij was.

- Stem is inderdaal veel te zacht voor in de auto. Cradle met speakertje lost dat op (of dat ding van TT).
  #223  
Oud 25-06-09, 18:49
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door enophi Bekijk bericht
teletubby-interface idd het ziet er niet uit.
Van die 6% wist ik niet, voor mezelf gaf ik de schuld al aan de gps antenne en Navigon, thx.
Bij 50 KM/U zou dat 53 op de teller zijn, ik vrees toch dat het verschil groter was maar ik ga 't in de gaten houden. Ik vind 't ook zo'n optie wat gewoon accuraat moet werken, laat 't anders weg.
Je haalt het door elkaar, je snelheidsmeter in je auto klopt eigenlijk niet! Deze geeft altijd meer aan dan je werkelijke (=geijkte) snelheid, daar had ik het over. De gps-meting is de meest accurate in deze juist (of wilde je je snelheidsmeter in je auto weg laten omdat die niet accuraat werkt? ) Meer uitleg vind je o.a. hier. Anders gaat het teveel off-topic. En die 6% (voor de snelheidsmeter in een auto) zat ik toch niet helemaal goed mee, ff googlen leverde wat op. Het is een berekening blijkbaar: toegestane afwijking van een snelheidsmeter (enkel naar boven): 10% plus 4km/u. En autofabrikanten zijn dan wat voorzichtig om binnen die wettelijke regeling te blijven, want iedere gefabriceerde snelheidsmeter verschilt net iets (ze worden niet stuk voor stuk geijkt namelijk, dat zou teveel kosten). Hoe dan ook, dit gaat veel te veel off-topic, hahaha.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muxje Bekijk bericht
Iets wat ik op Navigon mis, is telefoonnummers bij de POIs. Zeer handig gebleken op de TomTom op reis in de States: vraag bijvoorbeeld alle motels langs de route op, klik er eentje aan, en TomTom draaide het nummer voor je zodat je kon vragen of er een kamer vrij was.
Hee, daar zeg je zoiets, dat ben ik vergeten in mijn vergelijking: Sygic heeft dit namelijk ook, klik op een POI en je krijgt alle adresinfo, incl. tel.nr. (als die POI telefoon heeft natuurlijk, maar ik ga even uit van idd een motel/restaurant of zo). En ja, dat is direct vanuit Sygic te bellen (althans heb ik gezien op youTube, heb het bellen zelf niet uitgeprobeerd, het aanklikken van de POI wel).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muxje Bekijk bericht
Stem is inderdaal veel te zacht voor in de auto. Cradle met speakertje lost dat op (of dat ding van TT).
Heb je mijn tip van hier (eerste paragraaf meteen) al geprobeerd? Daarmee krijg je hem zo hard als je iPhone aankan. Heb vanmorgen met 120km/u op de snelweg gereden met mijn raam open en ik hoorde Navigonny nog steeds goed genoeg.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 26-06-09 om 11:54.
  #224  
Oud 25-06-09, 20:07
HIgHer HIgHer is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 38
Standaard

iemand enig idee of je er ook een flitspalen poi in kan laden, en zo ja, hoe?
  #225  
Oud 25-06-09, 20:13
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HIgHer Bekijk bericht
iemand enig idee of je er ook een flitspalen poi in kan laden, en zo ja, hoe?
Komt in de volgende update.
  #226  
Oud 25-06-09, 20:17
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Klopt, dat is aangekondigd. Dan weten we ook meteen welk format ze hebben en of bijv. flitspaal.nl dat formaat ondersteunt. Want die database wordt tenminste dagelijks bijgehouden voor de Benelux. Ik neem aan dat Navigon niet dagelijks een nieuwe update daarvoor gaat uitbrengen, dus dat wordt handwerk om die up-to-date te houden (voor de jailbreakers alleen, natuurlijk).

Laatst gewijzigd door Buur; 25-06-09 om 20:23.
  #227  
Oud 25-06-09, 20:20
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Wat ik mij afvraag is op Navigon ook werkt op de cradle van Tom Tom , inverband met het GPS ontvangst en de carcit functie's?
  #228  
Oud 25-06-09, 20:29
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Waarschijnlijk wel en anders komen er echt wel vergelijkbare producten van andere fabrikanten. Iedereen richt zich nu op TT, maar mogelijk is een ander ze (weer) voor... Zoals het hele TT-verhaal eigenlijk al een jaar lang is (ze zouden vorig jaar al software klaar hebben liggen? Waar blijft die dan nu?...). En die cradle is ook alleen nog maar lucht, niemand die hem al gezien heeft. Ik hoop eigenlijk dat TT hier ook het nakijken heeft, ze blazen veel te hard van de toren steeds en komen hun woorden tot op heden niet na. Ik snap echt niet dat iedereen TT nog steeds zo naloopt.

Laatst gewijzigd door Buur; 25-06-09 om 20:31.
  #229  
Oud 25-06-09, 20:38
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Waarschijnlijk wel en anders komen er echt wel vergelijkbare producten van andere fabrikanten. Iedereen richt zich nu op TT, maar mogelijk is een ander ze (weer) voor... Zoals het hele TT-verhaal eigenlijk al een jaar lang is (ze zouden vorig jaar al software klaar hebben liggen? Waar blijft die dan nu?...). En die cradle is ook alleen nog maar lucht, niemand die hem al gezien heeft. Ik hoop eigenlijk dat TT hier ook het nakijken heeft, ze blazen veel te hard van de toren steeds en komen hun woorden tot op heden niet na. Ik snap echt niet dat iedereen TT nog steeds zo naloopt.
http://www.itomtom.nl/

Daar zie ik wel een duidelijke foto van de cradle

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 25-06-09 om 21:18. Reden: Quote-tag gerepareerd ;)
  #230  
Oud 25-06-09, 21:46
jackshit jackshit is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Zo, vandaag eerste wat langere rit gemaakt met Navigon van Den Haag naar 's Hertogenbosch. Zeer tevreden, had een snelle fix en totaal geen last gehad van GPS uitval etc. De weergave van de afslagen is echt super, vind ik persoonlijk veel beter dan bij TT. Met muziek erbij over de speakers van de autoradio is alles zeer goed te verstaan. Alleen de snelheidsweergave kwam niet altijd goed overeen, maar dat boeit me verder niet zo.
  #231  
Oud 25-06-09, 22:03
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jackshit Bekijk bericht
Zo, vandaag eerste wat langere rit gemaakt met Navigon van Den Haag naar 's Hertogenbosch. Zeer tevreden, had een snelle fix en totaal geen last gehad van GPS uitval etc. De weergave van de afslagen is echt super, vind ik persoonlijk veel beter dan bij TT. Met muziek erbij over de speakers van de autoradio is alles zeer goed te verstaan. Alleen de snelheidsweergave kwam niet altijd goed overeen, maar dat boeit me verder niet zo.
Tja,dat van die snelheidsweergave klopt bij geen enkele,bij garmin niet,bij tomtom niet,navigon niet enz....

Zitte er ook flitspalen in en trajectcontroles ofzo van alle landen of moet je voor bijbetalen of bestaat dit nog niet?
  #232  
Oud 25-06-09, 22:05
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@apotheosis:
Lees even een heel klein stukje terug? Halve pagina ongeveer.
  #233  
Oud 25-06-09, 22:10
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Vandaag poging 5, ik krijg maar geen GPS fix. Eenmaal heb ik het gehad, en dat was binnen nota bene. Heel lang stil, wachtende in de auto. Met Google Maps krijg een fix. Ga ik naar GPS informatie dan staan er coodinaten. Doe ik iets verkeerds hier? Iphone 3G, 3.0 Jailbreak.
  #234  
Oud 25-06-09, 22:15
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
@apotheosis:
Lees even een heel klein stukje terug? Halve pagina ongeveer.
Ach,ok.;tja,er staat soms zoveel gepost,als ik altijd alles moet gaan aflezen,das soms beetje veel he.
  #235  
Oud 25-06-09, 22:16
HIgHer HIgHer is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Komt in de volgende update.

thanks

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ach,ok.;tja,er staat soms zoveel gepost,als ik altijd alles moet gaan aflezen,das soms beetje veel he.
Daarom is de zoekfunctie ook zo handig, kan je het woord flits intikken
  #236  
Oud 25-06-09, 22:25
elbarre elbarre is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

@forrestgumpx : ik krijg ook geen fix, wel coordinaten van gps enzo

telkens ik de navigatie wil starten, zegt hij dit en kan ik enkel demo bekijken...

reden?
  #237  
Oud 25-06-09, 22:36
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Elbarre, dat heb ik nou ook. Dan laat ie een demo zien wat heel verwarrend is.
  #238  
Oud 25-06-09, 22:38
elbarre elbarre is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

inderdaad, terwijl ik wel de coordinaten kan zien

en terwijl de gps wel werkt want locatiebepaling in google maps is ok ...

echt raar...
  #239  
Oud 25-06-09, 22:51
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Het zou toch niet zo zijn dat jullie een Cydia-app geinstalleerd hebben allebei, waar Navigon van slag van raakt? Ik doe ook maar een gooi, hoor. Ik zag bij beiden een jailbreak staan en kwam tot die mogelijk veel te simpele conclusie. Maar tegelijk kan ik de nietwerkende functie van Navigon bij jullie ook niet verklaren, als Google Mps het wel doet, dus ik roep het idee toch maar.
Misschien kunnen jullie eens per PM uitwisselen welke Cydia-apps jullie geinstalleerd hebben en of er toevallig overeenkomst is? Het kan in ieder geval niet aan SBSettings 3.01 liggen, want die gebruik ik ook en no probs hier.
  #240  
Oud 25-06-09, 22:53
elbarre elbarre is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

wel ik heb eigenlijk geen enkele cydia app....

ik ga morgen eens iphone opnieuw herinstalleren en navigon installeren

heb wel de benelux versie, mss dat het daaraan ligt...
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.